by vvoltti » Fri Jun 11, 2010 15:40 pm
Mulla näyttää vielä enemmän noin, eli kryssillä liikaa ja lenssillä liian vähän. Varsinkin jos ajaa koneella aallokossa "suoraan päin" niin ero voi olla jopa lähes 0,5 knots. Purjehtiessa en ole niin hirveesti kattellu sillä silmällä, itse en ole kilpaillessa käyttänyt lokia juurikaan ja retkellä sillä vauhdin kymmenyksellä ei ole suuremmin väliä.
Monilla on myös ollut eroa styyra/paara halsseilla. Yleensä joko loki ei ole keskilinjalla tai sitten se anturi on vinossa. Molemmissa tapauksissa "kalibrointi" on helpohkoa kääntämällä lokin anturia, ainakin meidän lokilla se onnistui ihan lennossa sisäpuolelta kiertämällä.
Ville
Mulla näyttää vielä enemmän noin, eli kryssillä liikaa ja lenssillä liian vähän. Varsinkin jos ajaa koneella aallokossa "suoraan päin" niin ero voi olla jopa lähes 0,5 knots. Purjehtiessa en ole niin hirveesti kattellu sillä silmällä, itse en ole kilpaillessa käyttänyt lokia juurikaan ja retkellä sillä vauhdin kymmenyksellä ei ole suuremmin väliä.
Monilla on myös ollut eroa styyra/paara halsseilla. Yleensä joko loki ei ole keskilinjalla tai sitten se anturi on vinossa. Molemmissa tapauksissa "kalibrointi" on helpohkoa kääntämällä lokin anturia, ainakin meidän lokilla se onnistui ihan lennossa sisäpuolelta kiertämällä.
Ville