WB-sails FE-83 trimmileiri
WB-sails FE-83 trimmileiri
Tervehdys
Olemme sopineen WB-sailsin kanssa FE-veneiden trimmileiristä 3.6.2006 . Ajankohta leirille kauden alussa on otollinen ja se toimii hyvänä sparrauksena herättämään purjehtijat talven horroksesta ja kankeudesta.
Leirille mahtuu mukaan arviolta 2-4 venettä. Jos halukkaita veneitä ilmoittautuu mukaan enemmän kuin sovinnolla mahtuu, niin hoidetaan tilanne hyvässä hengessä jakamalla paikkoja toisiin veneisiin vierailevaksi miehistön jäseneksi. Näin saamme levitettyä trimmitietoutta laajemmallekin venekunnalle .
Sekä vene että miehistöpaikat leirille jakaa yhdistyksen hallitus ilmoittautumisjärjestyksessä. Leiri on alustavien tietojen mukaan yhdistyksen jäsenille maksuton .
Paikaksi on kaavailtu Helsingissä Lauttasaaressa HSK:n sataman Blue Peter ravintolan vieraslaituria.
Ilmoittautumisessa tulee mainita:
- osallistujan ja veneen
- mahdollinen miehistön määrä
- halukkuus osallistua miehistöpaikalla
- yhteystietoina sähköpostiosoite ja puhelinnumero
Ilmoittautumisaika alkaa heti ja ilmoittautuminen tulee tehdä sähköpostilla osoitteeseen hallitus@fe83.org.
Olemme sopineen WB-sailsin kanssa FE-veneiden trimmileiristä 3.6.2006 . Ajankohta leirille kauden alussa on otollinen ja se toimii hyvänä sparrauksena herättämään purjehtijat talven horroksesta ja kankeudesta.
Leirille mahtuu mukaan arviolta 2-4 venettä. Jos halukkaita veneitä ilmoittautuu mukaan enemmän kuin sovinnolla mahtuu, niin hoidetaan tilanne hyvässä hengessä jakamalla paikkoja toisiin veneisiin vierailevaksi miehistön jäseneksi. Näin saamme levitettyä trimmitietoutta laajemmallekin venekunnalle .
Sekä vene että miehistöpaikat leirille jakaa yhdistyksen hallitus ilmoittautumisjärjestyksessä. Leiri on alustavien tietojen mukaan yhdistyksen jäsenille maksuton .
Paikaksi on kaavailtu Helsingissä Lauttasaaressa HSK:n sataman Blue Peter ravintolan vieraslaituria.
Ilmoittautumisessa tulee mainita:
- osallistujan ja veneen
- mahdollinen miehistön määrä
- halukkuus osallistua miehistöpaikalla
- yhteystietoina sähköpostiosoite ja puhelinnumero
Ilmoittautumisaika alkaa heti ja ilmoittautuminen tulee tehdä sähköpostilla osoitteeseen hallitus@fe83.org.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Meidän ei Olgan kanssa varmaan kannata viedä paikkaa vakavammin asiaan suhtautuvalta veneeltä, mutta uskoisin että minua ja Ristoa saattaisivat hajapaikat kiinnostaa muissa veneissä.
Tuota, ehkä kannattanee odotella veneitten määrän selviämistä, ennenkuin turhaan alkaa ilmoilemaan itseään miehistöpaikalle?
Tuota, ehkä kannattanee odotella veneitten määrän selviämistä, ennenkuin turhaan alkaa ilmoilemaan itseään miehistöpaikalle?
Tervehdys
WB-sail trimmileiri lähestyy ja ilmoittautuneita on jo tullut mukavasti . Jos joku vielä haluaa mukaan, niin tilaa tällä hetkellä tuntuisi olevan muutamalle miehistönjäsenelle ja yhdelle veneelle.
Olemme sopineen tilaisuuden alkamisajankohdaksi 3.6 klo 13.00, joten skuuttien etsiminen, rikaus? yms. valmistelevat toimet on syytä tehdä etukäteen. Tilaisuuden kestoksi on arvioitu 4 tuntia.
Ilmoitautuneita pyydetään esittämään ehdotuksia trimmileirin sisältöön ja aiheisiin. Läpikäytäviä asioita on paljon ja esittämällä toiveita etukäteen voit vaikuttaa leirin asiasisältöön omista lähtökohdistasi . Käymme ehdotukset läpi WB-sailsin kanssa ja niiden perusteella valmistelemme tilaisuuden lopullisen ohjelman.
Sisältöehdotukset ja mahdolliset lisäilmoittautumiset sähköpostilla hallitus@fe83.org.
WB-sail trimmileiri lähestyy ja ilmoittautuneita on jo tullut mukavasti . Jos joku vielä haluaa mukaan, niin tilaa tällä hetkellä tuntuisi olevan muutamalle miehistönjäsenelle ja yhdelle veneelle.
Olemme sopineen tilaisuuden alkamisajankohdaksi 3.6 klo 13.00, joten skuuttien etsiminen, rikaus? yms. valmistelevat toimet on syytä tehdä etukäteen. Tilaisuuden kestoksi on arvioitu 4 tuntia.
Ilmoitautuneita pyydetään esittämään ehdotuksia trimmileirin sisältöön ja aiheisiin. Läpikäytäviä asioita on paljon ja esittämällä toiveita etukäteen voit vaikuttaa leirin asiasisältöön omista lähtökohdistasi . Käymme ehdotukset läpi WB-sailsin kanssa ja niiden perusteella valmistelemme tilaisuuden lopullisen ohjelman.
Sisältöehdotukset ja mahdolliset lisäilmoittautumiset sähköpostilla hallitus@fe83.org.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Tervehdysrpuustin wrote:Hei,
olisiko leirin löydöksiä ja oppeja mahdollista dokumentoida ja tallentaa FE-purjehtijoiden Jäsenet -osioon?
Vaatii joltakin melkoisen määrän aikaa ja sorminäppäryyden harjaannuttamista, mutta varmasti hyödyntäisi kaikkia.
t. Raimo
Tilaisuuden pääpaino on oppimisessa ja harjoittelussa. Jotta saataisiin kunnollinen dokumentointi vaatisi se käytännössä oman "toimittajan" asettamista dokumentointivastuuseen. Itse olen ajatellut jollain tasolla vetää yhteen asiota tänne foorumiin. Aika näyttää kuinka kattava tuosta raportista syntyy, kun pitäisi isännöidä tilaisuutta, ajaa ja trimmata venettä. Pelkäänpä, että purkka pysähtyy ainakin muutaman kerran .
Parhaiten sinäkin leiristä hyötyisit, jos ilmoittaudut ja saavut paikalle tilaisuuteen .
Ystävällisin veneily terveisin PR
Tervehdysrpuustin wrote:Hei,
hajoittaisiko 741:llä osallistuminen liikaa porukkaa ja heikentäisi muiden oppimismahdollisuuksia? Emme ehkä kykenisi sparraamaan muita.
t. Raimo
Jos 74 tuntee itsensä ujoksi 83:sten joukossa, niin voithan tulla aina miehistön jäsenenä mukaan. Tällöin voi soveltaa myöhemmin oppimaasi oman veneen kanssa.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Jepjep, Olga lasketaan näillä näkymin keskiviikkona ja emmeköhän saa botskin purjehdusvalmiiksi lauantaiksi.
Mites muuten, montako venettä on paikalle tulossa ts. olisiko meidän osallistuminen tärkeää vai hyvin tärkeää?
Olgan miehitys on myös tällä hetkellä avoin, koska ainakin yksi vakigasti on suunnistamassa lauantaina, mutta rekryämmekö miehistön omistamme vai onko tapahtumaan tyrkyllä paljonkin veneetöntä porukkaa?
Mites muuten, montako venettä on paikalle tulossa ts. olisiko meidän osallistuminen tärkeää vai hyvin tärkeää?
Olgan miehitys on myös tällä hetkellä avoin, koska ainakin yksi vakigasti on suunnistamassa lauantaina, mutta rekryämmekö miehistön omistamme vai onko tapahtumaan tyrkyllä paljonkin veneetöntä porukkaa?
Tervehdys
Tämän hetkinen tilannne on se, että kaikki, jotka ovat sähköpostilla tilaisuuteen ilmoittautuneet mahtunevat mukaan. Veneitä on tulossa 4 kpl, joista 3 (Chrarlotta, Hennuli ja Meriela) ovat jo varmoja ja yhtä (Anneli) yritän saada vesille ennen lauantaita. Varaveneinä Annelille voisivat olla esim ST Olga tai El Sueno?
Tilaisuuden agendaksi ajattelimme:
- Maston ja purjeiden trimmi eri tuuliolosuhteissa
- Kryssi/lenssiradan 4 vaihetta
* kryssi
* ylämerkin kierto
* lenssi
* alamerkin kierto
+ muut esille tulevat asiat
Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus yhteiseen ruokailuun Blue Peter ravintolassa.
Vielä agendaan voidaan vaikuttaa ja ehdotuksia otetaan vastaan...
Tämän hetkinen tilannne on se, että kaikki, jotka ovat sähköpostilla tilaisuuteen ilmoittautuneet mahtunevat mukaan. Veneitä on tulossa 4 kpl, joista 3 (Chrarlotta, Hennuli ja Meriela) ovat jo varmoja ja yhtä (Anneli) yritän saada vesille ennen lauantaita. Varaveneinä Annelille voisivat olla esim ST Olga tai El Sueno?
Tilaisuuden agendaksi ajattelimme:
- Maston ja purjeiden trimmi eri tuuliolosuhteissa
- Kryssi/lenssiradan 4 vaihetta
* kryssi
* ylämerkin kierto
* lenssi
* alamerkin kierto
+ muut esille tulevat asiat
Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus yhteiseen ruokailuun Blue Peter ravintolassa.
Vielä agendaan voidaan vaikuttaa ja ehdotuksia otetaan vastaan...
Ystävällisin veneily terveisin PR
Tervehdys
Trimmileiri keräsi HSK:lle 16 feneilijää ja 4 venettä värjöttelemään sateisessa kelissä ja navakassa tuulessa. Veneistä paikalle olivat tulleet Anneli, Charlotta, Hennuli ja Meriela. Hattua pitää nostaa Merielan porukoille, jotka olivat aamulla kukonlaulun aikaan lähteneen Sipoosta vastatuuleen paukuttelemaan kohti Hoskia .
Alkuperäistä ohjelmaa emme saaneet ajettua läpi, kun WB:n Johnny ei ulkomaan matkan takia sitten päässytkään tulemaan paikalle. Emme vaipuneet tästä synkkyyteen, vaan organosoimme hieman toimintaa oman pään mukaan.
Mastotrimmien katselmuksessa Harald kertoi taustoja Charlottan uuden mastotrimmin takaa. Rakea (takanojaa) on runsaasti enemmän kuin aijemmin. On kaiketi selvää, että (Haraldin tuntiessa) tällä haetaan suoritukykyyn parannusta. Tunnettuahan on, että rake auttaa vastatuulella, mutta hidastaa hieman myötäisellä. Hyvin tuntui vene liikkuvan .
Merelle mentiin siis neljän veneen voimin kokeilemaan erilaisia trimmejä suhteessa toisiin. Homman teki mielenkiintoiseksi se, että miehistöt olivat sekoitus eriveneiden gasteja. Kipparit pysyivät omissa veneissään . Samalla aukesi mahdollisuus saada uusia ajatuksia trimmien ja manoovereiden suhteen. Melkein kaikki veneet virittelivät spinnut ankkuri poksiin harjoitellakseen, mutta harva spinnun jaksoi nostaa kovan tuulen ja hankalan tuulensuunnan takia.
Välillä tultiin rantaa ja käytiin virkistymässä Blue Peterin antimilla. Ruuan ja juoman yhteydessä käytiin vilkasta keskustelua erilaisista gastien rooleista ja veneiden trimmeistä.
Sitkeimmät (lue: Meriela ja Anneli) lähtivät vielä uudelleen radalle kastumaan ja viimeistelemään päivän harjoitusantia.
Tunnustus täytyy antaa osallistujille, kun koulujen loppumispäivänä kovaan tuuleen ja sateeseen saimme näinkin runsaasti veneitä ja Feneilijöitä mukaan paikalle.
Trimmileiri keräsi HSK:lle 16 feneilijää ja 4 venettä värjöttelemään sateisessa kelissä ja navakassa tuulessa. Veneistä paikalle olivat tulleet Anneli, Charlotta, Hennuli ja Meriela. Hattua pitää nostaa Merielan porukoille, jotka olivat aamulla kukonlaulun aikaan lähteneen Sipoosta vastatuuleen paukuttelemaan kohti Hoskia .
Alkuperäistä ohjelmaa emme saaneet ajettua läpi, kun WB:n Johnny ei ulkomaan matkan takia sitten päässytkään tulemaan paikalle. Emme vaipuneet tästä synkkyyteen, vaan organosoimme hieman toimintaa oman pään mukaan.
Mastotrimmien katselmuksessa Harald kertoi taustoja Charlottan uuden mastotrimmin takaa. Rakea (takanojaa) on runsaasti enemmän kuin aijemmin. On kaiketi selvää, että (Haraldin tuntiessa) tällä haetaan suoritukykyyn parannusta. Tunnettuahan on, että rake auttaa vastatuulella, mutta hidastaa hieman myötäisellä. Hyvin tuntui vene liikkuvan .
Merelle mentiin siis neljän veneen voimin kokeilemaan erilaisia trimmejä suhteessa toisiin. Homman teki mielenkiintoiseksi se, että miehistöt olivat sekoitus eriveneiden gasteja. Kipparit pysyivät omissa veneissään . Samalla aukesi mahdollisuus saada uusia ajatuksia trimmien ja manoovereiden suhteen. Melkein kaikki veneet virittelivät spinnut ankkuri poksiin harjoitellakseen, mutta harva spinnun jaksoi nostaa kovan tuulen ja hankalan tuulensuunnan takia.
Välillä tultiin rantaa ja käytiin virkistymässä Blue Peterin antimilla. Ruuan ja juoman yhteydessä käytiin vilkasta keskustelua erilaisista gastien rooleista ja veneiden trimmeistä.
Sitkeimmät (lue: Meriela ja Anneli) lähtivät vielä uudelleen radalle kastumaan ja viimeistelemään päivän harjoitusantia.
Tunnustus täytyy antaa osallistujille, kun koulujen loppumispäivänä kovaan tuuleen ja sateeseen saimme näinkin runsaasti veneitä ja Feneilijöitä mukaan paikalle.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Sellaistakin tuli esille, että viimevuotisia startti/kryssi/lenssi-harjoituksia voisi taas järjestellä. Miessaarenselkä on mielestäni sopivin paikka: Kohtalaisen vähän liikennettä ja alle 30 minuutin matkan päässä on useita veneitä, sekä suurimmalle osalle matkaa on vain pari tuntia ts. starttiharjoitukset voi tehdä osana iltapurjehdusta.
Kun katselin karttaa niin huomasin, että se eteläpuoleinen vihreä keppi näyttäisi olevan kierrettävissä ts. etelän puoleltakin voi ainakin kääntää, ei kauhean kaukaata mutta ainakin nuollen. Tällöin alueella on "luonnollinen" 2 mailin mittainen kolmiorata. Onko tuokin liian pitkä, se on toki makukysymys. Lisäksi jos paikalle roudaa poijun, niin sinne saa helposti tehtyä lähtölinjan mihin tahansa suuntaan, koska ylempi vihreä keppi on joka suuntaan kivistä vapaa.
Ehdotankin siis, että starttitapahtumaa pohdittaisiin arki-illoille, koska tällöin viikonloput olisivat vapaina muille aktiviteeteille ja tapahtuman ei tosiaan tarvitse kestää kuin sen tunnin/pari. 2mpk rataa ehtisi siis ajaa tunnissa sen 2 kieppiä.
Kun katselin karttaa niin huomasin, että se eteläpuoleinen vihreä keppi näyttäisi olevan kierrettävissä ts. etelän puoleltakin voi ainakin kääntää, ei kauhean kaukaata mutta ainakin nuollen. Tällöin alueella on "luonnollinen" 2 mailin mittainen kolmiorata. Onko tuokin liian pitkä, se on toki makukysymys. Lisäksi jos paikalle roudaa poijun, niin sinne saa helposti tehtyä lähtölinjan mihin tahansa suuntaan, koska ylempi vihreä keppi on joka suuntaan kivistä vapaa.
Ehdotankin siis, että starttitapahtumaa pohdittaisiin arki-illoille, koska tällöin viikonloput olisivat vapaina muille aktiviteeteille ja tapahtuman ei tosiaan tarvitse kestää kuin sen tunnin/pari. 2mpk rataa ehtisi siis ajaa tunnissa sen 2 kieppiä.