ennen kuin tuulimittari sekosi puuskissa 15m/s. Parasta oli tietenkin uudenkarhea
(tunnin vanha) kevlar/carbon genua kolmonen joka oli just sopiva purje
tälle kelille. Otimme vielä reivinkin, niin paljon oli tuulta. Skuuttipisteitä ei kyllä
edes kokeiltu, skuutin vetokin oli nyt vanttien välistä, olisiko pitänyt vetää
molempien vanttien sisäpuolelta? No, eikös se selviä ennemmin tai myöhemmin..
Radaksi valittiin se miessaarenselällä kääntyvä rata joten luvassa oli kryssiä,
kryssistrekkiä ja pidempi kryssi merkille ja sitten sama takaisin.
Kryssi meni jotenkuten, vasta lopussa alkoi löytymään se tasapaino missä
vene pysyi suht pystyssä ja kulki sen 5.5kn+. Tästä ei puuskaisessa kelissä
kovin pitkään kerralla saanut kuitenkaan nauttia, harmi kyllä. Mutta,
harjoittelua harjoittelua. Matkalla Miessaaren selälle veneitä jäi kuitenkin leen
puolelle kryssillä joten aika vaikeaa oli visiin puolin ja toisinkin.
Kierron jälkeen harva vene nosti spinnunsa (ainakaan heti). Meidän raju
luottamuksemme veneeseen ja sen turvamarginaaleille teki sen että montaa
sekuntia ei kierron jälkeen mennyt kun spinnu pamahti auki edessämme

puolelta (kiitos siitä) ja nostivat makean peräaallon. Tähän kuoppaan satuttiin
sitten samassa 15-16m/s puuskan kanssa ja en ollut usko silmiäni kun loki
näyttä 11kn yli kymmenen sekuntia putkeen, makeaa! Takana Lurifax (Albin
Express) teki mahtavan broachin, hyvä ettei maston huippu sukeltanut.
Otettiin sitten pelkureina spinnu alas vihreän lateraalin kohdalla koska
pelkäsimme hiukan että tulee liian tiukka strekki kohti melkin p-kärkeä mutta
olihan se pakko nostaa kun tuuli samalla käänty myötäiseen. Jiippi punaisen
ympäri varoen broachia koska karikko on aika lähellä ja lähdettiin nostamaan
kohti maalia niin eikös se vanha vaihtamatta jäänyt spinnuskuutti katkennut
siihen paikkaan. Oliko hyvä paikka säästää??
No, maaliin hyvän fiiliksen alla ja myöhemmin tulostaululla ilmeni että
kauden toinen voitto oli tosiasia. Diva39:nen toisena jotain 170s perässä
tasoitetussa ajassa. Kiva päättää sarja tällaiseen!!
Joten FE:llä purjehtii kyllä kovassakin tuulessa.