Kovin kepeä tuuli idästä taas, tulossa siis kolmas lilluttelutiistai peräjälkeen. Saatiin ihan tyydyttävä startti, kevyen tuulen puuskissa veneen nopeus vaihteli mikä vaikeutti ajoitusta viivalle. Vähäisessä sivutuulessa mentiin kohti ensimmäistä merkkiä nopeuden vaihdellessa 1 ja 2 kn välillä. Kevytkulkuiset leijat karkasivat jo tässä vaiheessa mutta shitbox-luokassa pärjättiin ihan hyvin. Yritiyn pysyä fleetissä tuulen puolella mikä toisaalta hieman kostautui kun jouduttiin kapeikossa liian lähelle Espoon puoleista rantaa.
Kuten niin usein ennenkin, Espoonlahden puolella tuuli oli jo vähän voimakkaampi. Laurinlahden poijulta käännyttiin sivumyötäiselle ja jäätiin hauskasti nalkkiin. Meidän yläpuolella oli iso LYS1 luokan vene nostamassa spinnua. Me saatiin omamme ylös paljon aikaisemmin mutta oltiin totaalisesti jumissa kun jäätiin sen toisen veneen pyörteisiin. Alapuolellekaan en voinut ajaa kun viereen sille puolelle parkkeerasi H, joka ilmeisesti jämähti samasta syystä. Isompi vene kämmäili spinnun kanssa aikansa, ei saanut venevauhtia eikä me päästy alta pois.
Edellä oleva fleetti ajoi Kirkkonummen poijulle ihmeen ylös, ilmeisesti kärkivene ei nähnyt poijua vaan ajoi vanhasta muistista ja muut seurasivat perässä?
Pentalan keskivesimerkiltä alkoi kryssi joka oli tosi vaikea. Tuuli oli inhottavan pyörteinen jopa Espoonlahden mittapuulla. Yritin ajaa virtauslankojen mukaan mutta kurssia sai muuttaa reilusti koko ajan. Vanavesi oli hirveän näköistä syheröä. Ilmeisesti muillakin ole vaikeaa, monet ajoivat reilusti alemmas. Päällämme matalalla ollut sadepilvi ehkä sotki tuulen?
Ihan hyvä ilta oli, noissa olosuhteissa emme olisi venettä tuon paremmin saaneet liikkumaan. Jokohan ensi tiistaina tuulisi enemmän.
http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... itulos.htm
KLV tiistis 18.8.09
-
- luti
Pitipä rekisteröityä tännekin foorumille että pääsee kommentoimaan.
Parin vuoden tauon jälkeen taas kokeilin kilpapurjehdusta, olin siis se Kalevin alapuolelle parkkeerannut H. Tosiaan, se LYS1 sekoili spinnunsa kanssa ja siinä sitten lilluttiin 3 rinnan. Mun alapuolella ollut H Emilia pääsi aika liukkaasti karkuun mutta he tekivät ilmeisesti väärän reittivalinnan kun jäivät kryssillä kauas. Ja se lys1-vene tuli taisi jäädä koko fleetin viimeiseksi..
Katsotaan nousenko Kalevin ohi kolmanneksi, jos tasoitus korjataan. Olin yksin ja ilman spinnua joten 0.04 pitäisi saada hyvää lyssiin.
Eli aika kivasti meni kylmiltään. Jos ensi kerralla saisi miehistöä ja spinnunkin =)
-jussi
Parin vuoden tauon jälkeen taas kokeilin kilpapurjehdusta, olin siis se Kalevin alapuolelle parkkeerannut H. Tosiaan, se LYS1 sekoili spinnunsa kanssa ja siinä sitten lilluttiin 3 rinnan. Mun alapuolella ollut H Emilia pääsi aika liukkaasti karkuun mutta he tekivät ilmeisesti väärän reittivalinnan kun jäivät kryssillä kauas. Ja se lys1-vene tuli taisi jäädä koko fleetin viimeiseksi..
Katsotaan nousenko Kalevin ohi kolmanneksi, jos tasoitus korjataan. Olin yksin ja ilman spinnua joten 0.04 pitäisi saada hyvää lyssiin.
Eli aika kivasti meni kylmiltään. Jos ensi kerralla saisi miehistöä ja spinnunkin =)
-jussi
-
- luti
Jos minulta kysytään niin ei soviFIN-764 wrote:Katsotaan nousenko Kalevin ohi kolmanneksi, jos tasoitus korjataan. Olin yksin ja ilman spinnua joten 0.04 pitäisi saada hyvää lyssiin.
-jussi

Spinnukerroin ilmoitetaan koko kaudeksi kerrallaan. Yksinpurjehtien voi ilmottautua joka kisaan erikseen.
Näin siis KLV:ssä.
OK, ei sitten
Tosin ilmoittautumislomakkeessa on kohta:
"Merkitse veneen käyttämä LYS-luku yksinpurjehduksessa ......... (S, G, V?)
Hyvitys yksinpurjehtijalle on 0,01"
Sain tuosta sen kuvan että yksinpurjehtiessa voi ilmoittautua ilman spinnua, vaikka se muuten kertoimessa olisikin.
Anyway, kivaa oli ja toivottavasti ehtisi käydä lopuissa tiistiksissä.
-jussi

Sain tuosta sen kuvan että yksinpurjehtiessa voi ilmoittautua ilman spinnua, vaikka se muuten kertoimessa olisikin.
-jussi
-
- luti
Joo mutta kaipa olet purjehdusohjeen lukenut?FIN-764 wrote:OK, ei sitten![]()
-jussi
http://www.kivenlahdenvenekerho.fi/kilp ... luohje.htm
"Kilpailija ilmoittaa käytettävän kertoimen kevätkaudelle ja syyskaudelle erikseen. Koko kausi (syys tai kevät) ajetaan sille kaudelle ilmoitetulla kertoimella. Vain satunnainen yksinpurjehdus voidaan huomioida kertoimessa poikkeuksena säännöstä."
Mutta hyvä kun kelpasi ja toivottavasti pääset jatkossakin mukaan.