WHC 7/2010
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
WHC 7/2010
Keliennusteissa keskiviikolle kertoillaan että 3 m/s (yr.no, weather.fi) tai jopa 10 knotsia (windguru, fmi.fi) lännen ja lounaan välistä.
Höblässä ounasteltiin myrskyn tulevaksi ensi viikon keskivaiheille, mutta nyt on ollut hiljaista, katotaan. Toivottavasti on parempaa keliä kuin tänään. Viime viikon keli oli ihan ok.
Höblässä ounasteltiin myrskyn tulevaksi ensi viikon keskivaiheille, mutta nyt on ollut hiljaista, katotaan. Toivottavasti on parempaa keliä kuin tänään. Viime viikon keli oli ihan ok.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Charlottan track:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=119
Tämä oli aika nappisuoritus! Kolmosrata ja veneessä allekirjoittaneen lisäksi Pone, Réa ja hangosta tuttu Freda keulassa. Lähdimme 20 knotsin puuskien avittamana kolmosella satamasta, joka olikin vielä siihen aikaan hyvä ja oikea purje. Rata-alueella kurvasimme parikyt minsaa, jonka aikana jo tyyntyi hiukan. Loki oli pysähtynyt joten tuulikulma TWA ei saatu, mutta AWA kertoi että pitäisi mennä ihan ok spinnulla lähdön jälkeen.
Lähdössä mieliala oli itsevarma, ja pörräsimme siinä ihan onnistuneesti vaikkakin noin 5 s myöhässä että muitten sheivaaminen pois ulkopoijusta olisi onnistunut. Ainostaaan Anneli pääsi siitä putkahtamaan tosin, joka pienen nostoon lähti heti mukaan ja pääsimme tiputtamaan heti peräpeilinsä alle. Spinnu ylös -plop- ja rock and roll alkoi. Vindungen lähti jostain syystä ajamaan kohti Tallinnaa, ja odotti kauan spinnun nostonsa kanssa.
Slööri vihreälle meni hyvin, Devon aika lähellä takana mutta ei saavuttanut. Keulaan vaihdettiin tässä kiireellä ykkönen, joka taisi olla Fredan eka kerta sillä Expresseissä ei fokkia vaihdeta. Kiersimme siis vihreän ekana, jonka jälkeen Vindungen Devonin ohittaneena slöörispinnunsa avulla. Seuraava legi poijulle oli melkein styyran kryssihalssi, mitä nyt aukaistiin skuutteja hiukan kun löysimme sen pikkuriikkisen poijun kaiken kimallusten keskeltä. Vindungen pysyi takana.
Merkillä spinnu taas melkein -plop- vetoon, ja merkin kierron jälkeen tuli hiukan kummallisia puuskia joten jiippasimme pari kertaa. Freda "vasta-alkajana" hoisi keulakannen kunnialla!
Vindungen en lähtenyt nostattelemaan, vaan yritti kiltistä leestä ohi. Tämähän ei käy, vaan punaisella käärmesaarten kohdalla he juuttuivat allemme emmekä päässeet mielestämme jiippaamaan heti. Nostimme hiukan ja teimme "slam-jiipin" heidän peräpeilinsä takaa. Hyvä ettei osunut.
Slööri kohti kopua oli aika tapaukseton, mitä nyt Vindungenilla oli joku ohjelma päällä spinnunsa kanssa. Osin ohjelmansa avulla kiersimme seuraavan merkin taas ekana veneenä. Kapeikossa oli melko tuuletonta, ja edelleen toimimaton loki vaikeutti vauhdin ja kulman löytämistä. Auringon kiilto tellariikkunasta ei auttanyt myös yhtään.
Kryssillä johdimme Vindungenia vielä muutaman venda verran, kunnes tyyntyvässä tuulessa heidän LYS-lukunsa mukainen vauhtiero rupesi löytymään. Pieni spinnufallin juuttuminen maston renkaasen ja genoan takaliikin ympäri johti sitten siihen että Vindungen kiersi miessaaren poijun muutaman veneenmitan verran edellämme.
Slööri kohti vehkasaaren vihreää oli sitten aika moottoritietä, mutta vihreän jälkeen rupesi sitten löytymään vähän sitä kulmaa mitä hangossakin nähtiin. Uusi iso vetää aika ylös venevauhdin kärsimättä, ja tästä syystä VU:ssa hermostuttiin hiukan ja he tekivät vendan vaikka kurssi nosti vain 10° alle maaliviivan! Ovi aukesi, ja punamatto rullautui edellemme. Jatkoin ylös ajamista, vauhdin pysyessä 5,5 -5,6 kn vauhdeissa ja vaikka Vindungen tuli sitten hiukan nopeammin sieltä takaisin alas heidän vendansa maksoi sen verran että otimme paukun pari veneenmittaa heidän edellään! Pum pum ja kiitos
Aivan nappisuoritus meiltä omasta mielestäni, oikein hyvä joskaan ei täydellinen lähtö. Varmat manööverit ja hyvä vauhti. Suuri kiitos kaikille veneessä olijalle!
Ellei tule voitto olen pettynyt, ainoa uhkaaja on kai ehkä Teemin.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... php?id=119
Tämä oli aika nappisuoritus! Kolmosrata ja veneessä allekirjoittaneen lisäksi Pone, Réa ja hangosta tuttu Freda keulassa. Lähdimme 20 knotsin puuskien avittamana kolmosella satamasta, joka olikin vielä siihen aikaan hyvä ja oikea purje. Rata-alueella kurvasimme parikyt minsaa, jonka aikana jo tyyntyi hiukan. Loki oli pysähtynyt joten tuulikulma TWA ei saatu, mutta AWA kertoi että pitäisi mennä ihan ok spinnulla lähdön jälkeen.
Lähdössä mieliala oli itsevarma, ja pörräsimme siinä ihan onnistuneesti vaikkakin noin 5 s myöhässä että muitten sheivaaminen pois ulkopoijusta olisi onnistunut. Ainostaaan Anneli pääsi siitä putkahtamaan tosin, joka pienen nostoon lähti heti mukaan ja pääsimme tiputtamaan heti peräpeilinsä alle. Spinnu ylös -plop- ja rock and roll alkoi. Vindungen lähti jostain syystä ajamaan kohti Tallinnaa, ja odotti kauan spinnun nostonsa kanssa.
Slööri vihreälle meni hyvin, Devon aika lähellä takana mutta ei saavuttanut. Keulaan vaihdettiin tässä kiireellä ykkönen, joka taisi olla Fredan eka kerta sillä Expresseissä ei fokkia vaihdeta. Kiersimme siis vihreän ekana, jonka jälkeen Vindungen Devonin ohittaneena slöörispinnunsa avulla. Seuraava legi poijulle oli melkein styyran kryssihalssi, mitä nyt aukaistiin skuutteja hiukan kun löysimme sen pikkuriikkisen poijun kaiken kimallusten keskeltä. Vindungen pysyi takana.
Merkillä spinnu taas melkein -plop- vetoon, ja merkin kierron jälkeen tuli hiukan kummallisia puuskia joten jiippasimme pari kertaa. Freda "vasta-alkajana" hoisi keulakannen kunnialla!
Vindungen en lähtenyt nostattelemaan, vaan yritti kiltistä leestä ohi. Tämähän ei käy, vaan punaisella käärmesaarten kohdalla he juuttuivat allemme emmekä päässeet mielestämme jiippaamaan heti. Nostimme hiukan ja teimme "slam-jiipin" heidän peräpeilinsä takaa. Hyvä ettei osunut.
Slööri kohti kopua oli aika tapaukseton, mitä nyt Vindungenilla oli joku ohjelma päällä spinnunsa kanssa. Osin ohjelmansa avulla kiersimme seuraavan merkin taas ekana veneenä. Kapeikossa oli melko tuuletonta, ja edelleen toimimaton loki vaikeutti vauhdin ja kulman löytämistä. Auringon kiilto tellariikkunasta ei auttanyt myös yhtään.
Kryssillä johdimme Vindungenia vielä muutaman venda verran, kunnes tyyntyvässä tuulessa heidän LYS-lukunsa mukainen vauhtiero rupesi löytymään. Pieni spinnufallin juuttuminen maston renkaasen ja genoan takaliikin ympäri johti sitten siihen että Vindungen kiersi miessaaren poijun muutaman veneenmitan verran edellämme.
Slööri kohti vehkasaaren vihreää oli sitten aika moottoritietä, mutta vihreän jälkeen rupesi sitten löytymään vähän sitä kulmaa mitä hangossakin nähtiin. Uusi iso vetää aika ylös venevauhdin kärsimättä, ja tästä syystä VU:ssa hermostuttiin hiukan ja he tekivät vendan vaikka kurssi nosti vain 10° alle maaliviivan! Ovi aukesi, ja punamatto rullautui edellemme. Jatkoin ylös ajamista, vauhdin pysyessä 5,5 -5,6 kn vauhdeissa ja vaikka Vindungen tuli sitten hiukan nopeammin sieltä takaisin alas heidän vendansa maksoi sen verran että otimme paukun pari veneenmittaa heidän edellään! Pum pum ja kiitos

Aivan nappisuoritus meiltä omasta mielestäni, oikein hyvä joskaan ei täydellinen lähtö. Varmat manööverit ja hyvä vauhti. Suuri kiitos kaikille veneessä olijalle!
Ellei tule voitto olen pettynyt, ainoa uhkaaja on kai ehkä Teemin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Code: Select all
2010 HAR Tuorein säähavainto: 11.8.2010 16:50 Suomen aikaa lounaistuulta 8 m/s; puuska 10 m/s; paine 1017,4 hPa; pilvisyys: selkeää (0/8); näkyvyys yli 20 km.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 11.8.2010 17:40 Suomen aikaa lounaistuulta 7 m/s; puuska 8 m/s; paine 1017,6 hPa; pilvisyys: selkeää (0/8); näkyvyys yli 20 km.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 11.8.2010 18:50 Suomen aikaa lounaistuulta 6 m/s; puuska 7 m/s; paine 1017,7 hPa; pilvisyys: selkeää (0/8); näkyvyys yli 20 km.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 11.8.2010 19:50 Suomen aikaa lounaistuulta 6 m/s; puuska 7 m/s; paine 1017,8 hPa; pilvisyys: selkeää (0/8); näkyvyys yli 20 km.
2010 HAR Tuorein säähavainto: 11.8.2010 20:50 Suomen aikaa Lämpötila 19,8 °C; kosteus 80 %; kastepiste 16,2 °C; länsituulta 4 m/s; puuska 5 m/s; paine 1017,9 hPa; pilvisyys: selkeää (0/8);
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Oli kyllä mielenkiintoinen keli, vahvistuksena Merellin Antti hyppäsi kyytiin ja lähdettiin siten aika hyvällä rosterilla kohti koitoksia. Purjevalintaa pohdittiin, mutta keli vaikutti kelvolliselta ja illaksi tyyntyvältä joten ykkösellä lähdettiin.
Tosin koko kisaan valmistautuminen oli alkanut ensin tyhjentämällä jollasta 50-100l vettä pois ja sen jälkeen Olgasta toiset samanverran, vettä oli pilssissä pilssin kattoon asti. Eli eipä se keulaboksi meilläkään vedenpitävä ole, mutta ilmeisesti sen verran tiiviimpi ettei vettä valunut holtittomasti vaan hiljalleen ja suoraan pilssiin. Veneestä lähdettäessä viime keskiviikkona pilssissä ei ollut mitenkään kummoisasti vettä, joten eipä asialle tehnyt silloin mitään.
Tämä yhdistettynä genuaplokien säätämiseen sai aikaan sen että aika ennen starttia menikin kryssitrimmiä ihmetellen, spinnun nosto jäi kokeilematta ja niin no...
Ennen lähtöä oli selvää että kannattaisi ajaa rannasta päin styyralla linjaa ja laskea sitten paukun tullessa ja ottaa spinnu ylös. Poijun luona tuuli paremmin, joten rannan pieni etäisyysetu ei oikein kannattanut.
Juuri sitten kun teimme viimeistä vendaa ennen linjalle ajoa tuuli alkoikin tehdä tepposiaan, tuuli kuoli ja kääntyili minne sattui. Lopputuloksena ajoitus meni aivan reisille, mutta onneksi tajusin heittää 360:n tarpeeksi ajoissa poijun luona, jokatapauksessa silti lähtö myöhässä ja fleetin perässä. Spinnua nostaessa selvisi ensin että spinnu oli viritetty väärin, molemmat skuutit etustaagin takapuolella, säätäessä meni aikaa mutta suurin osa fleetistä hidasteli myös spinnujensa kanssa joten vahinkoa ei päässyt syntymään. Vain Charlotta ja Devon lähtivät karkuun spinnut lentäen. Kun spinnu sitten saatiin ylös se oli kauheissa rintsikoissa, joten taas lisää säätöä ja meni helposti minuutti tai pari lähdöstä ennenkuin spinnu veti ja matka alkoi taittua. Onneksi toki muukin fleetti pl. edellämainitut oli hidastellut joten nopeasti pääsimme keskifleetin kärkeen ja merkillä kiersimmekin sitten viidentenä.
Kryssi kääntömerkille olikin yhtä tuskaa, ajoimmeko paskoissa vai missä mutta vene ei vain kulkenut ja Ida Maria sekä Devon painoivat ylemmäksi ja kovempaa. Pakollinen paskoistapois vendakin meni vähän pieleen kun leebow-yritys kolmannen H-veneen kanssa kaatui siihen että skuuttia pidellyt gasti keskittyi liikaa H-veneeseen ja unohti päästää skuutin vendassa
No, en tiedä olisiko ajoitus vendalle ollut muutenkaan oikea, mutta pitihän sitä yrittää kun kerta suuressa maailmassa ei koskaan ajeta alta (lähde: Kuperkeikka).
No merkille siis kuitenkin jotenkin kondiksessa, mitä nyt Anneli oli kolmosgenuallaankin ottanut meitä kiinni vaikka me ajoimme siis ykkösellä. Spinnu ylös ja menoksi, ilman spinnua matkannut "nimetön" H kulki yllättävän kovaa mutta tuulikulman vähän tiukentuessa pääsimme ajamaan omaa kisaamme, mitä nyt X-79 Extemporen kanssa pääsi vähän ajelemaan rintarinnan. Punaisella kepillä normijiippi, Extempore piti hyvin sisäpaikan joten piti jiipata alle.
Pohjoista kohti spinnutellessa tuli kauhuissani katseltua Devonin ja Ida Marian nostattelua, kovasti olivat menossa kohti Käärmesaaren kiveä (tai siis nostattelun jälkeen kurssi tulisi menemään ko. kiven yli kohti kääntömerkkiä) mihin olen itsekin nähnyt mm. AE Ragamuffinin paukuttavan oikein kunnolla. Ilmeisesti eivät sitten kuitenkaan osuneet, mutta vähän pelottavalta.
Käärmesaaren peitossa sitten otimme spinnun pois ja teimme klassisen virheen ja ajoimme saaren suojiin missä sitten saatiinkin odotella tovi lähes pläkässä.
Kryssi käärmesaarten solassa olikin sitten aika kauheaa, tuuli kääntyili, vene ei oikein noussut ja nyt jo ihan lähelläkin olivat Devon ja Ida Maria katosivat kryssin aikana kauas pois. Yritimme vältellä saarten peittoalueita, mutta toisaalta ainakin Stora Ådholmen kyllä jo nostikin tuulta kivasti.
Anneli kuitenkin jäi kaaaaauas, joten kai me jotain oikeinkin tehtiin, vai mikä lie Panulla ongelmana?
Punaisella poijulla kuitenkin spinnu ylös ja kohti vihreää, mistä sitten taas varsin tuskainen kryssi kohti maalia. En tiedä mitä tuulelle tapahtui mutta tuntui että parisataa edempänä olevat Ida Maria ja Devon ajoivat 10-20 astetta meitä ylempää kurssia ja me vain valuimme kohti Haukilahden rantaa.
No lopulta kuitenkin päästiin maaliin, ei sijoitus nyt mikään huippu ole, 6/10 laskeskelin.
Tosin koko kisaan valmistautuminen oli alkanut ensin tyhjentämällä jollasta 50-100l vettä pois ja sen jälkeen Olgasta toiset samanverran, vettä oli pilssissä pilssin kattoon asti. Eli eipä se keulaboksi meilläkään vedenpitävä ole, mutta ilmeisesti sen verran tiiviimpi ettei vettä valunut holtittomasti vaan hiljalleen ja suoraan pilssiin. Veneestä lähdettäessä viime keskiviikkona pilssissä ei ollut mitenkään kummoisasti vettä, joten eipä asialle tehnyt silloin mitään.
Tämä yhdistettynä genuaplokien säätämiseen sai aikaan sen että aika ennen starttia menikin kryssitrimmiä ihmetellen, spinnun nosto jäi kokeilematta ja niin no...
Ennen lähtöä oli selvää että kannattaisi ajaa rannasta päin styyralla linjaa ja laskea sitten paukun tullessa ja ottaa spinnu ylös. Poijun luona tuuli paremmin, joten rannan pieni etäisyysetu ei oikein kannattanut.
Juuri sitten kun teimme viimeistä vendaa ennen linjalle ajoa tuuli alkoikin tehdä tepposiaan, tuuli kuoli ja kääntyili minne sattui. Lopputuloksena ajoitus meni aivan reisille, mutta onneksi tajusin heittää 360:n tarpeeksi ajoissa poijun luona, jokatapauksessa silti lähtö myöhässä ja fleetin perässä. Spinnua nostaessa selvisi ensin että spinnu oli viritetty väärin, molemmat skuutit etustaagin takapuolella, säätäessä meni aikaa mutta suurin osa fleetistä hidasteli myös spinnujensa kanssa joten vahinkoa ei päässyt syntymään. Vain Charlotta ja Devon lähtivät karkuun spinnut lentäen. Kun spinnu sitten saatiin ylös se oli kauheissa rintsikoissa, joten taas lisää säätöä ja meni helposti minuutti tai pari lähdöstä ennenkuin spinnu veti ja matka alkoi taittua. Onneksi toki muukin fleetti pl. edellämainitut oli hidastellut joten nopeasti pääsimme keskifleetin kärkeen ja merkillä kiersimmekin sitten viidentenä.
Kryssi kääntömerkille olikin yhtä tuskaa, ajoimmeko paskoissa vai missä mutta vene ei vain kulkenut ja Ida Maria sekä Devon painoivat ylemmäksi ja kovempaa. Pakollinen paskoistapois vendakin meni vähän pieleen kun leebow-yritys kolmannen H-veneen kanssa kaatui siihen että skuuttia pidellyt gasti keskittyi liikaa H-veneeseen ja unohti päästää skuutin vendassa

No merkille siis kuitenkin jotenkin kondiksessa, mitä nyt Anneli oli kolmosgenuallaankin ottanut meitä kiinni vaikka me ajoimme siis ykkösellä. Spinnu ylös ja menoksi, ilman spinnua matkannut "nimetön" H kulki yllättävän kovaa mutta tuulikulman vähän tiukentuessa pääsimme ajamaan omaa kisaamme, mitä nyt X-79 Extemporen kanssa pääsi vähän ajelemaan rintarinnan. Punaisella kepillä normijiippi, Extempore piti hyvin sisäpaikan joten piti jiipata alle.
Pohjoista kohti spinnutellessa tuli kauhuissani katseltua Devonin ja Ida Marian nostattelua, kovasti olivat menossa kohti Käärmesaaren kiveä (tai siis nostattelun jälkeen kurssi tulisi menemään ko. kiven yli kohti kääntömerkkiä) mihin olen itsekin nähnyt mm. AE Ragamuffinin paukuttavan oikein kunnolla. Ilmeisesti eivät sitten kuitenkaan osuneet, mutta vähän pelottavalta.
Käärmesaaren peitossa sitten otimme spinnun pois ja teimme klassisen virheen ja ajoimme saaren suojiin missä sitten saatiinkin odotella tovi lähes pläkässä.
Kryssi käärmesaarten solassa olikin sitten aika kauheaa, tuuli kääntyili, vene ei oikein noussut ja nyt jo ihan lähelläkin olivat Devon ja Ida Maria katosivat kryssin aikana kauas pois. Yritimme vältellä saarten peittoalueita, mutta toisaalta ainakin Stora Ådholmen kyllä jo nostikin tuulta kivasti.
Anneli kuitenkin jäi kaaaaauas, joten kai me jotain oikeinkin tehtiin, vai mikä lie Panulla ongelmana?
Punaisella poijulla kuitenkin spinnu ylös ja kohti vihreää, mistä sitten taas varsin tuskainen kryssi kohti maalia. En tiedä mitä tuulelle tapahtui mutta tuntui että parisataa edempänä olevat Ida Maria ja Devon ajoivat 10-20 astetta meitä ylempää kurssia ja me vain valuimme kohti Haukilahden rantaa.
No lopulta kuitenkin päästiin maaliin, ei sijoitus nyt mikään huippu ole, 6/10 laskeskelin.
Hakolahan on nopeampi nyt MM-kisojen aikana kuin tavallisesti, tulokset
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=182
Hmm, 6./10, kannattaako tässä enää edes odotella tuloksia kun voi arvata ne jo itsekin. H-vene Elle on ehkä väärällä LYS-luvulla, Annelia se ei valitettavasti auta, mutta pitänee vähän selvitellä.
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=182
Hmm, 6./10, kannattaako tässä enää edes odotella tuloksia kun voi arvata ne jo itsekin. H-vene Elle on ehkä väärällä LYS-luvulla, Annelia se ei valitettavasti auta, mutta pitänee vähän selvitellä.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=182
Jess, kuten ounastelinkin niin T-mini oli se lähin. Se, että Vindungen tippui noin alas oli yllätys.
Jess, kuten ounastelinkin niin T-mini oli se lähin. Se, että Vindungen tippui noin alas oli yllätys.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ja kokonaisranking tiivistyi kummasti, kolme ekaa pisteen sisällä!
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=173
Ehdin jo tuossa huolestua jopa.
Missä tease oli?
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=173
Code: Select all
Sijoitus Etunimi Sukunimi Seura Purjenumero Veneen nimi Venetyyppi LYS-luku Osakilpailutulokset Yhteispisteet
1. Palle Eklund hsk FIN 9152 VindUngen FG 28e 1,14 1 (8.48) 2 (7.80) - (0.00) 1 (9.76) 2 (7.37) - (0.00) 5 (5.47) 38.87
2. Harald Hannelius NJK FIN-2674 Charlotta FE-83 1.07 2 (6.82) - (0.00) 4 (6.36) 3 (7.61) - (0.00) 1 (7.89) 1 (9.54) 38.22
3. Olli Niemi HSK FIN-2741 Lisbeth FE-83 1,07 3 (5.66) 1 (9.27) 6 (4.57) 5 (5.95) 3 (6.31) 2 (6.11) - (0.00) 37.87
4. Olli Mustonen EM FIN 3730 T-Mini Teemin 0,99 (LYS todistus) - (0.00) - (0.00) 3 (7.25) 4 (6.78) 1 (8.93) DNF (0.00) 2 (8.15) 31.10
5. Petri Sane Smer FIN-2949 St. Olga FE-83 1,07 4 (4.49) 6 (3.91) 7 (3.68) 8 (3.48) 5 (4.18) 3 (4.84) 6 (4.57) 29.15
6. Niko Roschier EMK FIN-746 Devon H-vene 1,08 - (0.00) 3 (6.83) OCS (0.00) 6 (5.13) 4 (5.24) 4 (3.56) 3 (7.25) 28.01
7. Atte Stambej emk fin 7465 Mary Finnflyer 31 1.12 - (0.00) 8 (1.97) 1 (9.54) 2 (8.43) - (0.00) - (0.00) - (0.00) 19.94
8. Kaarlo Vennervirta EMK FIN-10008 Tyyne RJ85 1,05 - (0.00) 5 (4.88) 2 (8.15) 7 (4.30) - (0.00) - (0.00) - (0.00) 17.33
9. Johannes Kankare YP FIN-239 Ida Maria H-vene 1,08 5 (3.33) 4 (5.86) - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) 4 (6.36) 15.54
10. Timo Urala EMK FIN-984 American Beauty Albin Express 1,12 - (0.00) 9 (1.00) 5 (5.47) - (0.00) 6 (3.12) - (0.00) - (0.00) 9.59
11. Ville Valtonen Trip FIN 2979 Trip Tease FE83 1,07 6 (2.16) 7 (2.94) 9 (1.89) DNF (0.00) - (0.00) DNS (0.00) - (0.00) 7.00
12. Panu Ranta OV FIN 2216 Anneli FE-83 1,07 - (0.00) - (0.00) - (0.00) 9 (2.65) - (0.00) 5 (2.28) 9 (1.89) 6.82
13. Torbjörn Koivisto EMK FIN-7220 S/Y Kikka X-79 1,14 DNF (0.00) - (0.00) 8 (2.79) 10 (1.83) 8 (1.00) - (0.00) 10 (1.00) 6.61
14. Henrikki Talvitie HVK FIN-728 Elle H-vene 1,07 - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) DNS (0.00) 7 (3.68) 3.68
15. Magnus Silen NJK FIN 5454 Extempore X-79 1,14 - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) 8 (2.79) 2.79
16. Annukka Marjamaa TPS FIN 757 Vanilia H-Vene 1,08 - (0.00) - (0.00) - (0.00) - (0.00) 7 (2.06) - (0.00) - (0.00) 2.06
Missä tease oli?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olisi kiva nähdä Extemporen tracki koska se meni todella lähellä Ollinkivestä. Pitääkin vielä kaivaa oma tracki kännykästä ulos kunhan kerkiää.harald wrote:Trackia katsoessa ei kyllä siftit oikein osuneet. Minkäs teet tuollaisessa rännissä...
Mentiin kuitenkin ollinkivestä ohi.
Olli taisi kenties olla First 317 Lutra Lutran kyydissä, joten ehkä saamme kohta raporttia ison luokan menemisistä. Tosin tuloksista Lutris puuttuu, mutta pistin jo mainintaa eteenpäin, on mennyt 10380 ja 10382 sekaisin.
Tervehdys
Tätä päivää kuvaa hyvin toteamus Deja vu. Niin tämän olen ennenkin nähnyt. Siis hyvällä purjehduksella ja vähillä mokilla ei vaan saa venettä kulkemaan muiden vauhdissa.
Lähtö oli muuten meillä nappi, mutta spiidiä puuttui. Lisäksi en oikein huomannut kelin himmaamista, joten uskoin G3:sen vetävän hyvin ekan legin. Pakko oli heti muuttaa ajatusta ja kiusata vanhaa spinnua. Kohtuu hyvin se saatiinkin ylösa ja vihreällä alas, vaikka kaveri tekikin hommaa keulalla ekaa kertaa
.
Vihreältä punaiselle poijulle lekillä pysyimme vielä fliitin mukana mutta myötäisillä olimme lähinnä liikkuva shikaani.
Myötäsillä vaihdoimme G1:sen keulaan ja toivoimme se tuovan kaivattua voimaa ja nopeutta. No toiveeksi se jäin. Kun olimme vielä Teeminin kanssa rinta rinnan Käärmeluotojen pohjoispuolen poijulla, niin seuraavalla poijulla oltiin jo satoja metrejä jäljessä.
Sitkeästi junnattiin maaliin saakka, vaikka motivaation ei enää ollut kovinkaan hyvä.
On vain hyväksyttävä se tosiasia, etä minä menen uimaan ja suoritan Annelille alapesun
. Veneen pohjassa lienee sen verran kasvustoa, että se leikkaa parhaan suorituskyvyn. Nämä nyky maalit ovat suoraan hanurista. Miksi niistä edes pitää maksaa, kun ne eivät kuitenkaan toimi. Kalathan eivät välitä minkä värinen pohja on, joten kai tuohon toimivuuteen pystyisi ihan seinämaalillakin
.
Tänään veneessä kanssani menoon tuskastumassa olivat Juha, Harri ja Vesa.
Tätä päivää kuvaa hyvin toteamus Deja vu. Niin tämän olen ennenkin nähnyt. Siis hyvällä purjehduksella ja vähillä mokilla ei vaan saa venettä kulkemaan muiden vauhdissa.
Lähtö oli muuten meillä nappi, mutta spiidiä puuttui. Lisäksi en oikein huomannut kelin himmaamista, joten uskoin G3:sen vetävän hyvin ekan legin. Pakko oli heti muuttaa ajatusta ja kiusata vanhaa spinnua. Kohtuu hyvin se saatiinkin ylösa ja vihreällä alas, vaikka kaveri tekikin hommaa keulalla ekaa kertaa

Vihreältä punaiselle poijulle lekillä pysyimme vielä fliitin mukana mutta myötäisillä olimme lähinnä liikkuva shikaani.
Myötäsillä vaihdoimme G1:sen keulaan ja toivoimme se tuovan kaivattua voimaa ja nopeutta. No toiveeksi se jäin. Kun olimme vielä Teeminin kanssa rinta rinnan Käärmeluotojen pohjoispuolen poijulla, niin seuraavalla poijulla oltiin jo satoja metrejä jäljessä.
Sitkeästi junnattiin maaliin saakka, vaikka motivaation ei enää ollut kovinkaan hyvä.
On vain hyväksyttävä se tosiasia, etä minä menen uimaan ja suoritan Annelille alapesun


Tänään veneessä kanssani menoon tuskastumassa olivat Juha, Harri ja Vesa.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Tervehdysharald wrote:http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=182
Jess, kuten ounastelinkin niin T-mini oli se lähin. Se, että Vindungen tippui noin alas oli yllätys.
Onko sillä Teeminillä jo oikea LYS todistus

Ystävällisin veneily terveisin PR
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Onhan sillä:
http://www.avomeripurjehtijat.fi/index. ... Itemid=171
Jäitte siis kryssillä T-ministä?
http://www.avomeripurjehtijat.fi/index. ... Itemid=171
Jäitte siis kryssillä T-ministä?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Jäin miettimään sitä meidän lähtötilannetta hiukan. Olisi ollut varmaan jännempää vihreällä viitalla jos te tuossa tilanteessa olisitte myös ottaneet -plop- spinnun-noston ja keskittyneet vauhtiin. Vihreällä kiertojärjestys määrää usein myös palkintopallin sijoitukset. Kannattaa noin henkisesti lähteä siitä että eka legi pitää "voittaa". Niitä ei voiteta nostamalla muita, vaan kiihdyttämällä kaikilla tyykeillä kohti merkkiä.Panu wrote: Lähtö oli muuten meillä nappi, mutta spiidiä puuttui.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdysharald wrote:Onhan sillä:
http://www.avomeripurjehtijat.fi/index. ... Itemid=171
Jäitte siis kryssillä T-ministä?
Joo niin jäätiin. Vielä kun oli tuulta ja ajettiin G3:llä vihreältä kohti punaista poijua, niin mentiin hienosti alapuolelta ohin keula kohisten. Heti kun keli himmasi Teemin ajoi kiinni ja avotuulilla pustui samaan vauhtiin. Vasta loppu kryssi toimi todellisena "nyrkkinä" vasten kasvoja. Ei kulje ja nousukulmissakin jäätiin selvästi.
Niin se vain on. Jos on keittiössä ruuanlaitossa puhtaus puoli ruokaa, niin se on myös purjehduksessa puoli voittoa

Ystävällisin veneily terveisin PR