Eivind Stillin One off nettiveneessä

Moderators: Petri, harald

Olli
hyperaktiivi

Eivind Stillin One off nettiveneessä

Post by Olli »

Nettiveneessä on myynnissä mielenkiintoinen Stillin piirtämä vene: http://www.nettivene.com/319104

Yhtäläisyyksiä FE:n muotoihin on havaittavissa. Toinen vähän saman näköinen vene on bongattu joskus Pyysaaressa, mutta ainakin peräpeili on erilainen kuin tässä.

Näihin puuveneisiin pääsee käsiksi aika edukkaasti, tossakin on kuitenkin mm. uusi moottori.
Olli Niemi
KaleviHarkonen
luti

Re: Eivind Stillin One off nettiveneessä

Post by KaleviHarkonen »

Onkohan nämä itserakennettuja vai joku veistämö tehnyt? Minä ainakaan en uskaltaisi ostaa sellaista venettä jonka joku minun kaltainen on rakentanut.
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Tuttu vene, ollaan käyty tuota nimenomaista venettä juuri Pyysaaressa tarkastelemassa jonkun FE-regatan yhteydessä. Kiva että siitä tuli valmis vene.

Peräpeili oli juuri tuollainen Pyysaaren veneessä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Hmm, jotenkin elävästi muistan, että siinä olisi ollut puun värinen suora peräpeili, mutta kuvassa näkyvän purjenumeron perusteella toi on kuitenkin se sama Minea...

Konkurssiin menneen veistämön veneet eivät välttämättä ole yhtään parempia, kuin tuollainen itse itseä varten tehty paatti. Tutkimallahan se selviää uskaltaako veneen ostaa, eikä sillä onko sen tehnyt veistämö vai harrastaja. Nyt kun tuon veneen "henkilöllisyyskin" selvisi, niin olen parkkeerannut joskus 2005 tuon vieressä myös Vänössä, ja silloin ainakin näytti hyvältä. Omistaja oli sen itse aikanaan rakentanut, ja olivat sillä seilanneet jo pitkään. Kuulemma Stillin kuvissa oli alun perin tohonkin piirretty saman näköinen ruffikatto kuin FE:ssä, mutta tuo lopullinen toteutus on kyllä paremman näköinen...
Olli Niemi
Post Reply