Kevätkunnostus alkoi. Falli uusittu (masto kaivettu lumesta esiin) ja uusi Origo-hella on asennettu. Kevään tuloa kelpasi juhlia myös salongin puolella, kun laittoi turkkilevyt paikalleen ja myrskylyhdyn ja sähkölämppärin lämmittämään
Last edited by FE-Sillanpää on Thu Apr 22, 2010 21:36 pm, edited 2 times in total.
Tuossa on kyllä tyyliä! Onko tämänkaltainen juhla muodostunut jo perinteeksi, vai oliko kyseessä ensimmäiset jokavuotiset kevätkunnostuksen aloitusbileet?
Olli wrote:Onko tämänkaltainen juhla muodostunut jo perinteeksi, vai oliko kyseessä ensimmäiset jokavuotiset kevätkunnostuksen aloitusbileet?
Tämä oli ensi kerta näin mutta perinteeksihän tämän on muodostuttava ns. "näillä eväillä".
Tulevan vuoden seilauksia suunnitellaan Itä-Uudenmaan ja Länsi-Turunmaan väliselle alueelle. Keskitymme oleelliseen myös purjehtiessamme, joten maileja ei aina kerry vaikka päiviä kuluisikin. Siis Höga Kusten tuntuu kevätkunnostustunnelmissa kovin kaukaiselta
On kelit suosineet veneenkunnostajaa tässä pari päivää. Toivottavasti muutkin ovat muistaneet ettei kevään harvinaisia maalauskelipäiviä sovi hukata!
Meillä oltaisiin nyt laskuvalmiita, mutta jäät ovat vielä edessä. Vieressä muuten katti, joka on nyttemmin vakuutusyhtiön lunastama. Siitä vauhdikas kakkosvene FEneilijälle pikkuvaivalla
Sää suosi, huom mennyt muoto. Nyt tuleva viikko ei sitten olekaan niin suosiollinen. Olgassa köli metallia myöten paljas, joten nyt pitää miettiä alkaako askarrella teltan kanssa vai odottaako lämpimämpiä aikoja.
Mikään kauhea kiire ei toki ole kun varmojen tietojen mukaan WHC:kin alkaa vasta 19.5.
Tuli muuten tuossa mieleen kun nämä Islannin tulivuorituhkat laskeutuvat sitten jossain vaiheessa tänne ihmistenkin ilmoille että olikohan se sittenkään niin fiksu juttu ottaa pressua pois...
Kun tietää miltä veneet näyttävät kesän jäljiltä Suomenojalla, niin saapahan siis putsailla kantta asenteella jos pahin skenaario toteutuu.
Eli kiirehtiminen ei ehkä kannatakaan tänä kautena.
Hmm, pitäisikö käydä raottamassa pressua jo hiukan? Nereida on näköjään tuossa vierellä aivan valmiina jo, meneekö huomenaamulla ehkä veteen jo. Jäätkin lähti satamasta sopivasti eilen tai toissapäivänä.
No nyt on vartiovuoro saatu suoritettua pois, ja samalla tuli kipattua pressu ja sen teline alas sekä pestyä vene. Huitaisin painepesurilla kantta ja samalla irtosi ruffikaton teipit yhdellä kaukaisella vedolla. Taitaa Charlottasta tulla nakuvene kohta.
Maalitkin odottelevat tuossa eteisessä, viimeksi kun maalattiin pohja se tehtiin juuri ennen Emäsalon lenkille lähtöä. Sen jälkeen ei olla käyty sitä saarta kiertämässä ja tänä vuonna se on taas ohjelmassa. Enne uudelle alulle?
harald wrote:Huitaisin painepesurilla kantta ja samalla irtosi ruffikaton teipit yhdellä kaukaisella vedolla. Taitaa Charlottasta tulla nakuvene kohta.
Hahaa, sinne meni vauhti! Kaksi raitaa ruffikatossa on tunnetusti nopein väritys, varsinkin jos ne ovat punaisia.
Myös Lisbethin kevätkunnostus on alkanut. Kaksi lomapäivää on vietetty veneen alla, ja myrkkymaalit on suurin piirtein poistettu isoista pinnoista. Tänään olisi ohjelmassa evät ja muut hankalat paikat. Syynä projektiin on vaihto kovaan maaliin.
harald wrote:Huitaisin painepesurilla kantta ja samalla irtosi ruffikaton teipit yhdellä kaukaisella vedolla. Taitaa Charlottasta tulla nakuvene kohta.
Hahaa, sinne meni vauhti! Kaksi raitaa ruffikatossa on tunnetusti nopein väritys, varsinkin jos ne ovat punaisia.
Myös Lisbethin kevätkunnostus on alkanut. Kaksi lomapäivää on vietetty veneen alla, ja myrkkymaalit on suurin piirtein poistettu isoista pinnoista. Tänään olisi ohjelmassa evät ja muut hankalat paikat. Syynä projektiin on vaihto kovaan maaliin.
Tervehdys
Tuo punaisten raitojen menetys lienee kova takaisku nopeudelle? No ainakin toivotaan niin. Toisaalta Olli taitaa uskoa vanhaan ideaan, missä kova maali yhdistetään kovaan vauhtiin...
Ei liene tarpeeksi kova ja siten nopea... Arvaan, että Ollin valinta taitaa mennä Seaspeedin puolelle, jonka kovempana maalina TÄYTYY kulkea myös kovempaa ...?