by Cage » Sat Sep 28, 2013 11:55 am
Meillä mentiin tämä vuosi vielä alkuperäisillä Lewmarin 7:illa. Ovat kyllä auttamattoman pienet FEneen skuuttivinsseiksi. Moni varmaan huomasi, että meillä kesti vendat kovemmassa tuulessa varsin kauan. Tämä johtu siitä, että haba vaan loppuu kesken ja lisäksi uusi skuutti helpolla sotkeutui vinssiin. Tekohengityksenä ajattelin korvata 7 single speed vinssit ostamillani käytetyillä 16 two speed vinsseillä, jotka ostin korvaamaan katolla olevat 6:set. Vaikka alunperin mittasin, että 16:set sopisivat suoraan 7:jen asennusreikiin, niin eroa oli kuitenkin se about 2mm ja vaihto ei onnistunut. Eli ei auttanut kuin laittaa 7:at takaisin, kun tarkoitus kuitenkin löytää about 30-hyötysuhteella olevat vinssit ja tehdä niille sitten asennusreikien muutos.
Olen kyllä päätymässä Andersen 28:hin, pitää vain vielä jollain tapaa koittaa varmistaa, että ohuet dyneemaskuutit eivät luista niissä. Jotikosta ne varmaan tulee hankittua, jollei niitä käytettynä jostain löydy.
Hieman vielä noi Antalit kiinnostaa, ovat tällä hetkellä 2:s sijalla. Muistaakseni parin W30 Antaleja saa about 150¤ halvemmalla kuin 28 Andersenit. Molemmissa höytysuhde on 28.
Harkenin B8 on näköjään single speed. En itse näitä ostaisi, kyllä kahden vaihteen olemassa olo antaa niin paljon enemmän. Ja hyvä se hyötysuhde on olla jossain 16-30 välillä, omasta mielestäni ainakin. Harken näyttää antavan B8:lle 7.5, joten käytännössä sama kuin nykyiset Lewmar 7:t.
Harkenin Performa malli kiinnostaisi myös siksi, että ne ilmeisesti ohjaa köyttä alaspäin vinssillä, joka tietyt on toivottu ominaisuus. Fyysisen koon puolesta niistä mahtuu vain 20:set. Jostain syystä ovat ottaneet 32:set pois valikoimistaan.
Mutta siis Andersen 28:ihin olen päätymässä ensi kaudeksi, jollei talven aikana markkinoille ilmaannu houkuttelevampaa vaihtoehtoa.
Meillä mentiin tämä vuosi vielä alkuperäisillä Lewmarin 7:illa. Ovat kyllä auttamattoman pienet FEneen skuuttivinsseiksi. Moni varmaan huomasi, että meillä kesti vendat kovemmassa tuulessa varsin kauan. Tämä johtu siitä, että haba vaan loppuu kesken ja lisäksi uusi skuutti helpolla sotkeutui vinssiin. Tekohengityksenä ajattelin korvata 7 single speed vinssit ostamillani käytetyillä 16 two speed vinsseillä, jotka ostin korvaamaan katolla olevat 6:set. Vaikka alunperin mittasin, että 16:set sopisivat suoraan 7:jen asennusreikiin, niin eroa oli kuitenkin se about 2mm ja vaihto ei onnistunut. Eli ei auttanut kuin laittaa 7:at takaisin, kun tarkoitus kuitenkin löytää about 30-hyötysuhteella olevat vinssit ja tehdä niille sitten asennusreikien muutos.
Olen kyllä päätymässä Andersen 28:hin, pitää vain vielä jollain tapaa koittaa varmistaa, että ohuet dyneemaskuutit eivät luista niissä. Jotikosta ne varmaan tulee hankittua, jollei niitä käytettynä jostain löydy.
Hieman vielä noi Antalit kiinnostaa, ovat tällä hetkellä 2:s sijalla. Muistaakseni parin W30 Antaleja saa about 150¤ halvemmalla kuin 28 Andersenit. Molemmissa höytysuhde on 28.
Harkenin B8 on näköjään single speed. En itse näitä ostaisi, kyllä kahden vaihteen olemassa olo antaa niin paljon enemmän. Ja hyvä se hyötysuhde on olla jossain 16-30 välillä, omasta mielestäni ainakin. Harken näyttää antavan B8:lle 7.5, joten käytännössä sama kuin nykyiset Lewmar 7:t.
Harkenin Performa malli kiinnostaisi myös siksi, että ne ilmeisesti ohjaa köyttä alaspäin vinssillä, joka tietyt on toivottu ominaisuus. Fyysisen koon puolesta niistä mahtuu vain 20:set. Jostain syystä ovat ottaneet 32:set pois valikoimistaan.
Mutta siis Andersen 28:ihin olen päätymässä ensi kaudeksi, jollei talven aikana markkinoille ilmaannu houkuttelevampaa vaihtoehtoa.