Sotilasarvo?

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Guest

Sotilasarvo?

Post by Guest »

Onko tässä foorumissa jonkinlainen arvojärjestys kun lähes kaikilla on jokin sotilasarvo? Etupäässä upseereita tuntuu esiintyvän. Vai onko FE purjehtijoissa paljon kantahenkilökuntaan kuuluvia?
Petri
FE-junkie

Re: Sotilasarvo?

Post by Petri »

Anonymous wrote:Onko tässä foorumissa jonkinlainen arvojärjestys kun lähes kaikilla on jokin sotilasarvo? Etupäässä upseereita tuntuu esiintyvän. Vai onko FE purjehtijoissa paljon kantahenkilökuntaan kuuluvia?
Se nyt on vain yksi tapa rankata kirjoittajia viestimäärien perusteella, toisilla foorumeilla on eri termistöt.
Tosin asteikko on sikäli aika vapaavalintainen ja taitaa loppupeleissä rajoittua vain pariin varsinaiseen sotilasarvoon, kuten ehkä omastakin kuvauksestani huomaa.
harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Ei ole paljon kantahenkilökuntaa. Oletko itse?

Kun aikoinaan foorumin perustin ja sen asetuksia ihmettelin oli tuossa rank-kohta johon piti laittaa jotain. Rank tarkoittaa mm.sotilasarvoa. Merellisessä ympäristössä tuntui loogiselta naputtaa tuohon kohtaan merivoimain sotilasarvoja. Ehkä olin juuri tullut ressuharjoituksesta, en muista :)

Ei niitä pidä ottaa niin vakavasti. Aivan yhtä hyvin niitä voisi nimittää 500, 1000 ja 1500 nimisiksi mutta se olisi niin tylsää.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Guest

Post by Guest »

Joo ei ollut mitenkään tarkoitus arvostella ja tosissani en asiaa ole ottanut. Mietin vain että onko sillä joku tarkoitus? Arvostan tämän keskustelufoorumin korkealle. T.Reservin Luutnatti (maavoimat). :D
harald
Hallitus

Post by harald »

Ok. T. Res.Ltn. (Merivoimat) :)
anssi
kokelas

Post by anssi »

Toi "sotilasarvo" on ihan hauska tapa, josta heti huomaa sen miten kauan porukka on tätä foorumia kahlannut!

Mulla on näköjään toi reservinupseerin koulutus kestänyt jo aika pitkään, olen varmaan jäänyt pv:n henkilöstöuudistuksen jalkoihin? :shock:
harald
Hallitus

Post by harald »

Niin, no, jotkut ovat jo yliamiraaleja evp. Pitäisi vähän varmaan korottaa noita viestimäärärajoja. Turhan helposti saa tänä päivänä upseerinarvon :)
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

anssi wrote: Mulla on näköjään toi reservinupseerin koulutus kestänyt jo aika pitkään, olen varmaan jäänyt pv:n henkilöstöuudistuksen jalkoihin? :shock:
Eikös anssi tunne intin arvoja ;)
Eihän kokelas ole mikään SA:n sotilasarvo prkl, tämän sai kyllä oppia punnertamalla aikanaan Haminassa.

Nojoo, mutta noin pikamuistelulla aika korkea prosentti FE-purjehtijoitten aktiiveista omaa reservin upseerin statuksen, onko se sitten syy, seuraus vaiko asia mistä pitäisi tehdä omia johtopäätöksiään on omakohtainen valintakysymys.
anssi
kokelas

Post by anssi »

Petri wrote:
anssi wrote: Mulla on näköjään toi reservinupseerin koulutus kestänyt jo aika pitkään, olen varmaan jäänyt pv:n henkilöstöuudistuksen jalkoihin? :shock:
Eikös anssi tunne intin arvoja ;)
Eihän kokelas ole mikään SA:n sotilasarvo prkl, tämän sai kyllä oppia punnertamalla aikanaan Haminassa.
Jos oot Petri vaan punnertanut siellä Haminassa niin ei kai sitä kaikkea sillä opi? :D

http://www.mil.fi/varusmies/arvomerkki/merivoimat.dsp

Olet oikeassa tavallaan, eihän se kokelas olekkaan mikään "oikea" sotilasarvo - olen kyllä sellaisen joskus nähnyt.

Eikä se Harald tämän foorumin "ylennysten" linja ole yhtään kaukana siitä, miten niitä arvomerkkejä armeijassa jaetaan :roll:

Vaan mitäpä minä noista intin hommista tiedän. Kunhan lonksuttelen leukojani...
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

anssi wrote:
Jos oot Petri vaan punnertanut siellä Haminassa niin ei kai sitä kaikkea sillä opi? :D

http://www.mil.fi/varusmies/arvomerkki/merivoimat.dsp

Olet oikeassa tavallaan, eihän se kokelas olekkaan mikään "oikea" sotilasarvo - olen kyllä sellaisen joskus nähnyt.
Niin, no siis jos nyt kuitenkin puhutaan ihan oikeasta armeijasta, ei merivoimista :twisted: (joojoo, tiedän kyllä Anssin taustan)

Koko juttuhan menee siis niin, että Haminassa kouluttajakokelaat vaativat(=kantahenkilökunta tukee) puhuttelua upseerikokelaiksi, kun taas perusyksiköissä tietenkin etuliite tiputetaan pois heti alkuun->kun tulee Haminaan peruskoulutus&AUK-yhdistelmän jälkeen ja käyttää opittuja käytäntöjä->punnerruksia, juoksentelua tai vain teitittelyitten uudelleensuorittamista ja uusien tapojen oppimista hyvin, hyvin, nopeasti, voi olla että oli vaan oman komppanian tapa ja vuosien mittaan siivottu pois kaiken muun "simputuksen" ohessa, mutta kuitenkin.

Off-topiccia toki, mutta menköön.
harald
Hallitus

Post by harald »

Onko havaittavissa hiukan katkeruutta koskien tapoja millä karsitaan lyhytpinnaiset pois? :)
Guest

Post by Guest »

Rukin käyneelle toimintaa ja ripeyttä arvostavalle purjehtiminen on oiva tapa opetella ja testata kärsivällisyyttä. Oletetaan että miehistönä on pari lasta ja vaimo. Jos kahden viikon reissun jälkeen olet edelleen rauhallinen ja järkevä, ansaitset ehdottomasti upseerin arvon. Olen joskus onnistunut!! :D
harald
Hallitus

Post by harald »

rip-rap-ravia! Hyvin sanottu. Kaksi lasta, yksi vaimo ja yksi kissa 4 viikkoa putkeen. Olen ehkä jo amiraali :)
anssi
kokelas

Post by anssi »

jepjep näinhän se yleisesti Petri meneekin tuo kokelas-juttu. Olet minusta oikeassa myös tossa Armeija - Merivoimat jutussa. Eikös se Kommodori tarkoita sanakirjan mukaan "pursiseuran johtajaa" / vastaavaa.
Eli Kenraalit ja Everstit johtaa armeijoita ja Amiraalit ja Kommodorit pursiseuroja. :lol:
Minusta tosiaan hauska juttu tuo "arvojärjestys" foorumin käyttäjien kesken. Pidetään vaan huolta että ko.firman byrokratia ei seuraa arvojen mukana:

Kokelas: Herra Moderaattori, kokelas Anssi. Pyydän lupaa päivittää käyttäjätietojani.
Moderaattori: Selvä. Lupa myönnetään 24.3.2009 klo 0032 ja 0034 väliselle ajalle. Muutoksista ilmoitatte kirjallisesti asiaankuuluvilla lomakkeilla liitteineen vähintään 8 arkipäivää ennen: kaikille moderaattoreille, Merenkulkulaitokselle, Maritimin kassalle ja verovirastoon. Teille ilmoitetaan sitten 10 sekunttia ennen aikaikkunaa, että saatteko tehdä muutokset...

Että tähän malliin :?

ps. Lämpenis nyt että pääsis aloittamaan keväthommat!
anssi
kokelas

Post by anssi »

Hatunnosto tosta lapsijutusta ja erityisesti Haraldille KISSASTA!? Yritettiin meidän puolivuotiaan pojan kanssa viimekesänä - tunnin reissu ja takasin. Kissaa ei uskalla edes kokeilla. Ei "jämiä" mulle!
Post Reply