Voin suositella esim. hard racingiä. Tämä meidän veneemme tosin liikkuu paljon. Toisaalta, maalikerros on monivuotinen ja viimeksi maalasimme kaksi kerrosta viisi vuotta sitten edellisen kerran.Panu wrote: On vain hyväksyttävä se tosiasia, etä minä menen uimaan ja suoritan Annelille alapesun. Veneen pohjassa lienee sen verran kasvustoa, että se leikkaa parhaan suorituskyvyn. Nämä nyky maalit ovat suoraan hanurista. Miksi niistä edes pitää maksaa, kun ne eivät kuitenkaan toimi. Kalathan eivät välitä minkä värinen pohja on, joten kai tuohon toimivuuteen pystyisi ihan seinämaalillakin
.
WHC 7/2010
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Nimi-idea Ollinkivi tuli tuosta;Petri wrote:Olisi kiva nähdä Extemporen tracki koska se meni todella lähellä Ollinkivestä. Pitääkin vielä kaivaa oma tracki kännykästä ulos kunhan kerkiää.harald wrote:Trackia katsoessa ei kyllä siftit oikein osuneet. Minkäs teet tuollaisessa rännissä...
Mentiin kuitenkin ollinkivestä ohi.
Muistanette miten VO70:nen Telefonica veti kiville Göteborgin vesillä aika reippaasti pari vuotta sitten. Sikäläinen merenkulkuviranomainen on nyt nimennyt sen kiven Luren:iksi (Luuri).
http://www.blur.se/2010/08/10/luren-nyt ... %28blur%29
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joo, gastipuute oli aika totaalinen, kun Heikki sai saikkua yritettyään kalastaa eräästä veneestä lennähtänyttä spinnupussia viime whc:ssa, ja muilla matkoja ja hautajaisia ohjelmassa... Sitten kun myös mun annettiin ymmärtää että olisi parempi viettää perhe-elämää, niin en enää käyttänyt ihan kaikkia mahdollisia kontakteja gastien metsästykseen, vaikka Antti ystävällisesti olisi tarjoutunut mukaan. Hyvä kuitenkin että Olgasta löytyi paikka.harald wrote:Olga näytti vetäneen oikein hyvin. Harmi ettei Lisbethiin saatu gasteja (?). Pahinta on jättää osakilpailu ajatamatta gastipuutteiden takia kun on johdossa. Hyvä meille, mutta otan osaa koska tiedän miltä se tuntuu.
En siis ollut myöskään Lutriksen kyydissä, vaikka sellaisiakin spekulaatioita näytti olevan. Pyydettiin kyllä, mutta taisin unohtaa vastata tekstariinkin, sori P#2.
Olli Niemi
Tervehdysharald wrote:Voin suositella esim. hard racingiä. Tämä meidän veneemme tosin liikkuu paljon. Toisaalta, maalikerros on monivuotinen ja viimeksi maalasimme kaksi kerrosta viisi vuotta sitten edellisen kerran.Panu wrote: On vain hyväksyttävä se tosiasia, etä minä menen uimaan ja suoritan Annelille alapesun. Veneen pohjassa lienee sen verran kasvustoa, että se leikkaa parhaan suorituskyvyn. Nämä nyky maalit ovat suoraan hanurista. Miksi niistä edes pitää maksaa, kun ne eivät kuitenkaan toimi. Kalathan eivät välitä minkä värinen pohja on, joten kai tuohon toimivuuteen pystyisi ihan seinämaalillakin
.
Meillä on Blakesin ympäristöystävällistä eliöstön kasvualustamaalia. Nyt ymmärrän miksi maalin mallinimi on cruising

Onko kellään sukulaisia taikka kaveria, joka sattuisi asumaan Ruåtsissa etelärannikolla taikka Norjassa. Tuolta kun vielä saisi oikeita pohjamaaleja, jolla levät ja näkki pysyisi poissa.
Merkitsevää tässä on, että olen jo kahdesti pessyt veneen pohjan tänä kautena

Nyt viimeisestä pesusta on kulunut kolmatta viikkoa ja vedet ovat olleet sen verran lämpimiä, ettei tuo mainittu maali toimi.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Heh, meillähän on myös erään Lauttasaarelaisen teleoperaattorin logo purjeessa...harald wrote:Nimi-idea Ollinkivi tuli tuosta;
Muistanette miten VO70:nen Telefonica veti kiville Göteborgin vesillä aika reippaasti pari vuotta sitten. Sikäläinen merenkulkuviranomainen on nyt nimennyt sen kiven Luren:iksi (Luuri).
Olli Niemi
Hieman huolestuttavaa, kun itse olen tässä nyt jo viikon verran lykännyt pohjan pesua erinäisillä tekosyillä ja viimeksi meilläkin pohja pestiin 30.6.Panu wrote: Merkitsevää tässä on, että olen jo kahdesti pessyt veneen pohjan tänä kautena. Ekalla kerralla oli limaa ja toisella kerralla pari viikkoa ensimmäisen pesun jälkeen oli limaa ja jotain hieman "karheampaakin". Toisella kerralla minulla ei ollut laseja mukana, joten pesu ulottui vain niihin paikkoihin johon kädellä ylsin pää pinnalla.
Eli pitänee lopettaa väistely ja vetäistä märkkäri päälle. Mulla oli jo pläninä ottaa vene ylös Hoskilla kun kaverilla on siellä nosturinkäyttölupa, mutta ilmeisesti nosturilla saa nostaa vain seuralaisten omia veneitä joten se suunnitelma kariutui siihen.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Oi ei. Mitä Heikille sattui, venähdys? Viime viikon vahinkolista vain kasvaa.Olli wrote: Joo, gastipuute oli aika totaalinen, kun Heikki sai saikkua yritettyään kalastaa eräästä veneestä lennähtänyttä spinnupussia viime whc:ssa
Oma pohja oli kyllä yllättävän clean kun sen pesin tuossa viikko sitten. Puolisen tusinaa sellaisia littanoita täpliä oli, ja vähän limaa.
Last edited by harald on Wed Aug 11, 2010 23:49 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Heitin trackin tuonne ja aika masentavaa tuo taas on, ensimmäiselle kryssille lähdettäessä eroa n. 100m, kryssin jälkeen 350m.
Toki se että Charlotta pystyi ajamaan vapaissa auttoi paljon, eli mitä siitä opimme, kannattaa olla ensimmäisenä merkillä.
Lenssillä eroa ei kertynyt yhtään lisää, eli sikäli en tiedä onko meidän pohja miten likainen koska oletan että Charlottan pohja on kuitenkin pesty ja lenssillä eron pitäisi näkyä?
Kryssi Käärmesaarelta punaiselle poijulle oli sikäli hankala, eipä me nyt mitenkään liian läheltä matalikkoja kuitenkaan menty vaikka vähän siltä välillä tuntuikin. Nyt kun trackia katsoo niin olisi ehkä sittenkin pitänyt ajaa pitkä halssi vieläkin pidemmäksi (hieman Ida-Marian pakkituulissa) koska nostava shifti olisi odottanut ihan pienen matkan päässä
Toisaalta tuo punaisen merkin leikkari oli hauska, vedimme vendahetkellä ihan selvästi leikkarin yli mutta silti itse merkilletuloa sai vähän jännittääkin.
Mutta jotain eroa tuossa tuulessa nyt maalisuoralla on pakko olla, tai sitten vain nousuero Charlottaan nähden on aivan käsittämätön, tai no, sitähän se onkin.
Toki se että Charlotta pystyi ajamaan vapaissa auttoi paljon, eli mitä siitä opimme, kannattaa olla ensimmäisenä merkillä.
Lenssillä eroa ei kertynyt yhtään lisää, eli sikäli en tiedä onko meidän pohja miten likainen koska oletan että Charlottan pohja on kuitenkin pesty ja lenssillä eron pitäisi näkyä?
Kryssi Käärmesaarelta punaiselle poijulle oli sikäli hankala, eipä me nyt mitenkään liian läheltä matalikkoja kuitenkaan menty vaikka vähän siltä välillä tuntuikin. Nyt kun trackia katsoo niin olisi ehkä sittenkin pitänyt ajaa pitkä halssi vieläkin pidemmäksi (hieman Ida-Marian pakkituulissa) koska nostava shifti olisi odottanut ihan pienen matkan päässä

Toisaalta tuo punaisen merkin leikkari oli hauska, vedimme vendahetkellä ihan selvästi leikkarin yli mutta silti itse merkilletuloa sai vähän jännittääkin.
Mutta jotain eroa tuossa tuulessa nyt maalisuoralla on pakko olla, tai sitten vain nousuero Charlottaan nähden on aivan käsittämätön, tai no, sitähän se onkin.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tuossa oli kyllä ihan ihme siftejä tuulessa, ja maantieteellisiä kiertymiäkin. Ei olisi kannattanut jatkaa sitä pitkää halssia, se että saa kunnon höjdin kryssin lopussa on tosi huonoa. Ennemmin sitten niin että kääntyy vastaan.
Ennemmin olisi ehkä kannattanut jatkaa pokkana Mäntysaaren ohi paaralla pidemmälle. Nyt jouduitte Käärmesaaren taakse.
Odotettu nosto sekä tullessa että mennessä Käärmesaaren kärkeen ei sitten sekään toteutunut. No, pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään sitä että kuinka vähän ymmärtää näistä tuulista.
Ennemmin olisi ehkä kannattanut jatkaa pokkana Mäntysaaren ohi paaralla pidemmälle. Nyt jouduitte Käärmesaaren taakse.
Odotettu nosto sekä tullessa että mennessä Käärmesaaren kärkeen ei sitten sekään toteutunut. No, pikkuhiljaa alkaa ymmärtämään sitä että kuinka vähän ymmärtää näistä tuulista.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Eihän tuo nyt kovin lähellä käynyt, mutta viime viikolla meitä kyllä vähän vierestä katsellessa jännitti, että jos ei jiippi kohta ala onnistua, niin kolisee aika näyttävästi...Petri wrote:Kryssi Käärmesaarelta punaiselle poijulle oli sikäli hankala, eipä me nyt mitenkään liian läheltä matalikkoja kuitenkaan menty vaikka vähän siltä välillä tuntuikin.
Olli Niemi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Näytitte tippuneen 1900 m matkalla noin 75 metriä trackista katsottuna. Ei se nyt hirveästi ole kuitenkaan. Meillä rupesi tuossa mittarit toimimaan, ja ajoin silmät lokiin liimattuna koko pätkän.
En muista miten scientific calc:ia käytettiin, eikös tuo ole sin 1800/75?
En muista miten scientific calc:ia käytettiin, eikös tuo ole sin 1800/75?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ai tota vai:Olli wrote:Eihän tuo nyt kovin lähellä käynyt, mutta viime viikolla meitä kyllä vähän vierestä katsellessa jännitti, että jos ei jiippi kohta ala onnistua, niin kolisee aika näyttävästi...Petri wrote:Kryssi Käärmesaarelta punaiselle poijulle oli sikäli hankala, eipä me nyt mitenkään liian läheltä matalikkoja kuitenkaan menty vaikka vähän siltä välillä tuntuikin.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=118
Ei edes lähellä!

Tuossa mentiin lähempää:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=43
Ja sama kuvana tuossa:

Ed. kuvassa siis Olgan ja Charlottan trakkit, emme osuneet. Siitä välistä osui joku Ollinkiveen.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Pitäisi ihan vain huvin vuoksi jonkin käydä tyynellä kelillä vähän uimassa, ja tiputtamassa tohon Ollinkiveen joku merkki. Ikävässä paikassa tuo on, koska tuossa luulee kolmosradalla että rata ns. aukeaa. Fendari biltemasta, vähän narua ja joku naara riittäisi? Sieltä -temasta saa vissiin jotain pikkupoijujakin edullisesti.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=25018
(470 mm kelluke, 3,49¤)
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=251099 (1.5 kg naara-ankkuri 5,99¤)
Ja neljä metriä jotain narua joka löytyy veneestä. Tai prkl. kettinkiä.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=25018
(470 mm kelluke, 3,49¤)
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=251099 (1.5 kg naara-ankkuri 5,99¤)
Ja neljä metriä jotain narua joka löytyy veneestä. Tai prkl. kettinkiä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ja kas, jostain ihmeellisestä syystä Elle:n LYS-lukua on korjattu.
Minnamari voitti ison luokan. Suurin uutinen on varmaan siinä että Blue Café ei voittanut. No, sehän lupaa hyvää niitten Offshore Weekille.
edit: Blue Café:lla oma blogi:
http://sybluecafe.blogspot.com/
Minnamari voitti ison luokan. Suurin uutinen on varmaan siinä että Blue Café ei voittanut. No, sehän lupaa hyvää niitten Offshore Weekille.
edit: Blue Café:lla oma blogi:
http://sybluecafe.blogspot.com/
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020