Ranking #2 FE-sprint la 29.5.2010

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Ranking #2 FE-sprint la 29.5.2010

Post by Petri »

Vaikka kilpailun tarkemmissa järjestelyissä on vielä hiomista, niin lienee kuitenkin hyvä ottaa kilpailu esille "jo hyvissä ajoin".

Eli perinteinen kevätkauden manööveriharjoitus purjehditaan taas lauantaina 29.5.2010 ensimmäisen startin ollessa klo 15. Kisan kestohan on tutusti n. 6-8 lähtöä, eli kestona n. 2,5-3h.
Ilmoittautumiset siis tämän ketjun jatkeeksi, tarkemmat järjestelykysymykset selvitetään jäsenpuolella.
Huom! kilpailun ulkopuoliset, joilla sattuu olemaan käytettävissä vene ja jonkinlaista kokemusta lautakuntatehtävistä voivat ilmoittautua allekirjoittaneelle sähköpostilla jos pieni paukuttelu/lippujennostelu-harjoitus kiinnostaa.

Kutsu:
http://www.fe83.org/wiki/index.php/FE-s ... kutsu_2010

Purjehdusohje:
http://www.fe83.org/wiki/index.php/FE-s ... sohje_2010

mode edit(hh): Emäsalo oli ensimmäinen rankingosakilpailu tänä vuonna
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Ja jatkona siis, että St.Olga ilmoittautuu mukaan.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Charlotta on in!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Ranking-kisa lähestyy ja vielä on veneitä ilmoittautumatta, hohhop!
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Merelli ilmoittautuu.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Jäänyt tämä koko ketju huomaamatta, mutta Lisbeth siis tietysti mukana.
Olli Niemi
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Hyvähyvä, saadaan kisaakin aikaiseksi. Lautakuntavene on nyt jo hoidossa, vielä selvitellään paukuttajien tilannetta. Asiaa ei tietenkään tee mitenkään helpommaksi se, että samaan aikaan on useampikin purjehduskilpailu jotka syövät sekä gasteja että järjestäjiä.

Täsmennyksenä purjehdusohjeisiin, tarkempi kisa-alue selviää vasta huomenna mutta tällä hetkellä todennäköisesti kyse on Miessaarenselän/Melstenin rannan maastosta eli muistakaa katsoa tämä ketju lauantai-aamulla.
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Ja Otaniemen suunnaltakin kuuluu huhuja, että Anneli kovasti yrittäisi päästä radalle.

Mutta että kisakeliksi lupaillaankin suoranaista purjehdusjuhlaa, sadetta ja erittäin heikkoa tuulta!

Purjehdusohjeisiin pitänee illan aikana kirjoittaa muutama lisäys minimimäärästä lähtöjä ts. kolme lähtöä taitaa olla minimi jotta ranking-kisan ehdot täyttyvät.
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2288
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Petri wrote:Ja Otaniemen suunnaltakin kuuluu huhuja, että Anneli kovasti yrittäisi päästä radalle.

Mutta että kisakeliksi lupaillaankin suoranaista purjehdusjuhlaa, sadetta ja erittäin heikkoa tuulta!

Purjehdusohjeisiin pitänee illan aikana kirjoittaa muutama lisäys minimimäärästä lähtöjä ts. kolme lähtöä taitaa olla minimi jotta ranking-kisan ehdot täyttyvät.
Tervehdys

Otaniemestä kajahtaa. Anneli on nyt vedessä ja masto pystyssä. Tulin juuri kotiin veneeltä. Huomenna leivon rikiin voittoisan trimmin ja rikaan purjeet yms tätä kautta varten. Radalla nähdään...!!!
Ystävällisin veneily terveisin PR
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Huhhei, ratakausi on sitten avattu ja olipa kaamea kisa allekirjoittaneelta, virheitä virheen perään ja veneen sai kulkemaan vain ajoittain ja startitkin menivät järjestään pieleen. Oikeastaan ainoastaan yksi startti oli kelvollinen, yksi olisi ollut ilman epäonnista broachia rajoitinpoijun päälle mutta muut täyttä itseään.

Ensimmäiset 2 starttia menivät täysin hakiessa kevyessä tuulessa ja sateessa, päästiinpä vähän kolistelemaan kylkiä mutta siitä enemmän kun protestikäsittely joskus tulee ajankohtaiseksi. Joka tapauksessa ensimmäiset 2 starttia menivät pieleen niin venevauhdin kannalta kuin manööverimielessäkin, merkinkierrot erityisesti kusivat ajamisen osalta.

Tuuli sitten ehkä vähän yltyi ja 3-4 startit ajettiin aika kivassa keskikelissä ja ne eivät olleet aivan niin katastrofaalisia kuin aiemmat, yritinpä (surkealla ajoituksella) paaran starttia edullisemmalta poijulta mutta pieleenhän sekin meni. Kryssillä tuli toistettua pariin otteeseen sama virhe eli vendattua liian lähelle toisen veneen yläpuolelle ja ei meidän nousukulmilla ja vendatekniikalla (lue kiihtyvyys kun ei rullavendaaminen oikein miehistöä houkuttanut) siitä ole tuloksena mitään hyvää. Kuitenkin lenssillä yleensä saatiin otettua vähän takaisin ja eritoten Merellin kanssa oli ihan kunnon kilpailua merkkitilasta, joskin Antti antoi jossain määrin tasoitusta kolmella ajaessaan.

Startteihin 5-6 tuuli nousi (ja muuten vähän kääntyilikin, rataa saatiin fiksata useampaan otteeseen) ja aurinko alkoi paistaa todenteolla. Tuuli oli vielä ajokyvyn rajamailla, mutta ykkösen kanssa oli paikoin vaikea saada venettä kantamaan purjetta ja startit menivät aikalailla pieleen kun Anneli nostatti ensin meidät rajoittajan yli ja toisessa startissa tosiaan kaikki meni täydellisesti 5sek ennen starttia asti, kunnes menetin veneen hallinnan ja broachasimme rajoittajan yli.

Eli kokonaisuutena enemmänkin hyvää treeniä (josta tosin on niukasti hyötyä kun gastit katoavat taas armeijan harmaisiin ja LM:ssäkin voidaan ajaa vain puolet kisasta tosissaan) mistä on ehkä enemmän hyötyä syksyn koitoksiin. Eritoten allekirjoittaneen pitää kyllä harjoitella leikkarin arvioimista, merkinkiertoja, starttaamista jne.

Tuloksetkin jo tulivat, kiitokset lautakunnalle ahkerasta työstä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Alustavat tulokset ennen protestikäsittelyjä.

Code: Select all


            I   II  II  IV  V   VI      TOT
FIN2674     1   3   3   1   (5) 1       9       (Charlotta)
FIN2741     2   (4) 2   2   1   2       9       (Lisbeth)
FIN2216     (5) 1   1   3   2   5       12      (Anneli)
FIN2545     3   2   (5) 5   4   4       18      (Merelli)
FIN2949     4   (5) 4   4   3   3       18      (St.Olga)
http://www.it-apu.fi/fesprint2010.pdf

Anneli on protestoinut St.Olga vastaan. Tuossa on vielä näköjään poisheitto, mikä on tietenkin aivan oikein jos katsoo sääntöjä ihan oikein. Kiitos Jonna tarkkaavaisuudesta!

Tuossa taitaa olla vielä niin että Merelli on pökä, ja Olga toka-pökä jos viimeinen kisa ratkaisee. Pitänee lukea sääntöjä vielä. Hmm... Korjaus, sääntö A8.1 kertoo että koska Merellillä on kakkos-sija, ja Olgalla ei yhtään Merelli on tokapökä.

Suuret suuret kiitokset s/y Valpurin Timolle ja Jonnalle jotka suostuivat muutaman tunnin varoitusajalla toimimaan lautakuntana. Kiitos, kumarrus ja pokkaus!
Last edited by harald on Sat May 29, 2010 20:23 pm, edited 5 times in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2288
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Kausi on aloitettu. Tulin veneelle vähän jälkeen yhden ja rupesin hakemaan mastoon hyvää perustrimmiä. Sen jälkeen piti vielä löytää skuutit jostain veneen uumenistä ja nostamaan purjeita mastoon nostettaviksi.

Veneessä tänään Jani pinnassa, Harri potenssiin 2 pianossa ja trimmissä sekä itse keulassa.

Matkalla poijulta lähtöalueelle teimme vielä kannen pika pesun harjalla ja lopulta saimme seilitkin ylös noin vajaat 5-10 min ennen ensimmäistä lähtöä. Nopean trimmein tarkistuksen jälkeen oltiin jo melkein myöhässä lähdöstä. No ei me myöhästytty kuin vajaa puoli minuuttia, mutta sekin ihan turhaan. Tämän jälkeen otimme opiksemme ja teimme varsin nappilähtöjä sekä ajoituksen että paikan suhteen.

Taktiikat pelasi tänään hyvin ja talven jäljiltä haistoi nenäkin hyvin tuulet ja sen shiftit.

Tuloksellisesti meni hyvin, huonosti ja hyvin huonosti. Protestikin saatiin aikaan ekassa lähdössä, kun rinta rinnan lähestyttiin alamerkiltä kohti maalilinjaa. Tuulen puoleinen Olga oli arvioinut leikkarinsa hieman pitkäksi ja laski hieman alempaa kurssia kun me. Eivät sitten suostutteluista ja kehoituksista huolimatta halunneet noudattaa tuulen puoleisen veneen velvollisuutta antaa tilaa. Tilanne käydään vielä läpi protestilautakunnassa.

Viimeisessä lähdössä ylämerkillä kaaduin keulakannella taaksepäin suorin vartaloin. Ei onneksi sattunut (kuin ylpeyteen), mutta kyynerpääni meni genoasta läpi. Nyt on siis sekin purje "sisäänajettu". Täytyy viedä maanantaina lääkäriin paikattavaksi. Arpihan siitä jää, muttei kuitenkaan suurempaa haittaa..?

Sijoitukset tänään 4. (jos protesti hyväksytään), 1., 1., 3., 2., ja 5.

Hauskaa oli ja nyt allekirjoittanut on ihan sippi. Koko viikon uurastaminen veneen veteen saamiseksi alkaa vaatia veronsa, mikä näkyin eritoten kelin koventuessa. Koska mennään uudelleen...?
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11030
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Protestikäsittely on nyt, jäsenpalsta-alueella.

http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?p=16907#16907
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Viime vuoden EGP:ssä tuli taas opittua se, että paras sijoitus ratkaisee, ei viimeinen startti ellei parhaat sijoitukset ole samoja.

Eli Merelli voittaa meidät joka tapauksessa (vaikka me voitettiinkin keskinäisissä kisoissa 4-2). Eli mitä tästä opitaan, ei pidä olla huono, koska yksikin hyvä sijoitus on tärkeä lopputuloksissa.
Post Reply