WHC#5 10.6 2009

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11315
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Minulla olisi erään toisen kilpailun ja toisen veneen track, jota haluaisin upata htrack-palveluun. Ei vain onnistu. Onnistuuko esim. Ollin trackin uppaus? Vai onkohan vika tässä päässä?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11315
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Esbossakin on ollut mielenkiintoisia kisoja tänään:
http://www.jonte.fi/nell/index.php?section=90
ONSDAG 10.6 - HISTORISK? (Jan och Janne)

Jag har snappat upp ett ett epostmeddelande som Jokke Majander skrivit till sin skeppare i "Hogland Race" och p.g.a. tidsbrist (Hogland referatet är ju t.ex. på hälft) har jag satt in det här. Agent 10 8 10!

No tulihan tosiaan aika erilainen sää. Lämmintä oli ja kovimmillaan tuuli hetken yli 3 m/s, mutta suurin osa kisasta mentiin 0,5-1,5 kn vauhtia.

Meillä oli Tompan kanssa tiukka taistelu jumbosijasta. Alussa olimme edellä lähdettyämme paremmasta laidasta, sitten Tomppa jyräsi yläpuolelta ohi ja seuraavalla spinnupätkällä saimme kiinni ja pääsimme sisäpaikalta kääntämään ekana ekalta merkiltä. Hiukan kryssittyämme olimme vielä kärkikaksikko, mutta suurin osa muusta fleetistä lähti itään meidän odottaessa tuulta lännestä. Tuulta ei tullut kummastakaan, mutta se pieni vire nosti paljon paremmin idästä, jolloin ylämerkille tulimme aivan peräkkäin edellä 5 min myöhemmin lähteneet Sabrina (Avance 24) ja Trassel (H-vene) sekä tietysti koko iso luokka. Spinnullakin menimme pitkään tasatahtiin jumbosijasta kisaten, mutta lopulta Tomppa pääsi kahdesta veneestä ohi, toki häviten niille tasoituksilla ikuisuuden. Me tultiin vikana maaliin, sentään hiukan ennen 5 min myöhemmin lähtenyttä Sabrinaa, mutta Trasselin jälkeen. Sijoitus sentään 3., kuten kaikissa aiemmissakin kisoissa.

Tompan suureksi iloksi yksi H-vene tuli niin myöhään, että hävisi tasoituksissa, joten ei tullut yhteistuloksissa vikaa sijaa, ainoastaan isossa luokassa. Myös Mössen Sunwind 26 oli edellä!

Tästä on hyvä jatkaa GR:ään!

Micke (gastade åt Jokke) parka joutuu kuuntelemaan lopun kesää kuinka faija Benkku tuli selkeästi ennen meitä maaliin Trasselilla, vaikka lähti 5 min perässä. Sovimme Micken kanssa, että ainoa pelastus tilanteeseen on voitto HTSR:ssä!

Jokke
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Minulla olisi erään toisen kilpailun ja toisen veneen track, jota haluaisin upata htrack-palveluun. Ei vain onnistu. Onnistuuko esim. Ollin trackin uppaus? Vai onkohan vika tässä päässä?
Tosta ESF:n kisasta varmaan kyse? Onkohan Joakim kädettänyt jotain luodessaan kisaa.
Kokeile luoda uusiksi ESF-kisa ja upi tracki sinne, pyydä sitten Joakimia tuhoamaan toi vanha kisa.
Ellei siis parempia vaihtoehtoja ole.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11315
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ei ole se kisa. Joakim osaa noi kyllä ihan itse. Onpahan rekisteröitynyt tarkoitusta varten h-vene.net:iin (muttei tänne nyyhk). Tiedosto uppaantuu kyllä, se näkyy tiedostolistauksessa mutta oudosti 0.gpx nimellä, eikä 128 joka olisi seuraava.

Pitää odottaa erkka-helpdeskiä.

edit: Ei kauan tarvinnut odottaa. Pieni vinkki, luku 127 on maaginen nörttimaailmassa :)
Last edited by harald on Wed Jun 10, 2009 23:56 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Tänään ensimmäistä kertaa omalla veneellä tällä kaudella radalla! Mukana kapinassa olivat Jani, Harri ja Lyly, Janin pitäessä pinnaa. Tulimme lähtöalueelle juuri 8 min ennen ja kyttäsin haukkana 5 min paukkua ja luokkaviiriä. Kyllä. Kyllä viiri oli ylhäällä ja sain hyvä merkin viiristä lähtölaskennalle.

Oli selvää että ylämerkiltä kaikki yrittävät. Päätimme ettemme mene muiden mukaan, vaan menemme tarvittaessa nostavana veneenä välistä läheltä merkkiä ns toisessa aallossa. Sans Rival sai aikaan hyvän hässäkä juuttuessa poijuun kiinni. Olgakin yritti meidän ja SF:n väliin, jossa ei todellakaan ollut tilaa. Ei siis MITÄÄN mahdollisuuksiakaan, koska H meidän alla jo nostatti meitä ja olimme pakoitetuja ajamaan korkealle. No kylkeenhän se sitten tuli. Onneksi kohtaus oli "hellä" ilman suuria tunteita ja Olga ymmärsi tehdä heti perään piruettinsa.

Lissu sai meistä parhaan lähdön. Hyvissä ajoin ennen vihreää oli Lissu ajettu kiinni. Vauhti tuntuu olevan hukassa. Ehkä huolellisuus ja ahkeruus trimmien hakemisessa mätti tänään? Vihreällä oli Charlotta päässyt varkain ohi ollen jo noin 4 - 5 veneen mittaa edellä.

Poijulta alkoi strekki kohti Melkin selän punaista. Ajoimme selvästi ylemmäksi kuin Harald??? Chatrlotta selvästi ajoi spiidiä (tavoite?) ja me höijdiä. Molemmat tuntuivat pelaavan tänään suurin piirtein samalla tavalla.

Punaiselta spinnu ylös. Manoovereissä ruostetta ja Charlotta pääsi taas hieman lisää karkuun. Tyyne tuli takaa ja yritti peittää ja välillä sisäpuolelle hakemaan tilaa merkiltä. Käärmeluodon pohjoispuolen poijullä jiippi ja yhtä-äkkiä spinnu lakkasi vetämästä ja laski mereen pesulle ja Tyyne meni alapuolelta ohi. Mitä on tapahtunut. Repesikö toppi vai missä mättää...? Kiireesti märkä spinnu sisään ja genoa vetoon. Purje oli ehjä, mutta spinnuun fallin lukko oli antanut periksi. Hetki päässä raksutti tyhjää... :? :oops: ja suunniteltiin genoan fallilla kaverin himaamista mastoon fallia hakemaan, kunnes aivot alkoivat selvitä ihmetyksestä. Hmm... Loppu kisasta olisi spinnuttelua... Hmm nostetaan spinnu genoan fallilla, kun genoaa emme enään tänään tarvita. Tähän hässäkkään meni senverran aikaa, että Charlotta katosi horisonttiin ja Lissu oli ajaan meidät kiinni. Nopeasti hupenee tuollaiset 700 - 1000m etumatkaa... :oops: :? :x :evil:

Loppu olikin sitten jonossa spinnuttelua maaliin asti. Lissun kanssa väännettiin tiukasti loppuun, mutta mielestäni Lissu oli puolimetriä parempi. Vannomaan en sitä pysty, mutta tähystin veneen keulassa niin sieltä se siltä näytti :( . Toisaalta lautakunta näkee parhaiten. Tiukkaa joka tapauksessa.

Tänään siis jotain hyvää ja jotain huonoa. Vene kulkee. Otteissa on hieman harjoittelemattomuuden leimaa ja kun osat pysyisivät kasassa / järjestyksessä, niin mahdollisuudet ovat vaikka mihin. Kyllä tästä vielä hyvä tulee :D .
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11315
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: Sibbo
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Meillä oli kyllä höjdiongelmaa. Huomasitteko että virtausta oli alueella aika paljon länteen? Ehkä tämä sekoitti meidän targetteja/nopeuksia/tuntumaa niin, että en vain osannut ajaa höjdiä vaikka sitä olisi joissain tilanteissa tarvinnut? Ennen lähtöä ajettiin styyralla aivan kaameita nopeuksia melkein vastatuuleen, mutta sen ekan kryssipätkän aikaisen shiftin jälkeen meni kaikki ns "rikki", eikä höjdiä saatu samalla tavalla ollenkaan enää. Tiedä sitten. Muovikassi/verkko/levää evissä kiinni?

Ajoitko Olli liian ylös? Tuolla uudella genoalla voi ajaa melkein vastatuuleen, ilman että se näyttää huonolta tai tellarit tippuisivat? Tuossa tilantessa on apua polareista.

Koskien spinnun fallia niin itse ajamme solmitulla fallilla. Solmu ei auke vahginossa, on ikuinen ja halpa sekä kevyt. Genoanfallissa olemme trimmimerkkien takia siirytty takaisin sakkeliin, sen luokktapin teippasin ihan itse ennen lähtöä satamasta. Teippirulla on purjehtijan ystävä :)
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Panu wrote: Oli selvää että ylämerkiltä kaikki yrittävät. Päätimme ettemme mene muiden mukaan, vaan menemme tarvittaessa nostavana veneenä välistä läheltä merkkiä ns toisessa aallossa. Sans Rival sai aikaan hyvän hässäkä juuttuessa poijuun kiinni. Olgakin yritti meidän ja SF:n väliin, jossa ei todellakaan ollut tilaa. Ei siis MITÄÄN mahdollisuuksiakaan, koska H meidän alla jo nostatti meitä ja olimme pakoitetuja ajamaan korkealle. No kylkeenhän se sitten tuli. Onneksi kohtaus oli "hellä" ilman suuria tunteita ja Olga ymmärsi tehdä heti perään piruettinsa.
No oli siinä enemmän tilaa kuin Sans Rivalin kyljessä :)
Jos SR ei olisi juuttunut, mun olisi ollut helppo nostaa vene piihin ja yrittää uudestaan, nyt oli tosiaan pakko ajaa siitä perän takaata.
Loppu kisasta olisi spinnuttelua... Hmm nostetaan spinnu genoan fallilla, kun genoaa emme enään tänään tarvita. Tähän hässäkkään meni senverran aikaa, että Charlotta katosi horisonttiin ja Lissu oli ajaan meidät kiinni. Nopeasti hupenee tuollaiset 700 - 1000m etumatkaa... :oops: :? :x :evil:
Välillä näytti että Lisbeth olisi ajanut paljon teitä kovempaa lenssillä mutta sitten ne aina juuttuivat johonkin juuri ennenkuin olisivat ohittaneet teitä.
Toisaalta tollainen tiukka apparentti on paha, kun jos yrittää tulla alhaalta ohi, niin paskat alkavatkin jo ennen peiton saavuttamista ja ei siitä sitten mennäkään ohi vaikka vapaissa venevauhti olisi parempi. Meillä kävi Lissun kanssa noin siinä vikalle vihreälle tultaessa, ei päästy sisäpaikalle vaikka tultiin kovempaa ja sitten jämähdettiin siihen alle kunnes nostin taakse/ylle.
Loppu olikin sitten jonossa spinnuttelua maaliin asti. Lissun kanssa väännettiin tiukasti loppuun, mutta mielestäni Lissu oli puolimetriä parempi. Vannomaan en sitä pysty, mutta tähystin veneen keulassa niin sieltä se siltä näytti :( . Toisaalta lautakunta näkee parhaiten. Tiukkaa joka tapauksessa.
Toi teidän maaliintulo vaatisi kyllä maalikameraa :), ainakin meiltä katsoen näytti että ehkä te olisitte sittenkin olleet edempänä mutta katsomiskulma kyllä vääristää. Toisaalta jos molemmat kipparit ovat samaa mieltä asiasta niin kai hyvän tavan mukaista olisi sitten pyytää korjausta.
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote:...silmissäni siihen vapautui veneenmentävä aukko jonka kuitenkin Anneli sitten tukki. ... Annelin sitten nostaessa kylkeen, kun Jani ei tainnut huomata että mulla ei oikein ollut muita vaihtoehtoja jos en olisi halunnut kokeilla T-bonea joko Sans Rivalin, Tripin tai Charlottan kanssa. No, jälkikäteen fiksuna olisi pitänyt vain ajaa koko lössin alle...
Tervehdys

Veneitä oli siinä meidän molemmin puolin ja Sans Rivan vielä hieman poikittain kiinni poijussa. Meillä ei ollut mitään mahdollisuutta, kuin ajaa ylös H:n nostattelussa. Totesimme teille, ettei tilaa tule olemaan. Silloin olisi ollut vielä mahdollista päästää veto pois purjeista tai kääntää pois. No onneksi kolaus oli vaimea eikä mitään vakavampaa syntynyt kuin 360 :D .
Petri wrote:...No, punaiselta merkiltä loppu olikin välineurheilua ja fleetin uusimmalla spinnulla otettiin kiinni kaikkia, lopulta sitten matka ei ihan riittänyt kun Haukilahden edustalla tuuli moinasi tosissaan ja valitsin ehkä väärän laidan, mutta toisaalta Annelin ja Lisbethin välissäkään tuskin olisi päässyt minnekään...
Tänään teillä spinnuttelu kulki. Toisaalta tuuli moinasi keulilla ensin, ja saitte siitä hieman hyvää. Olitko ajatellut vielä Tripin spinnulla kahville...??? 8)
Petri wrote:Teekkareilla on kyllä todella hyvä kryssivauhti ja kippari oikeasti osaa ajaa venettä, mutta lenssillä siellä on vähän laiskuutta ilmassa, kukaan ei tunnu trimmaavan spinnua ja kai miehistön kokemattomuus sitten näkyy manööverien mennessä järjestään aika käsille. Mutta esim. ovat tiistiksissä pärjänneet todella hyvin, eli paha vastus kyllä tällä kaudella meille.
Jo kohtuullisesti tulivat kryssillä. Taisivat päästä myötiksellä viileisellä legillä ensin Olgan tarjoamille kaveille ja sitten vielä perään omasta mokasta ihan nakkarille asti parkkiin :roll: .
Ystävällisin veneily terveisin PR
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

harald wrote:Meillä oli kyllä höjdiongelmaa. Huomasitteko että virtausta oli alueella aika paljon länteen?... ...Tiedä sitten. Muovikassi/verkko/levää evissä kiinni?
Tervehdys

Ajoitte selvästi meitä alemmaksi molemmilla halsseilla. Joo kyllä huomasin tuon virtauksen. Viitat tulivat silleen "kylki edellä" vastaan.
harald wrote:Ajoitko Olli liian ylös? Tuolla uudella genoalla voi ajaa melkein vastatuuleen, ilman että se näyttää huonolta tai tellarit tippuisivat? Tuossa tilantessa on apua polareista.
Me ajettin yläpuolelta ohi korkeammalle ja kovempaa. Kyllä vika oli taisi olla narun päässä. Tiedän kyllä mihin tuolla purjeella pääsee :shock: :? :wink:. Me ajettiin taas täysin fiiliksellä polareista tietämättä. Toimi se noinkin.
harald wrote:Koskien spinnun fallia niin itse ajamme solmitulla fallilla. Solmu ei auke vahginossa, on ikuinen ja halpa sekä kevyt. Genoanfallissa olemme trimmimerkkien takia siirytty takaisin sakkeliin, sen luokktapin teippasin ihan itse ennen lähtöä satamasta. Teippirulla on purjehtijan ystävä :)
No eka kerta 22 vuoteen falli aukesi kapinassa. Painamme villasella ja suljen lukon tarkemmin ensikerralla :oops: :roll:.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Panu wrote: Veneitä oli siinä meidän molemmin puolin ja Sans Rivan vielä hieman poikittain kiinni poijussa. Meillä ei ollut mitään mahdollisuutta, kuin ajaa ylös H:n nostattelussa. Totesimme teille, ettei tilaa tule olemaan. Silloin olisi ollut vielä mahdollista päästää veto pois purjeista tai kääntää pois. No onneksi kolaus oli vaimea eikä mitään vakavampaa syntynyt kuin 360 :D .
Joo, eihän toi teidän vika mitenkään ollut, kun siellä oli se Hoo
Mutta ei sinne poiskaan voinut kääntää, kun sitten olisi vetänyt suoraan Charlottan eteen joka ei olisi voinut väistää Tripin takia tai sitten Sans Rivalin kylkeä hipoen Tripin perään, kun ei se vauhti kuitenkaan itsestään katoa kauhean helposti. Ei voi kuin sanoa, että mitäs ajoin siihen pussiin, mutta nyt valinta tuotti vain pehmeää kylkihierontaa, ei sen pahempia törmäyksiä.
Tänään teillä spinnuttelu kulki. Toisaalta tuuli moinasi keulilla ensin, ja saitte siitä hieman hyvää. Olitko ajatellut vielä Tripin spinnulla kahville...??? 8)
No mä päätin siinä vihreän jälkeen ihan vain lähteä hakemaan vauhtia sieltä oikeasta laidasta, joka kaikenlisäksi tarjosi vapaat tuulet leikkaukseen ja muutenkin kun siinä kohtaa vielä tuuli, niin pääsi myös lähemmäksi maalia, teillähän olisi voinut käydä kylmät siellä vasemmalla laidalla koska jouduitte jiippaamaan vielä kohti maalia aika kaukaa. Trippi vaan sattui olemaan siinä mun edessä paaralla.
Jo kohtuullisesti tulivat kryssillä. Taisivat päästä myötiksellä viileisellä legillä ensin Olgan tarjoamille kaveille ja sitten vielä perään omasta mokasta ihan nakkarille asti parkkiin :roll: .
Toi on muuten jo toinen kerta kun niitten kippari vetää samanlaisen taktisen ratkaisun, eli jiippaa kevyessä kelissä jonnekin hakemaan tuulia ja jämähtää sinne. Niin been there done that juttu kylläkin itselläkin, mutta sikäli myös karusti alleviivaa sitä vanhaa toteamusta että huono venevauhti pakottaa epätoivoisiin taktisiin ratkaisuihin.
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Panu wrote:Lissu sai meistä parhaan lähdön. Hyvissä ajoin ennen vihreää oli Lissu ajettu kiinni. Vauhti tuntuu olevan hukassa. Ehkä huolellisuus ja ahkeruus trimmien hakemisessa mätti tänään? Vihreällä oli Charlotta päässyt varkain ohi ollen jo noin 4 - 5 veneen mittaa edellä.
Noh, ei se meidän lähtö teihin verrattuna niin hyvä ollut. Kyllä Anneli oli kaikesta kolistelusta huolimatta ennen meitä linjasta yli, ja lisäksi paljon ylempänä. Harmi ettei Annelista ole trackia. Muihin FEneisiin verrattuna saatiin kyllä hyvä startti. Se meidän vasen laita veti muutenkin huonosti, olisi pitänyt tajuta vendata sieltä ajoissa pois.

Toinen kohta missä meillä meni kryssillä todella huonosti oli siinä punaisen poijun kierron jälkeen, jossa jäätiin pahasti p*skoihin, siinä meitä oli kolme venettä kiertämässä merkkiä yhtä aikaa, Sea Monkey, Me ja Tease perässä. Oli tyhmä moka vendata heti merkillä SeaMonkeyn p*skoihin, Tease ajoi siinä fiksummin, ja pian oltiin heidänkin p*skoissa. Meidän trackista näkee että ajettiin siinä huonoissa tuulissa tosi alas.

Muuten kyllä ajoin varmaan pääsääntöisesti liian ylös. En nyt ainakaan tosta trackista muuta keksi. Varmaan olisi pitänyt jättää genoa vähän pyöreämmäksi ja ajella aste pari alemmas.
Olli Niemi
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Panu wrote:
harald wrote:Ajoitko Olli liian ylös? Tuolla uudella genoalla voi ajaa melkein vastatuuleen, ilman että se näyttää huonolta tai tellarit tippuisivat? Tuossa tilantessa on apua polareista.
Me ajettin yläpuolelta ohi korkeammalle ja kovempaa. Kyllä vika oli taisi olla narun päässä. Tiedän kyllä mihin tuolla purjeella pääsee :shock: :? :wink:. Me ajettiin taas täysin fiiliksellä polareista tietämättä. Toimi se noinkin.
No ei nyt aivan noinkaan, te olitte lähdössä sekä edempänä että ylempänä, ja valuitte koko ajan alemmas meitä kohti liki pitäen samaa vauhtia. Laita tracki tiskiin niin nähdään 8)

Sama kävi siellä punaiselle viitalle mennessä, ajettiin kyllä teitä ylemmäs, tosin ei ihan heti siinä poijulta lähtiessä, kun makoiltiin mukavasti p*skoissa.

Kyllä tossa nyt varmaan isoin vika oli pinnan varressa, tossa kelissä olisi pitänyt ajaa alemmas. Keulapurjeen trimmi vaatii vielä vähän totuttelua, ja lisäksi ison trimmi ton keulapurjeen kanssa. Tuon uuden genoan saa kiskottua saalinkeihin asti niin että liehut vielä lentää. Aluksi ainakin mulla oli tänään isossa liikaa twistiä, mikä taas ei istunut yksiin ton keulapurjeen trimmin kanssa. Lopussa tuntui kulkevan paremmin, kun vedin hekillä isoa topista latteammaksi ja ajoin pienemmällä twistillä.
Olli Niemi
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2300
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote:...Välillä näytti että Lisbeth olisi ajanut paljon teitä kovempaa lenssillä mutta sitten ne aina juuttuivat johonkin juuri ennenkuin olisivat ohittaneet teitä. Toisaalta tollainen tiukka apparentti on paha, kun jos yrittää tulla alhaalta ohi, niin paskat alkavatkin jo ennen peiton saavuttamista ja ei siitä sitten mennäkään ohi vaikka vapaissa venevauhti olisi parempi. Meillä kävi Lissun kanssa noin siinä vikalle vihreälle tultaessa, ei päästy sisäpaikalle vaikka tultiin kovempaa ja sitten jämähdettiin siihen alle kunnes nostin taakse/ylle.
Tervehdys

Eilisessä reikäisessä tuulessa on hieman vaikaa päätellä, mikä spinnu veti ja mikä ei, kun kaikilla oli hieman erilainen tuuli. Mielestäni emme antaneet pahasti tasoitusta vm -82 spinnullamme :roll: :wink:
Petri wrote: Toi teidän maaliintulo vaatisi kyllä maalikameraa :), ainakin meiltä katsoen näytti että ehkä te olisitte sittenkin olleet edempänä mutta katsomiskulma kyllä vääristää. Toisaalta jos molemmat kipparit ovat samaa mieltä asiasta niin kai hyvän tavan mukaista olisi sitten pyytää korjausta.

Olli olikin laittanut meiliä lautakunnalle eilen illallla, johon minä komppasin tänään aamulla. Sain seuraavan vastauksen lautakunnan äänenkannattajalta:
Lautakunta sähköpostilla wrote:Terve vaan!
Siinä oli tosiaankin yksi ison luokan vene edessä (Lumikki). Jouduimme arpomaan maaliintulojärjestyksenne sen tilanteen mukaan, mikä näkyi rannalle noin 3s ennen, kuin ylititte linjan.
Nyt kun tarkistin ajat, niin siinä on muutenkin pieni kirjaamisvirhe: Ison luokan Lumikin aika on vahingossa tullut Annelille. Lumikki tuli ensin siitä ryppäästä.Teidän ero oli 1sekunti.
Siinä tuli neljä venettä suunilleen samaan aikaan ja kirjoitimme ajat paperille josta sitten siirsimme ne näemmä virheellisesti taulukkoon.

Eli Tomi korjaatko: Ison luokan Lumikin (FIN-3445) maaliintuloaika oli 20:31:20. Lisbeth (FIN-2741) 20:31:24 ja Anneli (FIN-2216) 20:31:25
Ystävällisin veneily terveisin PR
Guest

Post by Guest »

Petri wrote: Tosta ESF:n kisasta varmaan kyse? Onkohan Joakim kädettänyt jotain luodessaan kisaa.
Kokeile luoda uusiksi ESF-kisa ja upi tracki sinne, pyydä sitten Joakimia tuhoamaan toi vanha kisa.
Ellei siis parempia vaihtoehtoja ole.
Kyllä mä kädetin monta kertaa. Päivämääräksi meni ensin 6.10. eikä 10.6., joten poistin väärän kisan. Sitten latasin vahingossa 10.9.2008 kisan trackin. Väillä olin myös korjannut kellonaikaa turhaan -3h, kun Mapsource näyttää localtimea, vaikka GPX:ssä onkin UTC.

Kai ne nyt on OK? Nopeus on aika pomppiva. Pitää vielä katsoa mikä siinä on pielessä. Tuo on tehty Nexuksen FDX:stä nmea:n kautta gpx:ksi. FDX->NMEA välissä otin 90% datasta pois.

Joakim
Petri
FE-junkie
Posts: 3944
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Anonymous wrote: Kai ne nyt on OK? Nopeus on aika pomppiva. Pitää vielä katsoa mikä siinä on pielessä. Tuo on tehty Nexuksen FDX:stä nmea:n kautta gpx:ksi. FDX->NMEA välissä otin 90% datasta pois.

Joakim
Kyllä toi näyttää toimivalta, ihan kivan näköinen rata kaikenlisäksi. Karttapohjan kalibraatio ehkä vähän pielessä, mutta toisaalta tossa tota laatua on heikennetty jo niin rajusti että en jaksa tihrustaa sen tarkemmin merkkien ja trackin suhteellisia paikkoja.

Ehkä dataa on otettu pois liikaakin, kun tosiaan nopeus heittelehtii aika paljon?
Post Reply