Ranking #4 2010 Luokkamestaruus Hangon kylässä
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tulokset:

Aivan loistavat kisat, puitteet parasta A-luokkaa. Suuret kiitokset HUS:ille että antoivat meidän käyttää paviljonkia ja saunaa, ja kiitokset FEneilijöille että tilat olivat siistejä vielä meidän jälkeemmekin.
Tapahtuma oli niin hyvä että tähän on tultava toistekin, ehkä jo 2012.
Satoja kuvia ja kisaraportteja on tulossa, jos pääsisi nopeampaan verkkoon kiinni.

Aivan loistavat kisat, puitteet parasta A-luokkaa. Suuret kiitokset HUS:ille että antoivat meidän käyttää paviljonkia ja saunaa, ja kiitokset FEneilijöille että tilat olivat siistejä vielä meidän jälkeemmekin.
Tapahtuma oli niin hyvä että tähän on tultava toistekin, ehkä jo 2012.
Satoja kuvia ja kisaraportteja on tulossa, jos pääsisi nopeampaan verkkoon kiinni.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Ei se ihan niin pitkä ollut, meillä maaliaika oli ehkä 1h55min (ja maali sulkeutui n. 2-3min ennen meitä, Meriela ja Anneli vielä 5-10min meidän perässämme).harald wrote:Tuuli kuoli pois kolmannessa lähdössä, kaksi ekaa kesti aika tarkkaan 60 min/kpl, kolmannesta tuli 2,5h trilleri. Meillä on 20 min aikaraja, siitä ne dnf:ät.
Mutta jokatapauksessa vastaisuudessa ja Charlottan kevyen kelin ylivoiman takia aikarajat ehkä pitää säätää enemmän prosentuaalisiksi eikä minuuttimääräisiksi. Muutenhan touhu menee tasoituskisaksi missä purjehditaan aikaa vastaan eikä veneitä vastaan

Olgan kisaraporttina voisi todeta että venevauhti oli kateissa koko kisan ajan ja yli puolet starteista meni päin mäntyä. Kun puolet miehistöstä sitten vaihtui toiseksi päiväksi niin myös lenssivauhti lähti samalla menemään ja maanantaina meno olikin aika ankeaa.
Parit hyvät shiftit haettiin, mutta kun lähdöt menevät huonosti ja kryssi ei kulje niin Top-4 on aivan saavuttamattomissa ja ainoa mitä jäljelle jää on taistelu siitä ettei tippuisi fleetin pohjalle. En tiedä mitä talven aikana on tapahtunut mutta en ole tänä vuonna ottanut juuri yhtään hyvää lähtöä, eli se ainoa asia mikä aiempina vuosina toiminut on nyt sitten mennyttä, joko muitten kehittymisen myötä tai sitten vain muutenvain kadonnutta.
Myöhästyneet kommentit luokkamestaruuskisoista näin jälkikäteen Hangon Regatan tunnelmista.
Tosi upeat kisat! Järjestelyt ja paikka todella upeat. Suurkiitos kaikille järjstäjille ja mukana häärineille!
Kelitkin olivat kokolailla OK. Eka päivälle olisi tietysti ollut mukava saada neljä lähtöä ja toiselle päivälle olisi saanut olla hieman erilaista keliä, esim aallokkoa, joka olisi saattanut sekoittaa pakkaa. Haraldin ylivoimaa on pakko ihailla. Ja kiittää siitä, että jätti viimeisen lähdön purjehtimatta, jolloin kakkossijasta saatiin aikaan kunnon trilleri.
Toivottavasti saadaan tulevaisuudessa yhtä hyvät kisat pystyyn, mieluimmin vielä suuremmalla venemäärällä.
Lähdöistä en juurikaan osaa kommentoida. Lähes joka kerta lähdettiin keskimäärin viimeisinä. mutta kevyen kelin kryssisäädöt näyttivät eka lähdön korjauksen jälkeen menneen paikalleen. Myös gastikoululaiset petrasivat huomattavasti toimintaansa lähes joka lähdössä! Viimeisessä oli sitten jo sellaista itsevarmuutta kaikilla, että takuuvarmasti noustaisiin mitaleille. Tavoite ei alun perin todellakaan ollut niin korkealla! Varsinkin kun tämän vuoden lähtöjä ei ennen kisaa ollut kuin kuusi kappaletta ja niistäkin kaksi eri miehistöllä.
Kun nyt saahataan Hangon eteläistä edestakaisin tylsissä lystilähdöissä, niin osaa entistä enemmän arvostaa hyvää ratakisaa!
Niitä lisää!!!
Tosi upeat kisat! Järjestelyt ja paikka todella upeat. Suurkiitos kaikille järjstäjille ja mukana häärineille!
Kelitkin olivat kokolailla OK. Eka päivälle olisi tietysti ollut mukava saada neljä lähtöä ja toiselle päivälle olisi saanut olla hieman erilaista keliä, esim aallokkoa, joka olisi saattanut sekoittaa pakkaa. Haraldin ylivoimaa on pakko ihailla. Ja kiittää siitä, että jätti viimeisen lähdön purjehtimatta, jolloin kakkossijasta saatiin aikaan kunnon trilleri.
Toivottavasti saadaan tulevaisuudessa yhtä hyvät kisat pystyyn, mieluimmin vielä suuremmalla venemäärällä.
Lähdöistä en juurikaan osaa kommentoida. Lähes joka kerta lähdettiin keskimäärin viimeisinä. mutta kevyen kelin kryssisäädöt näyttivät eka lähdön korjauksen jälkeen menneen paikalleen. Myös gastikoululaiset petrasivat huomattavasti toimintaansa lähes joka lähdössä! Viimeisessä oli sitten jo sellaista itsevarmuutta kaikilla, että takuuvarmasti noustaisiin mitaleille. Tavoite ei alun perin todellakaan ollut niin korkealla! Varsinkin kun tämän vuoden lähtöjä ei ennen kisaa ollut kuin kuusi kappaletta ja niistäkin kaksi eri miehistöllä.
Kun nyt saahataan Hangon eteläistä edestakaisin tylsissä lystilähdöissä, niin osaa entistä enemmän arvostaa hyvää ratakisaa!
Niitä lisää!!!

terv. Artsi/DANIELA
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Ylivoima oli kyllä tällä kertaa suurimmalta osin se vasen laita. Trackeista näkee selvästi että siellä pääsi jokainen 15 astetta korkeammalle. Veneestä riippumatta. Kun huomattiin tämä lähdettiin aina poijun luota ja tultiin puomitta alamerkille+venda.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Veti vasen toki hyvin, mutta oli se teidän venevauhtikin aika ylivoimaista, tyypillisesti yhdellä vedolla olitte jo koko fleettiä pari veneenmittaa edellä.
Toki se vasen laita oli vähän turhankin hyvä, mikä tuli kyllä huomattua yhdessä lähdössä kun pakon sanelemana piti lähteä hakemaan omaa ratkaisua oikealta.
Ja kun te ette pahemmin mokanneet lähdöissä niin vaikea siinä on muitten vastata siihen. Huonolla venevauhdilla taas pitää yrittää ottaa täydellisiä lähtöjä ja ne nyt ainakin Olgan kohdalla tuottivat pari uusintayritystä kun tila loppui edestä jne.
Toki se vasen laita oli vähän turhankin hyvä, mikä tuli kyllä huomattua yhdessä lähdössä kun pakon sanelemana piti lähteä hakemaan omaa ratkaisua oikealta.
Ja kun te ette pahemmin mokanneet lähdöissä niin vaikea siinä on muitten vastata siihen. Huonolla venevauhdilla taas pitää yrittää ottaa täydellisiä lähtöjä ja ne nyt ainakin Olgan kohdalla tuottivat pari uusintayritystä kun tila loppui edestä jne.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kökarista upittu muutama lautakunnan ottama kuva ekan päivän purjehduksista;
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album436
Lisää tulee, ehkä maarianhaminasta seuraava satsi. Koko sataman DSL menee nurin kun FTP:aan kuvia
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=album436
Lisää tulee, ehkä maarianhaminasta seuraava satsi. Koko sataman DSL menee nurin kun FTP:aan kuvia

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Varsin mielenkiintoisia trackejä! Vasen tosiaan veti lähes koko ajan ja oikealle menneet olivat pulassa. Samoin näkee, mitä kokemattomuus vaikutaa paineen alla: kolmoslähdössä viimeisellä alamerkillä sörssitään jotain aivan käsittämätöntä ja Charlotta karkaa viimeisissä vendoissa! Valitettavasti mä en ainakaan saa kakkospäivän lähdöistä mitään tolkkua, eli veneet puuttuu. Joku asetus väärin ehkä?
terv. Artsi/DANIELA
- harald
- Hallitus
- Posts: 11317
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Nyt on Charlottan toisen päivän trackit myös upattu:
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/list_events.php
Tuossa on tosin viidennessä lähdössä joku GPS-häiriö, track poukkoilee edestakas siinä alussa.
Seitsemännestä lähdöstä muodostui näköjään aikamoinen trilleri Danielan ja Arkin välille
Kaipaa jo takaisin.
Kuvia tulossa tänään vielä.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/list_events.php
Tuossa on tosin viidennessä lähdössä joku GPS-häiriö, track poukkoilee edestakas siinä alussa.
Seitsemännestä lähdöstä muodostui näköjään aikamoinen trilleri Danielan ja Arkin välille

Kaipaa jo takaisin.
Kuvia tulossa tänään vielä.
Last edited by harald on Wed Jul 28, 2010 16:08 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020