Kuten ehkä olette jo huomanneet niin hankimme sitten digikameran. Jos joskus mietitte minkä-
laisia kuvia millainen kamera ottaa niin tuossa galleryssä on sellainen "Photo Properties" nappi
kuvien yläpuolella josta ilmenee millä kameralla, suljinajalla, polttovälillä ym kuva on otettu. Tämä
siis jos kuva on digikameralla otettu. Noita kuvia ja propertieseitä vertaamalla saa nopeasti aika
hyvän kuvan siitä millaista kameraa itse kukin tarvitsee.
Niin, ja meidän kameramme maksoi sen 240€ + muistipalikka päälle..
Digikameravertailu
- harald
- Hallitus
- Vene: Charlotta
Digikameravertailu
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
"Hiukan" vanha viesti, mutta kerrotaan nyt että tuli tuollainen Panasonic Lumix DMC-TZ10 hankittua Gigantista. Kamerassahan on kinovastaavuus zoom 25-300 mm joka voi olla hyvä veneessä sekä sisällä että ulkona ja mikä parasta, siinä on GPS joten se kirjaa sekä sijainnin että kuvan tarkan ajan itse kuvaan.
Zoom toimii videokuvauksessa, ja tämä tekee vissiin 720p videota. Kamera tukee SD, SDHC ja SDXC kortteja aina 64 Gt asti.
Gigantissa on vielä tällä viikolla kamera hintaan 199¤, kun se TM 10/2010 testissä oli 400¤.
viikkotarjous, kamera.
Zoom toimii videokuvauksessa, ja tämä tekee vissiin 720p videota. Kamera tukee SD, SDHC ja SDXC kortteja aina 64 Gt asti.
Gigantissa on vielä tällä viikolla kamera hintaan 199¤, kun se TM 10/2010 testissä oli 400¤.
viikkotarjous, kamera.
Loistava valinta! Mulla on ollut pari vuotta tuosta vanhempi versio, mutta olen ollut esim. Canoniin verrattuna todella tyytyväinen! Varsinkin linssin laajakulma-alue on todella hyvä. Ainoana miinuksena on Panan oma USB-johto, jonka liitin ei tietenkään ole muiden kanssa yhteensopiva. Johdon hävittyä täytyy sitten irroitella muistikortti kuvien siirtoa varten (tai käydä ostamassa uusi johto, jolloin kameran arvo taas nousee kolmanneksella!)
Jonkin verran digipokkareilla kuvanneena olen huomannut, että herkkyysarvoa ei kannata asettaa automaatille. Kohina lisääntyy suhteettomasti, kun arvo ylittää 200 ASA. Näin laajakulmaisella kameralla pärjää mainiosti tuolla herkkyyslukemalla. Telepuolella kannattaa sitten mieluummin käyttää jonkinlaista jalustaa, tai muuta tukea.
Jonkin verran digipokkareilla kuvanneena olen huomannut, että herkkyysarvoa ei kannata asettaa automaatille. Kohina lisääntyy suhteettomasti, kun arvo ylittää 200 ASA. Näin laajakulmaisella kameralla pärjää mainiosti tuolla herkkyyslukemalla. Telepuolella kannattaa sitten mieluummin käyttää jonkinlaista jalustaa, tai muuta tukea.

terv. Artsi/DANIELA
- harald
- Hallitus
Katsoinkin päivällä galleriastasi että sinulla on näköjään DMC-TZ4:nen.
Tuotahan on testattu TM 10/2010 numerossa (se joka on valkoinen ja kannessa on jalkapallo). Siinä mainittiin tuosta kohinasta, mutta ISO 800 oli muistaakseni se raja milloin kuvista tulee huonoja. Pitää kaivella tuo testi vielä kerran ja lukea tarkemmin nyt kun kamerakin on kädessä.
Melkoinen pitkä zoomi siinä kyllä on, sitä tullaan kyllä arvostamaan kesällä tuolla merellä.
Tapasin muuten Amiraalin tuossa lähikaupassa ja nohevana poikana ajattelin esittää uutta ostostani. Kun kaivelin sitä taskustani ja rupesin kertomaan siitä kaivoi hän povitaskustaan samanlaisen! Oli ostanut kuukausi sitten, ja samaan käyttöön. Että se siitä nohevuudesta.
PS Artsi, kuvia siitä 1GM:stä vaihde moottoritilan kynnyksen päällä kiitos!
Tuotahan on testattu TM 10/2010 numerossa (se joka on valkoinen ja kannessa on jalkapallo). Siinä mainittiin tuosta kohinasta, mutta ISO 800 oli muistaakseni se raja milloin kuvista tulee huonoja. Pitää kaivella tuo testi vielä kerran ja lukea tarkemmin nyt kun kamerakin on kädessä.
Melkoinen pitkä zoomi siinä kyllä on, sitä tullaan kyllä arvostamaan kesällä tuolla merellä.
Tapasin muuten Amiraalin tuossa lähikaupassa ja nohevana poikana ajattelin esittää uutta ostostani. Kun kaivelin sitä taskustani ja rupesin kertomaan siitä kaivoi hän povitaskustaan samanlaisen! Oli ostanut kuukausi sitten, ja samaan käyttöön. Että se siitä nohevuudesta.
PS Artsi, kuvia siitä 1GM:stä vaihde moottoritilan kynnyksen päällä kiitos!
-
- luti
- Vene: Baladeur
kiitos vinkistä! Katsoin tätä kameraa aiemmin ja hinta oli melkein 400 ja tänään tuli tilattua ja postikuluineen 208. 12x optinen on hyvä merellä ja myös mäessä.harald wrote:"tuli tuollainen Panasonic Lumix DMC-TZ10 hankittua Gigantista. Kamerassahan on kinovastaavuus zoom 25-300 mm joka voi olla hyvä veneessä sekä sisällä että ulkona ja mikä parasta, siinä on GPS joten se kirjaa sekä sijainnin että kuvan tarkan ajan itse kuvaan.
viikkotarjous, kamera.
Seppo
S/Y Baladeur, FIN-6889
S/Y Baladeur, FIN-6889