No niin, noin ajetaan asenteella LYS-kisoja:
http://www.blur.se/2009/08/16/tjorn-run ... hon-derby/
http://www.youtube.com/watch?v=z1s4qoYKCqM
Voi herra jumala!
Tjörn Runt 2009: Demolition Derby
- harald
- Hallitus
- Posts: 11315
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Tjörn Runt 2009: Demolition Derby
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdys
Ihan varmasti olen tuosta ennenkin ajanut
. Kyllä tässä nyt vettä pitäisi riittää
. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan tuossa luotojen välissä menee se oikoväylä..
.
Ihan pahalta tuntui katsoa. Joskus itse kivillä käyneenä tiedän, että ryske on täytynyt olla kova. Oli kameramieskin hyvin tiennyt missä tapahtuu eniten "kuvattavaa"
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ihan varmasti olen tuosta ennenkin ajanut



Ihan pahalta tuntui katsoa. Joskus itse kivillä käyneenä tiedän, että ryske on täytynyt olla kova. Oli kameramieskin hyvin tiennyt missä tapahtuu eniten "kuvattavaa"

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ystävällisin veneily terveisin PR
Kyllä siitä kuulemma pääsee suurellakin syväyksellä, kun menee juuri oikeaa uraa. Spinnulla plattiksella 10-12 m/s tuulessa uran ohjaaminen muiden veneiden seassa näytti aika haasteelliselta tai sitten monet eivät tietäneet missä ura on.
Hullua porukkaa! Näittekö Firstin keulan vahingot? Lienee onnea, ettei mastokin tullut alas.
Pahin uhka lienee se, että vakuutusyhtiöt laittavat kilpapurjehdukset kattavuuden ulkopuolelle, kuten on jo moottorivenekilpailuissa. Se varmasti lopettaisi kilpapurjehduksen matkaveneillä.
Joakim
mode-edit: P kn->m/s
Hullua porukkaa! Näittekö Firstin keulan vahingot? Lienee onnea, ettei mastokin tullut alas.
Pahin uhka lienee se, että vakuutusyhtiöt laittavat kilpapurjehdukset kattavuuden ulkopuolelle, kuten on jo moottorivenekilpailuissa. Se varmasti lopettaisi kilpapurjehduksen matkaveneillä.
Joakim
mode-edit: P kn->m/s
-
- luti
- Posts: 533
- Joined: Fri Oct 21, 2005 09:15 am
- Location: Espoo
Niin, ei kai kielletyn alueen määritteleminen olisi mahdotonta?KaleviHarkonen wrote:Kisoihin osallistutaan tietenkin omalla vastuulla, mutta kyllä kisan järjestäjälläkin voisi olla sen verran järkeä päässä, ettei ajata veneitä noin vaarallisista paikoista.
Ohjeellinen kartta on kai tämä
http://www4.idrottonline.se/templates/P ... x?id=63782
En sitten tiedä mistä ko. video on kuvattu, mutta kieltämättä tuossa nyt jo ko. kartassa voi nähdä potentiaalisia paikkoja ja toisaalta kyllä ihan selvästi myös vaihtoehtoisia reittejä.
Tuon videon perusteella kyllä vakuutusyhtiöt eivät ole niin iloisia, eli kisajärjestäjä saattanee ensi vuodelle tehdä jotain muutoksia ohjeisiin...
Pitäisikö tuota videota analysoida nyt niin että:
1. Vene menee läpi juuri siitä mistä voi mennä
2. Vene olisi menossa ehkä läpi, mutta broachaa puuskassa nähdyin seurauksin, osuu kuitenkin rantaan keula edellä, eli vettä siinä on näemmä paljon kun köli ei osu ensin pohjaan.
3. Vene (videossa) nyt vain sitten tykittää tyylipuhtaasti kiville ihan liian lähellä rantaa, spinnupuomin asennosta päätellen leikkauskin on jo kohtalainen eli ehkä eivät pystyneet ajamaan ylemmäksi? Miksi se kääntyy noin voimakkaasti vasemmalle törmäyksen jälkeen, jotain hajalla evissä?
4. Vene ajaa sitten puhtaasti kiville siitä mistä 1. vene ja 2. vene kyllä menivät, eli syväys jonkin verran enemmän kuin #1:llä ja #2:lla
5. Vene menee kiltisti kanssa saman kiven yli
6. Peesaa vitosta mutta syväys on liian suuri.
Edit: Näemmä viiden vuodenkin kisassa on tullut pientä carnagea kapeikoissa kryssiessä
http://www.youtube.com/watch?v=FpYCtS80dRA&NR=1
1. Vene menee läpi juuri siitä mistä voi mennä
2. Vene olisi menossa ehkä läpi, mutta broachaa puuskassa nähdyin seurauksin, osuu kuitenkin rantaan keula edellä, eli vettä siinä on näemmä paljon kun köli ei osu ensin pohjaan.
3. Vene (videossa) nyt vain sitten tykittää tyylipuhtaasti kiville ihan liian lähellä rantaa, spinnupuomin asennosta päätellen leikkauskin on jo kohtalainen eli ehkä eivät pystyneet ajamaan ylemmäksi? Miksi se kääntyy noin voimakkaasti vasemmalle törmäyksen jälkeen, jotain hajalla evissä?
4. Vene ajaa sitten puhtaasti kiville siitä mistä 1. vene ja 2. vene kyllä menivät, eli syväys jonkin verran enemmän kuin #1:llä ja #2:lla
5. Vene menee kiltisti kanssa saman kiven yli
6. Peesaa vitosta mutta syväys on liian suuri.
Edit: Näemmä viiden vuodenkin kisassa on tullut pientä carnagea kapeikoissa kryssiessä
http://www.youtube.com/watch?v=FpYCtS80dRA&NR=1
Ei kolarointi tuohon jäänyt tämän vuoden kisassakaan
http://www.youtube.com/watch?v=cLS5tDAy ... edded#t=32
Isompi vene ajaa Albinin skidiin paskapaikkaan...mutta mitäs ei nostanut
Jooeihelvetti, tossa ei ole mitään tolkkua 
Paikallinen Leevene kyllä kiittää, SA:ssa olikin jo läppä että siellä on kallioilla varustamon miehet heittelemässä laminoituja käyntikortteja veneisiin.
http://www.youtube.com/watch?v=cLS5tDAy ... edded#t=32
Isompi vene ajaa Albinin skidiin paskapaikkaan...mutta mitäs ei nostanut


Paikallinen Leevene kyllä kiittää, SA:ssa olikin jo läppä että siellä on kallioilla varustamon miehet heittelemässä laminoituja käyntikortteja veneisiin.
Toi oli kyllä noin 100-0 Albinin moka, ja that´s it. Vaikka miten tulkitsis, niin kai maalaisjärjellä on sentään jotain käyttöä.
Ruotsalaisten veneilykulttuuri on kovin erilaista meihin nähden monella tapaa. Ensimmäinen vene on isompi, vauhdit satamassa kovia, veneen ajaminen ei ole tuttua, varsinkaan satamamanööverit jne. Nämä siis mun näkemyksiä. On siellä siis hyvääkin, mm. lomasta nautiskelu eli ei tarvitse olla aamuseitsemältä liikkeellä, suuremmissa satamissa on henkilökunta opastamassa veneet paikoilleen ja melko usein myös palvelut löytyvät, vaikka olisi miten pienestä satamasta kyse.
Ruotsalaisten veneilykulttuuri on kovin erilaista meihin nähden monella tapaa. Ensimmäinen vene on isompi, vauhdit satamassa kovia, veneen ajaminen ei ole tuttua, varsinkaan satamamanööverit jne. Nämä siis mun näkemyksiä. On siellä siis hyvääkin, mm. lomasta nautiskelu eli ei tarvitse olla aamuseitsemältä liikkeellä, suuremmissa satamissa on henkilökunta opastamassa veneet paikoilleen ja melko usein myös palvelut löytyvät, vaikka olisi miten pienestä satamasta kyse.
-Erkka / Awasome
Niin siis itse olisin ehkä yrittänyt kääntää tuosta vasemman kautta pois vaikka sitten perä olisikin osunut ehkä tuon Dehlerin kylkeen.Erkka wrote:Toi oli kyllä noin 100-0 Albinin moka, ja that´s it. Vaikka miten tulkitsis, niin kai maalaisjärjellä on sentään jotain käyttöä.
Mutta tilannehan taisi lähteä siitä, että paaralla oleva Dehler kääntää/broachaa suoraan styyralla tulevan Albinin eteen.
Ei vaan Albin broachaa holtittomasti päin Dehleriä, joka menettää ohjailukykynsä kolarista ja broachaa myös, mutta toiseen suuntaan. Aika mahdotonta tuossa oli Dehlerin edes yrittää väistää.Petri wrote:Niin siis itse olisin ehkä yrittänyt kääntää tuosta vasemman kautta pois vaikka sitten perä olisikin osunut ehkä tuon Dehlerin kylkeen.Erkka wrote:Toi oli kyllä noin 100-0 Albinin moka, ja that´s it. Vaikka miten tulkitsis, niin kai maalaisjärjellä on sentään jotain käyttöä.
Mutta tilannehan taisi lähteä siitä, että paaralla oleva Dehler kääntää/broachaa suoraan styyralla tulevan Albinin eteen.
Joakim
Näinhän se toki menee kun tarkemmin katsoo, mä olin jotenkin katsonut että Albin olisi vain vähän broachannut siinä, mutta suoraan kylkeenhän se tossa ajaa.Anonymous wrote: Ei vaan Albin broachaa holtittomasti päin Dehleriä, joka menettää ohjailukykynsä kolarista ja broachaa myös, mutta toiseen suuntaan. Aika mahdotonta tuossa oli Dehlerin edes yrittää väistää.
Joakim