WHC 9/08

Moderators: Petri, harald

harald
Hallitus
Vene: Charlotta

Post by harald »

Asenna linux! :)

Imuta, polta, asenna ja nauti:

http://www.nic.funet.fi/pub/mirrors/rel ... p-i386.iso
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Olli wrote:
Petri wrote:Tracki lisätty, mutta protestoin yhä ko. softaa kun mulla se ei toimi :(
Lopeta protestointi, ja ime Firefox siihen koneelle niinkuin kaikilla muilla on. Sillä toimii.
Nääh, jos joku ei toimi, niin maailmassa on vika ja maailman on muututtava, eikä mun tehdä asialle mitään :)

Sanoisin, että vika on ylipäänsä IE7:ssa, koska duunikoneellakaan ei toimi, mutta mulla on muistikuva että on toiminut joskus ts. joku update matkan varrella on aikaansaanut sen ettei IE toimi.
Kai se on joku hieno safety-fiitsöri tai jotain, mutta ainakin toistaiseksi saa selvitä ilman, kun ei jaksa asennella isoa kasaa selaimia, joilla sitten taas vastaavasti ei joku toinen juttu toimikaan.
Olli
hyperaktiivi

Post by Olli »

Tuo Haraldin ehdotus on hyvä, siihen voi tarvittaessa jättää wintoosan rinnalle, mutta taitaisi silti ainakin meillä töissä it-osasto hyppiä seinille.

Pelkkä firefoxin asennus ratkaisee kyllä tässä tapauksessa ongelman. Kokeilin huvikseni IE6:lla, eikä skulannut. Samassa koneessa Firefoxilla ei mitään ongelmaa. Ja niitä muita selaimiahan et tarvitse.
Olli Niemi
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

Off-topiccia jatkoksi toki...
Olli wrote: Pelkkä firefoxin asennus ratkaisee kyllä tässä tapauksessa ongelman. Kokeilin huvikseni IE6:lla, eikä skulannut. Samassa koneessa Firefoxilla ei mitään ongelmaa. Ja niitä muita selaimiahan et tarvitse.
Valitettavasti kyllä tarvitsee, lista IE-only-sivustoista on aika iso, eikä asiaa helpota että on muutama sellainen sivusto, joitten käyttö on must mulle.

Ja Linuxiin ei voi koskea niin kauan kun ei ole tiettyjä työssä tarvittavia softia siihen ympäristöön (tutkijan työaika=vapaaaika=loma=työaika). Ja dualboottaus on kyllä saatanasta :)

Nojoo, ostan tossa Eee Pc 901:n (XP-version kun ovat rampauttaneet linux-versiota tyhmästi) kunhan kaupasta saa, joten siinä voisi ehkä kokeilla jotain kevyttä linux-distroa, tosin Officen tarve työasioissa vähän rajoittaa sitä.
harald
Hallitus

Post by harald »

openoffice.org pelkuri :)
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

harald wrote:openoffice.org pelkuri :)
Joo, mä erityisesti tykkään 5-10 minuutin odotuksista aina kun tahdon avata vähemmänkin ison ja makroja/laskukaavoja sisältävän excel-tiedoston ;)

Puhumattakaan siitä, kun sitten sen yrittää tallentaa excel 2003-formaattiin ja samalla sotkee kaiken mitä on saanut aikaan:)

Been there done that, lost my nervs. Synergia on päivän sana, kun aika usein tiedostot lentelevät meileissä edestakaisin ja Office 2003 on natiiviratkaisu kaikkialla. (tosin oon kotikoneella jo tykästynyt aika paljon Offfice 2007:n ratkaisuihin, mutta sääli ettei vielä kannata paljoa käpistellä tällä mitään, kun ei töissä siirrytä 2007:aan vähään aikaan).
harald
Hallitus

Post by harald »

Millä vuosituhannella tuo tapahtui?
Petri
FE-junkie

Post by Petri »

harald wrote:Millä vuosituhannella tuo tapahtui?
2006.

Mutta jottei asia mene avoimeksi käyttissodaksi, todettakoon yhä että mun käyttötarpeisiin linux ei vain riitä ja dualboottaus ja useat selaimet taas ovat aika rasittavia, kun FF ei myöskään riitä kaikkeen käyttöön.

Mutta se vähän oudoksuttaa, ettei toi gpsar toimi IE:n kanssa, kun itse softa kuitenkin muuten toimii mulla. Kai se on tosiaan joku safety feature, jonka varmaankin saisi pistettyä pois päältä, jos jaksaisi etsiä. Sitten kun on joku kisa, jonka katsominen ei vituta yhtä paljon kuin keskiviikkoisen, niin sitten voi jaksaa tehdäkin asialle jotain :)
harald
Hallitus

Post by harald »

Soita microsoftille käyttäjätukeen :rollsmile:
harald
Hallitus

Post by harald »

No nyt on Erkka fiksannut kaikki neljä venettä samaan animaatioon:

http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar/show_gpsar.php?id=25

Lataaminen kestää hetken, mutta kannattaa katsoa!
Post Reply