Tuota, oletko nähnyt kun Kumiankka II ajaa hanat auki 15 hv perämoottorilla? Menivät keula pystyssä heittämällä meistä ohi, kun meidän dieselistä ei irtoa kuin vähän yli 7 solmua.
Eikä meillä ollut edes kaasu pohjassa. Jammussa löytyy vielä reserviä kompensoimaan fenomenaalista menestystä Westhouse Cupissa...
Petri- wrote:Mä haluan tässä kyllä tuoda esille sen, että ainoa FE, joka keulii on kyllä Lisbeth uuden(no ei enää niin uusi) tuomiopäivän koneensa kanssa.
Tuota, oletko nähnyt kun Kumiankka II ajaa hanat auki 15 hv perämoottorilla? Menivät keula pystyssä heittämällä meistä ohi, kun meidän dieselistä ei irtoa kuin vähän yli 7 solmua.
Mutta ei se ole se teho (jos siis ajatellaan kiihtyvyyttä mikä mulla oli mielessä), vaan vääntö matalilla kierroksilla myöskin
Ja toki potkuri, mikä lienee oikeassa perämoottorissa optimaalisempi kuin taittolapa. Mä vaan muistan sen jonkun kerran kun Hoskilla iskit hanaa ja vene suorastaa hyppäsi eteenpäin.
Voitaisiin ajaa kokeeksi FE-sprint koneella, riittäisi paremmin sähköä jääkaapille ja pölynimurille, eikä tölkit kaatuisi kallistellessa
Ei huono idea, ei tarvitsisi nähdä sitä vaivaa purjeitten kanssa, vaan kisa olisi rehti kiihdytyskilpailu.