Ranking #6 2010 EspooGP
Jos pystyt järkkäämään kutakuinkin osaavan sijaisen lautakuntaan niin pystyn järkkäämään teille kipparinkin, SPL jäsen, pinnakokemusta useammasta venetyypistä (ml. FE) jne.
edit: Ei ehkä vaan kyllä, eli kippari löytyy jos vain hänelle löytyy sijainen lautakuntaan koko viikonlopuksi.
edit: Ei ehkä vaan kyllä, eli kippari löytyy jos vain hänelle löytyy sijainen lautakuntaan koko viikonlopuksi.
Last edited by Petri on Thu Aug 26, 2010 15:18 pm, edited 1 time in total.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11323
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Minulla olisi tarvetta keulagastille lauantaina. Optiona saa tulla sunnuntaina.
edit: keulaosasto on nyt miehitetty
edit: keulaosasto on nyt miehitetty
Last edited by harald on Fri Aug 27, 2010 19:17 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Nyt on sitten pohja pesty, venettä tyhjennetty (peräsin on jo sen verran paljon irti vedestä että eihän siinä kohta ole enää mitään pitoa edes koneajossa
), säätöjä säädetty ja uutta taktiikka-piirtoalustaa ihmetelty.
Ja sitten kun kutakuinkin kaikki muut vapaat lippukunnan johtajat ja muut läheiset on nakitettu lautakuntatehtäviin niin voi alkaa valmistautumaan kisaan henkisesti. Viime illat/yöt ovatkin menneet jo SailX:ää pelatessa mentaaliharjoitteluna, joten pettymys on oleva suuri kun taas menee kuitenkin reisille, mutta ei voi hävitä jos ei osallistu.
Keliennuste tosin näyttää kovin mielenkiintoiselta, vähän haisee jo kolmoskeliltä koko viikonlopun ajan.

Ja sitten kun kutakuinkin kaikki muut vapaat lippukunnan johtajat ja muut läheiset on nakitettu lautakuntatehtäviin niin voi alkaa valmistautumaan kisaan henkisesti. Viime illat/yöt ovatkin menneet jo SailX:ää pelatessa mentaaliharjoitteluna, joten pettymys on oleva suuri kun taas menee kuitenkin reisille, mutta ei voi hävitä jos ei osallistu.
Keliennuste tosin näyttää kovin mielenkiintoiselta, vähän haisee jo kolmoskeliltä koko viikonlopun ajan.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11323
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuo keliennuste on kyllä ihan mitä vaan. Voi nopeasti tulla purjesulkeisten paikka jokaisen pilven kohdalla. Ihan riippuen siitä mistä katsoo saa kaikkea välillä 2m/s ja 12 m/s.
http://www.yr.no/place/Finland/Southern ... ekend.html
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/meri.html
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=420
Ja Joakimin mukaan joku puolalainen saitti puhui juuri 12 m/s tuulesta. Toivottavasti tuulee niin saadaan kunnon rock'n roll kisa!
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, huomenna nähdään!
http://www.yr.no/place/Finland/Southern ... ekend.html
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/meri.html
http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=420
Ja Joakimin mukaan joku puolalainen saitti puhui juuri 12 m/s tuulesta. Toivottavasti tuulee niin saadaan kunnon rock'n roll kisa!
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, huomenna nähdään!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Lieventynyt sellaiseksi, että koko päivä tasainen 10 m/s, mutta joskus 16:00 paikkeilla alkaa koventua ja illalla pahimmillaan 14 m/s. Sunnuntai 8-10 m/s.harald wrote: Ja Joakimin mukaan joku puolalainen saitti puhui juuri 12 m/s tuulesta. Toivottavasti tuulee niin saadaan kunnon rock'n roll kisa!
Sopii teille, mutta itse toivoisin hiukan kevyempää sunnuntaiksi. Tyttären kanssa ei oikein viitsisi lähteä ainakaan yli paljon 10 m/s tuuleen kahdestaan kisaamaan (se Villen mainitsema kyläkisa).
http://new.meteo.pl/index_en.php
Tuosta model UM ja sitten klikkaa haluamastaan kohdasta (uusi ikkuna aukeaa, jos sallittu!).
Model COAMPS on harvempi ja yleensä lähempänä fmi:n merisäänuolia.
Tuosta model UM ja sitten klikkaa haluamastaan kohdasta (uusi ikkuna aukeaa, jos sallittu!).
Model COAMPS on harvempi ja yleensä lähempänä fmi:n merisäänuolia.
Tässä hieman listaa sääsaiteista jos ette olleet jo löytäneet tätä.Joakim wrote:http://new.meteo.pl/index_en.php
Tuosta model UM ja sitten klikkaa haluamastaan kohdasta (uusi ikkuna aukeaa, jos sallittu!).
Model COAMPS on harvempi ja yleensä lähempänä fmi:n merisäänuolia.
http://www.marjaniemen-purjehtijat.fi/0 ... tiedot.htm
Aika hyvä kokoelma jolla sään kokonaiskuvan muodostaminen pitäisi onnistua. Tuo norjalainen näköjään uupuu...
...ja tietysti surffareiden käyttämät:
http://testbed.fmi.fi/history_browser.p ... &t=15&n=15
http://www.windfinder.com/forecasts/wind_baltic_akt.htm
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
S/y Merelli
FIN 2545
- harald
- Hallitus
- Posts: 11323
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
No ei tuullut ei. Lähdettiin kolmosella satamasta kohti rata-aluetta noin 14-16 knotsin puuskissa. Rata-alueella heti kun harjoittelimme kryssiä ja katsoimme suuntia niin tyyntyi tasaiseen 10 knotsiin. Ykkönen keulille.
Kahden lähdön aikana tuuli oli juuri 8-10 knotsia mutta sitten se tilttasi pohjoiseen ja sammui 6 knotsin tasalle. Ekan kryssin jälkeen tyyntyi kokonaan, että oli hädintuskin ohjailunopeutta. Tässä lenssillä olimme toka vika ja Anneli tuli monta solmua kovempaa aivan iholle. Kun uusi tuuli saavutti meidät pääsimme onnella koko klungasta ohi sillä uuden tuulen suunta oli meille otollinen. Siitä sitten kohti ylämerkkiä mihin rata lyhennettiinkin. Anneli oli tulossa oikealta ennen meitä mutta iso sifti väänsi edun sittenkin meille.
Vähän jäi kismittämään että yksi (eri) Express oli ennen meitä maalissa molemmissa ekoissa lähdöissä
Lyhennetyn radan jälkeen jatkoimme suoraan kotiin jotta keulagasti ehtisi omiiin synntärjuhliinsa. Lautakunta ei nähtävästi sitten ammuttanut neljättä lähtöä?
Kahden lähdön aikana tuuli oli juuri 8-10 knotsia mutta sitten se tilttasi pohjoiseen ja sammui 6 knotsin tasalle. Ekan kryssin jälkeen tyyntyi kokonaan, että oli hädintuskin ohjailunopeutta. Tässä lenssillä olimme toka vika ja Anneli tuli monta solmua kovempaa aivan iholle. Kun uusi tuuli saavutti meidät pääsimme onnella koko klungasta ohi sillä uuden tuulen suunta oli meille otollinen. Siitä sitten kohti ylämerkkiä mihin rata lyhennettiinkin. Anneli oli tulossa oikealta ennen meitä mutta iso sifti väänsi edun sittenkin meille.
Vähän jäi kismittämään että yksi (eri) Express oli ennen meitä maalissa molemmissa ekoissa lähdöissä

Lyhennetyn radan jälkeen jatkoimme suoraan kotiin jotta keulagasti ehtisi omiiin synntärjuhliinsa. Lautakunta ei nähtävästi sitten ammuttanut neljättä lähtöä?
Last edited by harald on Sat Aug 28, 2010 17:26 pm, edited 2 times in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11323
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Code: Select all
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 9:50 Suomen aikaa pohjoistuulta 7 m/s; puuska 8 m/s; paine 1003,8 hPa;
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 9:50 Suomen aikaa koillistuulta 6 m/s; puuska 10 m/s; paine 1003,2 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 10:50 Suomen aikaa koillistuulta 5 m/s; puuska 6 m/s; paine 1003,7 hPa; pilvistä (8/8);
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 10:50 Suomen aikaa pohjoistuulta 6 m/s; puuska 8 m/s; paine 1003,3 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 11:50 Suomen aikaa koillistuulta 4 m/s; puuska 6 m/s; paine 1003,7 hPa; pilvistä (8/8);
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 11:50 Suomen aikaa pohjoistuulta 5 m/s; puuska 8 m/s; paine 1003,4 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 12:40 Suomen aikaa pohjoistuulta 4 m/s; puuska 6 m/s; paine 1003,6 hPa;
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 12:40 Suomen aikaa pohjoistuulta 7 m/s; puuska 8 m/s; paine 1003,2 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 13:40 Suomen aikaa pohjoistuulta 3 m/s; puuska 4 m/s; paine 1003,6 hPa;
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 13:40 Suomen aikaa pohjoistuulta 4 m/s; puuska 6 m/s; paine 1003,4 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 14:50 Suomen aikaa koillistuulta 2 m/s; puuska 4 m/s; paine 1003,4 hPa; pilvisyys: melkein selkeää (1/8); näkyvyys yli 20 km.
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 14:50 Suomen aikaa pohjoistuulta 6 m/s; puuska 8 m/s; paine 1003,1 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 15:40 Suomen aikaa koillistuulta 3 m/s; puuska 4 m/s; paine 1003,4 hPa; pilvisyys: melkein selkeää (1/8); näkyvyys yli 20 km.
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 15:50 Suomen aikaa pohjoistuulta 4 m/s; puuska 7 m/s; paine 1003,1 hPa.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 28.8.2010 16:50 Suomen aikaa Lämpötila 14,8 °C; kosteus 75 %; kastepiste 10,5 °C; itätuulta 7 m/s; puuska 9 m/s; paine 1003,4 hPa; pilvisyys: melkein selkeää (1/8);
2010 KAS Tuorein säähavainto: 28.8.2010 16:50 Suomen aikaa koillistuulta 7 m/s; puuska 10 m/s; paine 1003,0 hPa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020