juhpoh wrote:Ainakin jokin aika sitten oli vielä tuolla Herttoniemessä Hartik- sails purjeneulomon etupihalla kaunislinjainen vene, j
Kävin juuri sitä katsomassa (pimeässä) ja kyllä se siinä on. Muutama mielen-
kiintoinen detalji jäi heti käteen; veneessä on syvempi ja kapeampi köli, lyijyä
kai, jossa bulbinomainen paksunnos alhaalla. Veneessä ei myöskään ole
konetta (akselia tai vetolaitetta siis) ja sitlooran tyhjennykset on vedetty
peräpeilin läpi. Pohjasta taisi löytyä vain yksi läpivienti, sekin oli lokin pyörää
varten.
Pohja oli muutenkin hiukan erilainen koska se on tasapohjainen, ilman pilssiä
siis, ja köli on suoraan pohjassa kiinni.
Kannesta kurkin hiukan sen verran että rustit näytti olevan sisemmällä. Pitää
katsoa vähän rikisuunnittelukirjasta (google siis) miksi ne meidän veneessä ovat
noin ulkona vaikka saalingit on noin lyhyet...
Huomenna varmaan kyselemään lisää, jos vaikka oppisi jotain..
[quote="juhpoh"]Ainakin jokin aika sitten oli vielä tuolla Herttoniemessä Hartik- sails purjeneulomon etupihalla kaunislinjainen vene, j[/quote]
Kävin juuri sitä katsomassa (pimeässä) ja kyllä se siinä on. Muutama mielen-
kiintoinen detalji jäi heti käteen; veneessä on syvempi ja kapeampi köli, lyijyä
kai, jossa bulbinomainen paksunnos alhaalla. Veneessä ei myöskään ole
konetta (akselia tai vetolaitetta siis) ja sitlooran tyhjennykset on vedetty
peräpeilin läpi. Pohjasta taisi löytyä vain yksi läpivienti, sekin oli lokin pyörää
varten.
Pohja oli muutenkin hiukan erilainen koska se on tasapohjainen, ilman pilssiä
siis, ja köli on suoraan pohjassa kiinni.
Kannesta kurkin hiukan sen verran että rustit näytti olevan sisemmällä. Pitää
katsoa vähän rikisuunnittelukirjasta (google siis) miksi ne meidän veneessä ovat
noin ulkona vaikka saalingit on noin lyhyet...
Huomenna varmaan kyselemään lisää, jos vaikka oppisi jotain..