AMP järkkää Northin trimmikoulua huhtikuussa

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie

AMP järkkää Northin trimmikoulua huhtikuussa

Post by Petri »

http://www.avomeripurjehtijat.fi/index. ... 2&Itemid=1

"Seminaarissa käydään läpi kryssitrimmin perusteet, sekä kehittyneet tekniikat balanssiin, kohtauskulmiin, purjeiden syvyyksiin, twistiin sekä isolle että fokalle/genoalle vauhdin ja korkeuden optimointiin kaikissa olosuhteissa. Animoidulla grafiikalla, kuvilla ja videoilla näet kuinka mestarit tekevät."

Mikäs siinä, mutta itse en kyllä jaksaisi tuosta ilosta maksaa 50 euroa (vaikka eihän tuossa tuntihinnaksi paljoa tule), mutta tuossa olisi kyllä varmaankin varsin pätevä paketti jokaiselle vähänkin kiinnostuneemmalle. Etenkin nuo spinnumanööverit olisi kiintoisa nähdä, mutta ehkä yhdistyksen pitää maksaa agentti (Harald) tuonne joka voi sitten jakaa tietoja muille :)

Toisaalta olen kyllä hieman skeptinen siihen onko jenkkimateriaali mitenkään järin kovatasoista, ainakin noin yleisesti mikä tahansa jenkeille tehty koulutusmateriaali on aina vähän yksinkertaistettua ja tosiaan seminaarin 6h voisi ihan hyvin kulua paljoltikin siihen että opetetaan mistä tietää milloin purjehtii vastatuuleen ja milloin myötätuuleen :)
Olli
hyperaktiivi

Re: AMP järkkää Northin trimmikoulua huhtikuussa

Post by Olli »

Petri wrote:ehkä yhdistyksen pitää maksaa agentti (Harald) tuonne joka voi sitten jakaa tietoja muille :)
Joo, laitetaan Harald kurssille, jotta oppii purjehtimaan kovempaa :D
Olli Niemi
jr

Post by jr »

Tuo Northin materiaali (Race pack), mihin ko. kurssi perustunee, näyttää maksavan 115 taalaa ja mukana tulee cd, missä Bill Gladstone jorisee tuon esityksen läpi. Matsku on ehkä paras kokonaisesitys trimmaamisesta ja taktiikasta mihin olen tähän päivään mennessä törmännyt.

http://www.northu.com/nu/NU_catalog.taf ... 21&flash=5
KaleviHarkonen
luti

Post by KaleviHarkonen »

Petri wrote:Toisaalta olen kyllä hieman skeptinen siihen onko jenkkimateriaali mitenkään järin kovatasoista, ainakin noin yleisesti mikä tahansa jenkeille tehty koulutusmateriaali on aina vähän yksinkertaistettua ja tosiaan seminaarin 6h voisi ihan hyvin kulua paljoltikin siihen että opetetaan mistä tietää milloin purjehtii vastatuuleen ja milloin myötätuuleen :)
Tuossa asiassa olen Petrin kanssa eri mieltä. Jenkeillä on loistava taito poimia informaatiotulvasta konkreettiset pointit ja selittää monimutkaiset asiat ymmärrettävästi. Riippumatta siitä, puhuuko ne maallikoille vai eksperteille. Meilläpäin perisyntinä on nyansseihin takertuminen. Montakohan sessiota on tullut torkuttua läpi, josta ei saa edes tolkkua, mikä on asia josta puhutaan.

Minä muuten ilmottauduin tuonne.
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

KaleviHarkonen wrote: Tuossa asiassa olen Petrin kanssa eri mieltä. Jenkeillä on loistava taito poimia informaatiotulvasta konkreettiset pointit ja selittää monimutkaiset asiat ymmärrettävästi. Riippumatta siitä, puhuuko ne maallikoille vai eksperteille. Meilläpäin perisyntinä on nyansseihin takertuminen. Montakohan sessiota on tullut torkuttua läpi, josta ei saa edes tolkkua, mikä on asia josta puhutaan.

Minä muuten ilmottauduin tuonne.
Varmaan erilaisiakin vaihtoehtoja on, mutta oma kokemukseni oppikirjoista ja koulutusmateriaaleista ei ole niin positiivinen.

Hmm, henkinen kilpavarustelu alkaa kun kilpakumppanit kouluttavat itseään :)
No, yhdistys odottanee vähintäänkin kattavaa tiivistelmää jäsenpuolelle.
Post Reply