Se Solé on kai helpoin kun niillä on laipat valmiina olemassa. Fiona X albumissa
on kuvaa miten naitetaan Volvon 110S vetolaitteeseen.
http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... e=Projekti
Uskon että Beta Marinen 10 (veneakselisto.com) sopii laipoilla myös. Ollihan oli
asentanut tämän koneen, akseliin tosin. Noissa kubotoissa on vain se ongelma
että ne ovat kuristettuja 14 heppaisia ja kiertävät vain 3000rpm. Näin menee
ehkä rusetti vaihtoon, joka ei kovin halpaa ole sekään.
Itse pidän tuota Lombardinia parhaimpana, moderni kevyt ja virtaviivainen alaosa.
Konehan painaa kakspyttyisenä ja makeavesijäähdytyksellä saman kuin 1GM.
Ja Lombardinihan haetaan tanskasta noin 6700 ¤ hintaan SD-laitteineen, eikä
suomesta 8500¤ hintaan...Ruotsista olen saanut tarjouksen myös, joka edellytti
vanhan antamisen vaihdossa. Se oli samaa luokkaa mutta jos vanhan saa
myytyä itse pääsee kyllä tuntihinnoille hakemalla tanskasta ilman selllaista
sitoutumista. PikkuLombardinissa on muuten nykyään ihan oikea ulkopuolinen
laturi eikä vauhtipyörässä kuten ekoissa malleissa.
http://www.fred-rasmussen.dk/pics/252.pdf
edit: Ehkä se volvon kunnostaminen on kuitenkin järkevin, onhan se tasaisesti
ja hiljaisesti käyvä hyvä peruskone.
Se Solé on kai helpoin kun niillä on laipat valmiina olemassa. Fiona X albumissa
on kuvaa miten naitetaan Volvon 110S vetolaitteeseen.
http://www.fe83.org/gallery/view_album.php?set_albumName=Projekti
Uskon että Beta Marinen 10 (veneakselisto.com) sopii laipoilla myös. Ollihan oli
asentanut tämän koneen, akseliin tosin. Noissa kubotoissa on vain se ongelma
että ne ovat kuristettuja 14 heppaisia ja kiertävät vain 3000rpm. Näin menee
ehkä rusetti vaihtoon, joka ei kovin halpaa ole sekään.
Itse pidän tuota Lombardinia parhaimpana, moderni kevyt ja virtaviivainen alaosa.
Konehan painaa kakspyttyisenä ja makeavesijäähdytyksellä saman kuin 1GM.
Ja Lombardinihan haetaan tanskasta noin 6700 ¤ hintaan SD-laitteineen, eikä
suomesta 8500¤ hintaan...Ruotsista olen saanut tarjouksen myös, joka edellytti
vanhan antamisen vaihdossa. Se oli samaa luokkaa mutta jos vanhan saa
myytyä itse pääsee kyllä tuntihinnoille hakemalla tanskasta ilman selllaista
sitoutumista. PikkuLombardinissa on muuten nykyään ihan oikea ulkopuolinen
laturi eikä vauhtipyörässä kuten ekoissa malleissa.
http://www.fred-rasmussen.dk/pics/252.pdf
edit: Ehkä se volvon kunnostaminen on kuitenkin järkevin, onhan se tasaisesti
ja hiljaisesti käyvä hyvä peruskone.