Kuten Plaanaassakin totesin, niin olisihan se vähän suunnitelmissa ja siistiä, mutta ongelma taitaa olla juuri tuo etäisyys ja sitten pitää viritellä jostain venekin lainaan.
Toisaalta jos veneet menevät lähempänä Tallinnan matalaa, niin tulee siinä ehkä vähän turhaan ajelua, vaikka kaunis kesäpäivä onkin jne.
Oletko katselemassa uuden veneen perään, kun VO60-hanke kariutui
Petri väärä henkilö. Patrickilla oli se VO-hanke. Patrik on mun luokkatoveri
Eiköhän se AIS:llä varustettu Charlotta olisi helpompi työkalu löytää VOR-veneet aamu-usvan seasta? Onhan meillä tähystysmastokin! Ja jääkaappi, veski ja keitin
No prkl ei sitä nyt ihan kaikkia kirjaimia jaksa aina lukea nimistä
Niin, Charlottahan on tosiaan hyvä tiedustelija, kun veneistä on koppi niin soitat sitten mulle ja mä kömmin sängystä ja hankkiudun paikalle
Noei, mutta moottorivene voi jopa onnistua ja mukaankin voi varmaan mahtua, mutta katsotaan jos asia varmistuu (ja torstai-illalla kai selviää millaista ohitusaikaa odottaa). Mä kun en ole lomalla, niin pitäisi ehtiä vielä jotenkin järkevästikin takaisin rantaan ja jos volvoveneet menee jostain Kasuunin ja Tallinnan matalan väliltä niin sieltä on pitkä matka feneillä takaisin.
Kuinkahan kauan kantti-Volvoilla kestää tulla Stokiksen saaristosta stadin kohdalle? Meniskö suunnilleen 24 h luvassa olevalla tuulella? Silloin vois riittää hyvinkin että lähtee pe-aamuna itse liikkeelle.
AISilla vaarustettu Charlotta olisi kyllä hyvä, mutta kun on jo jengi omassa veneessä.
Voidaan ehkä VHF:llä kysyä sijainti?
Eikös muuten jossain netissä näkyy Suomenlahden AIS veneet?
Voisi ainakin tarkistaa kännykän kuuluvuusauleella viimeiset tiedot.
Volvon sivuilla näkyy sijainnit kolmen tunnin välein.
Jahas, das moottorboot olisi kai sitten varmistettu, sitten vain pitää jännätä miten kaukaa volvoveneet sutivat, ihan Viroon asti ei tee mieli huristella mutta katsotaan. Kyytiin mahtuisi kai vielä 2-4 henkeä, mutta varmaksi en voi lupailla mitään ja lähtöpäätöskin tapahtunee torstai-illalla/yöllä.