Petri wrote: Hieman huolestuttavaa, kun itse olen tässä nyt jo viikon verran lykännyt pohjan pesua erinäisillä tekosyillä ja viimeksi meilläkin pohja pestiin 30.6.
Eli pitänee lopettaa väistely ja vetäistä märkkäri päälle. Mulla oli jo pläninä ottaa vene ylös Hoskilla kun kaverilla on siellä nosturinkäyttölupa, mutta ilmeisesti nosturilla saa nostaa vain seuralaisten omia veneitä joten se suunnitelma kariutui siihen.
Tervehdys
Terveisiä veneen alta. Tänään iltapäivällä vedin simmarit jalkaa ja uimalasit naamalle ja harjan kanssa veneen alle huseeraamaan. Järkytys oli huolestuttavan ja vakavan välimaastossa

. Koko pohja evät mukaan lukien oli vahvan liman peitossa. Lima tuntui käteen sillälailla karhealta, että siinä oli ilmeisesti pieniä näkinalkuja eli "näkinmunia"

.
Toista tuntia tuohon operaatioon meni kaikkiaan aikaa ja puhdasta tuli. Hieman tuo huono näkyväisyys hommaa haittasi. Vielä on pohja pestävä varmuuden vuoksi ainakin kerran ennen Espoo GP:tä.
Vinkkinä kerrottakoon niille jotka aikovat tehdä tuon samaisen operaation, laskekaa molemmilta puolin köysi (esim spinnun skuutti) kokolaidan pituudelta siten että se yltää juuri veden pintaan. Köydestä saa hyvin tukea pohjaa pestessä.
Mikäköhän olisi hyvä tekosyy ensiviikolla, jos vene ei vieläkään kulje...