by Joakim » Mon Jul 23, 2012 12:05 pm
Joakim wrote:
Mulla on 75 mm spinnuplokit, vaikka vene painaa tuplasti ja spinnu on tuplasti isompi.
57 Carbo Ratchamaticille luvataan 227 kg työ- ja 907 kg murtokuorma. Miksi takaplokin pitäisi olla merkittävästi lujempi? Kai nyt Carbo 57:n 359/1079 kg riittää helposti. Puhumattakaan Black Magic 57:sta, jonka arvot 750/1500 low-loadina ja 1134/2268 high-loadina.
No eilen sitten hajosi tuo 75C spinnuploki. 8-9 m/s tuulta ~130 TWA venevauhti 9 kn paikkeilla ilman ainuttakaan broachia. Ei puuskaa ei säädetty gaijaa, yht'äkkiä vain pamahti ja näin jotain mustaa lentävän vauhdilla ohi spinnun. Samalla hetkellä barberi repesi irti rapulukosta ja vene broachasi spinnupuomin noustessa ylös. Ensin luulin, että rapulukko oli hajonnut, mutta sitten huomasin gaijan nojaavan kaidetolppaan ja takavinssiin. Spinnupuomi oli aika banaanina, mutta suoristui sentään.
Plokista puuttui toinen poski, joka oli mennyt "juuresta" poikki, sekä kaikki sisuskalut.
Ei mikään kovin mukava tapahtuma ja kuorma ei ollut vielä lähellekään maksimissaan, sillä spinnupuomi oli toista metriä irti etustaagista ja tuulta tosiaan alle 10 m/s.
75C:lle luvataan 550/1650 kg, joten aika kovaa on vetänyt. Tietysti tuohon tulee melkein 180 asteen mutka. Harkenin valikoimasta selkeästi tuota kestävämpi maksaa sitten jo mukavasti ~400 ¤/kpl tuosta "Airblock" sarjasta. ESP Cruising sarjasta löytyy sitten jo reilun satasen plokejakin.
[quote="Joakim"]
Mulla on 75 mm spinnuplokit, vaikka vene painaa tuplasti ja spinnu on tuplasti isompi.
57 Carbo Ratchamaticille luvataan 227 kg työ- ja 907 kg murtokuorma. Miksi takaplokin pitäisi olla merkittävästi lujempi? Kai nyt Carbo 57:n 359/1079 kg riittää helposti. Puhumattakaan Black Magic 57:sta, jonka arvot 750/1500 low-loadina ja 1134/2268 high-loadina.[/quote]
No eilen sitten hajosi tuo 75C spinnuploki. 8-9 m/s tuulta ~130 TWA venevauhti 9 kn paikkeilla ilman ainuttakaan broachia. Ei puuskaa ei säädetty gaijaa, yht'äkkiä vain pamahti ja näin jotain mustaa lentävän vauhdilla ohi spinnun. Samalla hetkellä barberi repesi irti rapulukosta ja vene broachasi spinnupuomin noustessa ylös. Ensin luulin, että rapulukko oli hajonnut, mutta sitten huomasin gaijan nojaavan kaidetolppaan ja takavinssiin. Spinnupuomi oli aika banaanina, mutta suoristui sentään.
Plokista puuttui toinen poski, joka oli mennyt "juuresta" poikki, sekä kaikki sisuskalut.
Ei mikään kovin mukava tapahtuma ja kuorma ei ollut vielä lähellekään maksimissaan, sillä spinnupuomi oli toista metriä irti etustaagista ja tuulta tosiaan alle 10 m/s.
75C:lle luvataan 550/1650 kg, joten aika kovaa on vetänyt. Tietysti tuohon tulee melkein 180 asteen mutka. Harkenin valikoimasta selkeästi tuota kestävämpi maksaa sitten jo mukavasti ~400 ¤/kpl tuosta "Airblock" sarjasta. ESP Cruising sarjasta löytyy sitten jo reilun satasen plokejakin.