Tulevia luokkasääntöjä varten olisi hyvä saada jonkinlainen käsitys
siitä monessako (kilpailevassa) veneessä ei ole sisämoottoria.
Tämä on se suurin kompastuskivi nykyään, kuten oli myös silloin 20v
sitten kun yritettiin saada aikaiseksi luokkasääntöjä.
Pitäisikö sisäkoneettomille tehdä jonkinlainen dummy potkuri teräksestä
joka roikotetaan perästä kilpailun aikana ja kuormata konetila 100l vettä?
LYS sääntöjen mukaan taittuva- ja kiinteälapaisesta potkurista saa
hyvitystä vain jos vene moottorilla kulkiessaan pääsee 5kn nopeuteen...
Onko veneessä sisäkone?
- harald
- Hallitus
- Posts: 11335
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Onko veneessä sisäkone?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11335
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ai niin,
jos et voi äänestää se johtunee siitä että et ole kirjautunut. Siispä
kirjaudu ja ellei se onnistu niin pyydä forumia lähettämään salasanan
uudestaan.
Jos sekään ei toimi niin et todnäk ole rekisteröitynyt. Se kannattaa tehdä.
Silloin forumi mm muistaa mitä olet lukenut ja mitä et, riippumatta siitä
tuletko duuni- vaiko kotikoneelta. Suosittelen vahvasti rekisteröitymistä
forumiin (ei, tämä ei ole sama asia kuin jäsenyys).
Ja se forumin tunnus ja salana ei ole sitten sama kuin gallerian,
valitettavasti
jos et voi äänestää se johtunee siitä että et ole kirjautunut. Siispä
kirjaudu ja ellei se onnistu niin pyydä forumia lähettämään salasanan
uudestaan.
Jos sekään ei toimi niin et todnäk ole rekisteröitynyt. Se kannattaa tehdä.
Silloin forumi mm muistaa mitä olet lukenut ja mitä et, riippumatta siitä
tuletko duuni- vaiko kotikoneelta. Suosittelen vahvasti rekisteröitymistä
forumiin (ei, tämä ei ole sama asia kuin jäsenyys).
Ja se forumin tunnus ja salana ei ole sitten sama kuin gallerian,
valitettavasti

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11335
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kiitettävästi on porukka vastaillut tässä päivän aikana ja alkaa näyttämään
siltä että yksityyppisäännöissä aletaan laskea sen varaan että sisäkone
s-vdeolla tai akselilla on veneessä. Valitettavaa mutta joitain oikaisuja on tässä
vaiheessa pakko tehdä.
Käytännössä tuossahan saattaa käydä niin että vaikkei veneessä sisäkonetta
olisi niin purjehtia saa ja ellei joku protestia nosta asiasta niin..
Olisiko
esim sisävesipurjehtijoilla enemmän kokemusta siitä onko FE83:nen todella
sen 1% nopeampi ilman sisäkonetta ja vesilinjan alapuolisilla rumennuksilla?
Näistä sääntöasioista enemmän tuonnempana, taustalla kuhisee.
siltä että yksityyppisäännöissä aletaan laskea sen varaan että sisäkone
s-vdeolla tai akselilla on veneessä. Valitettavaa mutta joitain oikaisuja on tässä
vaiheessa pakko tehdä.
Käytännössä tuossahan saattaa käydä niin että vaikkei veneessä sisäkonetta
olisi niin purjehtia saa ja ellei joku protestia nosta asiasta niin..

esim sisävesipurjehtijoilla enemmän kokemusta siitä onko FE83:nen todella
sen 1% nopeampi ilman sisäkonetta ja vesilinjan alapuolisilla rumennuksilla?
Näistä sääntöasioista enemmän tuonnempana, taustalla kuhisee.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu, yleinen nolife-internetnörttien (lue allekirjoittanut(kin)) tapa miten tällaisilla foorumeilla vanhoja ketjuja saadaan taas esille. Eli siis kun ketjut näkyvät uusimman viestin mukaan niin pistämällä vanhaan ketjuun uusi viesti ketju nousee taas listan päällimmäiseksi ja se on helposti nähtävissä.
Toinen vaihtoehto toki olisi tehdä siitä Announcement tai Sticky, jolloin se olisi jatkuvasti tuossa esillä.
Toinen vaihtoehto toki olisi tehdä siitä Announcement tai Sticky, jolloin se olisi jatkuvasti tuossa esillä.
TervehdysPetri wrote:Panu, yleinen nolife-internetnörttien (lue allekirjoittanut(kin)) tapa miten tällaisilla foorumeilla vanhoja ketjuja saadaan taas esille. Eli siis kun ketjut näkyvät uusimman viestin mukaan niin pistämällä vanhaan ketjuun uusi viesti ketju nousee taas listan päällimmäiseksi ja se on helposti nähtävissä.
Toinen vaihtoehto toki olisi tehdä siitä Announcement tai Sticky, jolloin se olisi jatkuvasti tuossa esillä.
Ei sitten mennyt tämäkään päivä aivan hukkaan. Aina sitä voi oppia jotain uutta

Ystävällisin veneily terveisin PR
Tjoo,
Näyttää, että veneeni muodostaa kokonaan tuon 4% vähemmistön äänestäneistä. Matkan varrella olen tosin nähnyt muutamia muitakin perämoottorilla varustettuja yksilöitä.
Kokemuspohjaisesti veikkaan, että kyllä sisäkoneen puuttuminen tekee venettä jonkin verran liukkaammaksi. Mitä luokkasääntöihin tulee, ei ainakaan minua varten tarvitse sen kummempia sääntövirityksiä tehdä, olen sen suhteen joustava
.
Yllättävää kyllä, perämoottori kaukohallintalaitteella on varsin käyttökelpoinen ratkaisu. Huolto on helppoa. Satamamanööverit ovat tehokkaita. Haittapuolella on toki se, että tuuppari on veneessä on perin ruma. Lisäksi moottorin nostaminen ja laskeminen vaatii jonkin verran vaivaa.
Näyttää, että veneeni muodostaa kokonaan tuon 4% vähemmistön äänestäneistä. Matkan varrella olen tosin nähnyt muutamia muitakin perämoottorilla varustettuja yksilöitä.
Kokemuspohjaisesti veikkaan, että kyllä sisäkoneen puuttuminen tekee venettä jonkin verran liukkaammaksi. Mitä luokkasääntöihin tulee, ei ainakaan minua varten tarvitse sen kummempia sääntövirityksiä tehdä, olen sen suhteen joustava

Yllättävää kyllä, perämoottori kaukohallintalaitteella on varsin käyttökelpoinen ratkaisu. Huolto on helppoa. Satamamanööverit ovat tehokkaita. Haittapuolella on toki se, että tuuppari on veneessä on perin ruma. Lisäksi moottorin nostaminen ja laskeminen vaatii jonkin verran vaivaa.
Perämoottori/sisäkone
Jyväskylän veneseurassa 4 FE 83:sta: 1 perämoottorilla , 2 sisäkoneella
ja 1 ei viellä nähty. Ala-Keiteleen p-seuran ja myös koko Keiteleen ainoa
FE83 L45 Aiolos (om. Arvo Suomalainen) varustettu perämoottorilla.
ja 1 ei viellä nähty. Ala-Keiteleen p-seuran ja myös koko Keiteleen ainoa
FE83 L45 Aiolos (om. Arvo Suomalainen) varustettu perämoottorilla.