Reissurepun Raijalla on myös paljon retkeilyvarusteita myynnissä, olen mm itse ostanut näppäriä vesitiiviitä Tatonkan varustepusseja S-L kokoina. Kannattaa liittyä s-postilistalle, jos OVH-hintoja edullisemmat retkeilyvarusteet, poronliha ja luontovinkit jne kiinnostavat.
Tässä munavinkki, jos on tila-/kylmäpulaa ja silti munakkaat, letut jne maistuvat veneillessä. Ote Reissurepun s-postikirjeestä:
"Nyt alkaa "munaralli"! Siis sinulla on tilaisuus tilata munajauhoa. Munajauho tulee 15 kg säkissä. Pussitan jauhon 1 kg myyntieriin, jonka hinta on 21 euroa (Reiterin retkiruokasarjaan kuuluvan munajauhon kilohinta on noin kaksinkertainen). Jollet itse tarvitse kiloa, osta erä kimppaan kaverisi kanssa.
12 g munajauhoa (noin 1½ ruokalusikkaa) + 36 g vettä (= noin 0,4 dl) vastaa yhtä kananmunaa. Kilo jauhoa vastaa siis reilua 80 munaa. Munajauho säilyy huoneenlämmössä ainakin vuoden. Vesi imeytyy jokseenkin heti, joten erityistä liotusaikaa ei tarvitse varata.
Viimeinen munajauhon tilauspäivä on 12.3. torstai. Haluan saada säkin toimitettuna heti seuraavan viikon alussa, jotta ehdin jakaa tilaukset ennen 19.3."
Reissureppu
Raija Hentman
(09) 718 768, 0400 38 06 06
raija.hentman[@]reissureppu.fi, www.reissureppu.fi