Yritin vain sanoa sitä, että se leikkarien arviointi oli hieman vaikeaa kun vene ei kulje normaalisti. Eikä se hyvä vauhti merkille oikein toimi myöskään silloin, jos muitten veneitten vauhti kryssillä on about sama kuin oma vauhti hieman alemmalla kulmalla.Anonymous wrote: Katsoppas kuinka monta kertaa Charlotta tai Lisbeth arvio leikkarin väärin. Jos ei nouse, pitää ajaa vastaavasti pidemmälle. Jos shiftailee, kannattaa leikkarille ehkä tulla lähempänä ylämerkkiä. Toi on aikalailla "kuolemanpaikka" kun ei pääse merkille ja ei pysty tekemään vendaa yläpuolisten veneiden takia. Parempi olisi tulla valmiiksi sitten paaralla ja mennä niiden takaa tai mennä hieman pitkäksi, josta häviää usein varsin vähän verrattuna juuri-ja-juuri ajoitukseen. Parempi tulla merkille hyvällä vauhdilla hieman skuutteja löysäten kuin piinaamalla.
Ei se ero enää niin paha ole kuin vielä keskiviikkona, mutta yhä jonkinlainen. Tellarien liimautuessa purjeeseen ei oikein ollut mitään kiinnekohtaa millä määrittää ajokulmaa (kun Charlottasta ja Lisbethistä oli turha ottaa mallia) niin sitä yritti ajaa windexin mukaan, mutta silloin toki tarkkuus on paljon heikompi .Trackejä katsomalla tuo (todella) huono nousukulma oli vain ajoittaista. Välillä teitte pitkälti yli 100 asteen vendoja välillä n. 90 asteisia. Pysyykö skuuttaus ja ajotapa samana?
Kuten sanoin, mielestäni siinä ei ollut tarpeeksi tilaa eteen jiippaamiseen etenkin kun me oltaisiin silloin oltu paaralla ja Charlotta styyralla. Mutta siitähän nämä trackit ovat hyviä, että tilanteita voi arvioida uudelleen ja ehkä seuraavalla kerralla toimia toisin (ja sitten kolaroida...). Se mitä siinä olisi pitänyt tehdä, olisi heti pitänyt jiipata kun Charlottalla oli ongelmia spinnun kanssa, silloin siihen eteen olisi varmaan vielä ehtinyt helpostikin, nyt sitä jäi arpomaan liian pitkäksi aikaa ja Charlotta ehti saada spinnun vetämään ja nopeuden samaksi meidän kanssa.Trackistä näytti siltä, että teillä olisi ollut mahdollisuus Charlotan ohitettuanne laskea sen eteen ja pitää sisäpaikka maaliintuloon. Nyt jäitte ulkokurviin ja Charlotta meni ohi.Petri wrote: Charlotta meni taas ekalla ohi ihan sen takia, että meillä oli mielestäni liian vähän tilaa välissä että me oltaisiin voitu jiipata ja Charlotta pystyi spinnuongelmistaan huolimatta pitämään meidät poissa merkiltä.
Niin no siis mokat lähinnä ehkä vaikuttivat siihen, että jäimme jo ylämerkille muitten jälkeen, mutta toisaalta ei se poista sitä tosiasiaa että 500m kryssillä yleensä takaatulevat saivat 50-100m meitä kiinni.Sen minkä kryssivauhdissa hävisitte korvasitte hyvin starteilla. Selkein syy kärkikahinan ulkopuolellejääntiin oli trackien perusteella nuo mokat johtoasemassa ylämerkkiä lähestyttäessä.
Joakim
Ja kerro nyt esim. mistä ihmeestä sitä voisi esim. kakkoslähdössäkin etukäteen tietää että ajetaankin styyralla 20! astetta alemmas mitä leikkarin perusteella voisi olettaa. Ei se pankkiin ajaminen 5 tms. asteen takia ole mikään uusi asia, mutta tuo 20 astetta on vähän liikaa ennakoitavaksi.