Aika mielenkiintoinen thread SA:sa J/24 luokan ongelmista. Ilmeisesti italiassa rakennetut veneet eroavat jo keulan ulkonäkönsä osalta, ja kansi on tuumia edempänä kuin muissa. Muitakin hyviä vinkkejä veneen "optimoimiseen" ketjussa
Vene on turhan paineeton pinnassa kevyessä kelissä. Jopa negatiivisella puolella.
Tätä yritetään jälkeenpäin fiksailla lisäämällä rakea eli nojaamalla mastoa taaksepäin tai paksuntamalla köliä etureunasta ja/tai ohentamalla perästä. Fiksuimmat ovat jo keksineet siirtää koko kölin eteenpäin säännön nippa-nappa sallimalle etäisyydelle peräpeilistä.
Kuullostaa jotenkin tutulta. Koska meillä on raket samalla tasolla?
Kyllä meillä kaikilla olisi jo raket samalla tasolla, mutta kun sä aina parkkeeraat Charlotan perä edellä laituriin, niin miten siinä sitten perusturisti vertailee rakekulmaa!!!