Purjehdusta tiimin virkistysiltaan?

Moderators: Petri, harald

okuivala
alokas

Purjehdusta tiimin virkistysiltaan?

Post by okuivala »

Olen järjestämässä tiimille virkistystapahtumaa.
Purjehdushan olisi paras vaihtoehto. Yritetään saada lisää ihmisiä purjehtijoiksi.

8 hengen porukka joista kahdella kipparikokemusta, neljällä gastikokemusta ja kaksi ensikertalaista.
Hienointa olisi jos pystyisi järjestämään pienen skaban kahden veneen välillä.
Tarvittaisiin siis kaksi venettä kipparilla tai ilman.
Ajankohta on 9.9 ilta.

Tietääkö kukaan mistä voisi kysellä?

Otto
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Voi mennä ongelmalliseksi jos oikein lakikirjaa katsoo. Pitäisi olla vuokraveneen kuljettajakirja, tjms. plus pelastuslauttaa jne.

Toisaalta, ilman korvausta jos minä olen lähdössä purjehtimaan ja pyytäisin jonkun mukaan niin se on ok. Silloin ei vain saa edes jakaa polttoainekustannuksia.

Jotenkin noin se menee.

Tuo 9.9 taitaa olla viimeisiä WHC kisoja. Minulla ei valitettavasti ole tilaa noin monelle gastille. Ehkä joillain tai meillä yhdessä olisi?
Gastikoulun pikakurssi 1h + purjehdus?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Riippuen vähän tapahtuman budjetista, niin ehkä ensisijaisesti lähtisin kyselemään NJK:n Match Race-centeriltä J80:iä vuokralle, tosin ilta ajankohtana näin lyhyellä varoitusajalla voi tarkoittaa että joko kaikki veneet ovat jo varattu treenikäyttöön tai sitten tuloksena on pari ärtynyttä tiimiä, joitten harjoitusveneet otettiin yrityskäyttöön :)

HSS:n Elliotit ovat vähän liian pieniä noin isolle joukolle.
WHC:hen osallistuminen ehkä tökkisi siinä mielessä, että jengi pitäisi hajauttaa useaan veneeseen ja kelistä riippuen homma voisi sitten olla joko horroria tai lilluttelua vesisateessa, siinä missä dedikoidusti kahdella veneellä voisi tehdä mitä tahtoo, jos ei tuule niin sitten ei tuule.

Myös paria Platua voisi varmaan saada tuollaiseen käyttöön, mutta kustannukset yms. sitten ovat arvoitus.
harald
Hallitus

Post by harald »

Itse lähestyisin NJK:ta optareiden käyttöä varten. Leikkimielinen kisa (no rules?) voisi olla tosi hauskaa. Saunaan sen jälkeen, ja ravintolasta purtavaa. Toimisi minulle!

NJK:lla on muutakin kalustoa. Sellaisia 5,5 metrisiä mitänenyton joilla voi myös pitää hauskaa.
vvoltti
luti

Post by vvoltti »

Moi!

Elikkä Harald on oikeilla jäljillä siinä, että veneiden pitää olla vuokrakäyttöön katsastettuja ja molemmissa pitää olla kippari, jolla on vuokraveneen kuljettajan kirja. Firman virkistysilta tarkoittaa että raha liikkuu (palkka on rahaa) ja silloin pitää periaatteessa paperit olla, vaikka saisitte jostain tutuilta veneet ilmaiseksi lainaan. Pelastuslauttaa ei sinänsä välttämättä tarvitse, riippuu mille vesialueelle paatti on katsastettu. Ja nyt siis puhutaan Merenkulkulaitoksen katsastuksesta eikä näistä seurahommeleista. J80 osalta en oikein osaa tulkita, menisikö se jonkun "puhtaassa kisakäytössä" määritelmän kautta läpi, mutta itse en kyllä lähtisi yrittämään sellaista tulkintaa, kun kyseessä on firman virkistysilta. Eihän näitä käytännössä hirveesti valvota, mutta sitten jos jotain sattuu voi paperittomat kipparit olla aika paskassa raossa.

Mutta kyllähän tuommoinen tilaisuus varmasti järjestyy. Monet purjehduskoulut pystynevät järkkäämään. Baltic Cruisingilla on kolme venettä, joten sieltä kautta homma ainakin järjestyy ja parhaassa tapauksessa saatatte päästä minun veneeseen ja/tai saada minut kippariksi 8) . Valitettavasti kahta samanlaista venettä koulusta ei löydy.

Toinen vaihtoehto on sitten mennä näille bisnespurjehduksille, eli otetaan semmonen 40 jalkanen tai katti tms. ja koko sakki samaan veneeseen. Näillä yrityspurjehduksilla illan hinta vaan tuppaa olemaan aika kova, veikkaisin että purjehduskoulut myy halvemmalla, mutta kalusto ei sitten tietenkään ole samanlaista hottia kuin yrityspurjehduksilla. Osaan kyllä vinkata parikin tämmöstä keikkaa heittävää isompaa venettä, jotka tiedän luotettaviksi.

Voit laittaa meiliä jos haluat kysellä enemmän. Toi nimimerkki ja sitten hotmail piste com.

T.

alokas

Post by okuivala »

Kiitos Harald ja Ville.
Tältä palstalta kyllä saa vastauksen kaikkeen.

Unohdin tuon kipparivaatimuksen. Merimiesunioni on hyvin hoitanut nämä. Muutenhan jokainen meistä alkaisi kilpailla Tallinkin kanssa :D .
Kilpailuissahan tätä ei siis tarvita. Tämän vuoksi kai HTR-yrityssarja ja esim. Tele-regatta on suosittuja. Olen kuullut että joskus on vuokraveneessä järjestetty myös "navigointikilpailu".

Ei toki ole tarkoitus mitään lakia kiertää.
Meillä on tiimissä purjehduksesta kiinnostuneita ja olen heitä jo opettanut H-veneellä.

Olimme viime syksynä 42 jalkasella katilla. (saatiin käyttöön kun asiakastapaaminen peruuntui ja oli jo maksettu). Katti antaa väärän kuvan purjehduksesta, varsinkin kun silloin ei juuri tuullut. Mieluummin menisimme jollain pienemmällä veneellä jossa olisi enemmän tuntumaa.

Tämän kysymyksen taka-ajatuksena oli kysellä sitä että onko jotain porukkaa joka haluaisi promota purjehdusta kohtuullista korvausta vastaan.
Tällä hetkellä ei oikein voi isompia maksaa kun väkeä pistetään toisesta päästä taloa pihalle. Ja sisäisten tapahtumien budjetit on valitettavasti pienempiä kuin asiakastapahtumien.

Kannattaisikohan kysyä Platuilta ja Melgeseiltä? Osaisiko joku kertoa kontakteja?

Osaatko Harald kertoa kelle NJK:lla kannattaisi soittaa?

okuivala@yahoo.com

Otto
ps. Tämä keskustelu voidaan varmaan käydä näin julkisesti. Ehkä jotain muutakin kiinnostaa. Nuo yhteystiedot voi laittaa mailiin.
harald
Hallitus

Post by harald »

okuivala wrote:Osaatko Harald kertoa kelle NJK:lla kannattaisi soittaa?
Koita John Bergman

http://www.njk.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=13
MikaS
kokelas

Post by MikaS »

Nuo HSS:n laser 16 veneet tuli mulle mieleen...
http://www.hss-segel.fi/suomeksi/index. ... &mag_nr=13
Guest

Post by Guest »

Mites Burn out City. Niillä on Kulosaaressa harjoitusveneinä 606:sia. Siihen voi heittää päälle lisähinnalla isolla kumparilla keikan vaikka Kasuunin ympäri, niin saa vähän vauhtia iltaan. Ja näyttä niillä olevan joku 40-jalkainenkin purkkari ainakin sivujen mukaan...

http://www.burnoutcity.fi

Heikki

PS: Halpaa ku saippua...
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

okuivala wrote: Kannattaisikohan kysyä Platuilta ja Melgeseiltä? Osaisiko joku kertoa kontakteja?
Platujen osalta lähinnä mieleen tulevat Platut Pyssy ja Lutfisk, jotka majailevat HSK:lla. Mutta sitten taas kipparien puute yms. voi olla vähän ongelmallisempi, ehkä nuo Platut eivät sittenkään ole se paras vaihtoehto, joten ehkei kippareitakaan kannata häiritä.

Meglujen osalta kannattaa vaikka aloittaa tuolta
http://www.fin651.fi/purjehdustapahtumat.php
Tosin sillä varauksella että ko. porukka on juuri nyt Meglujen EM:issä, eli vastaus voi viipyä ja toki kun tekevät tota hommaa vähän niinkuin varainkeruumielessä, niin en tiedä kustannustasosta.

Mutta nuo MRC:n veneet kyllä ovat sinänsä ehkä paras ratkaisu, mutta saatavuus sitten on eri asia.

Olgallahan tuota hommaa helposti tekisi lippukunnan varainkeruumielessä, mutta tosiaan WHC noin periaatteessa ajaa edelle ja toisen FE:n saaminen voi olla hankalaa/FE:t nyt eivät välttämättä ole niitä edustavimpia veneitä :)
Post Reply