by topi » Mon May 20, 2013 23:29 pm
Jatkan tätä aihetta, tosin mulla ongelmavyyhti on vähän isompi. Nimittäin akselinkannakkeeseen on tullut sivusuuntaista tälliä (vene hyppäs pukilta) siten, että se on hieman (5-10 mm) vääntynyt paapuriin päin. Onko kellään tietoa, mitä materiaalia se kannake on? Eräs lasikuituammattilainen väitti, että melkein kaikki akselinkannakkeet on tehty pronssista. Ja pronssisia ei enää kannata vääntää takas, ne voi naksua poikki. Onko näin asian laita FE83:ssa? Selviäis kai toi tutkimalla rälläkällä, mutta vene on toisella paikkakunnalla joten kysynpä nyt viisaammilta.
Hassua kyllä, se pohjan laminointi (kohta, jossa kannake jakaa "pikkupilssin" kahtia), ei mun mielestä ole mennyt miksikään, joten veikkaus on että itse metalli on vähän vääntynyt.
topi
Jatkan tätä aihetta, tosin mulla ongelmavyyhti on vähän isompi. Nimittäin akselinkannakkeeseen on tullut sivusuuntaista tälliä (vene hyppäs pukilta) siten, että se on hieman (5-10 mm) vääntynyt paapuriin päin. Onko kellään tietoa, mitä materiaalia se kannake on? Eräs lasikuituammattilainen väitti, että melkein kaikki akselinkannakkeet on tehty pronssista. Ja pronssisia ei enää kannata vääntää takas, ne voi naksua poikki. Onko näin asian laita FE83:ssa? Selviäis kai toi tutkimalla rälläkällä, mutta vene on toisella paikkakunnalla joten kysynpä nyt viisaammilta.
Hassua kyllä, se pohjan laminointi (kohta, jossa kannake jakaa "pikkupilssin" kahtia), ei mun mielestä ole mennyt miksikään, joten veikkaus on että itse metalli on vähän vääntynyt.
topi