Page 1 of 1

Muotit missä?

Posted: Tue Sep 24, 2002 14:14 pm
by harald
Heitetään tähän avauksena,

tietääkö kukaan missä FE'n muotit ovat tänä päivänä? Toivottavasti ne
eivät ole tuhoutuneet missään palossa tjms..

Posted: Mon Oct 21, 2002 11:35 am
by harald
No, lähetin sitten e-mailin Eivindille eikä hänkään tiennyt missä
muotit ovat tänä päivänä.

Muotit

Posted: Fri Oct 25, 2002 11:59 am
by juhpoh
no varmaa tietoahan asiasta minulla ei ole, mutta olen kuullut, että muotit todellakin paloivat. (Tää voi olla todellakin villi/ilkeämielinen huhu, en ota vastuuta tiedon paikkaansapitävyydestä).
Kyseessä oli ehkä tulitikkutehtävän "Kuinka polttaa veneveistämö ja nostaa vakuutuskorvaus vain yhtä tikkua siirtämällä" ratkaisuyritys :wink:

Posted: Fri Oct 25, 2002 12:05 pm
by harald
Tällaisen huhun minäkin olen kuullut tai muistan muistaneeni...
Harmi jos noin on käynyt, vene on suht sopiva pienelle perheelle
ja ennenkaikkea edullinen.

Taitaa vain olla niin että jos alettaisiin rakentamaan uusia hinta nousisi
kolminkertaiseksi (50 000 €?).

Muotit

Posted: Wed Nov 06, 2002 09:16 am
by ilona
Tervehdys Feneilijät!

Närpiössä tai jossain siellä päin on kaveri nimeltä Rainer Svenfeld. Hän löysi ainakin peräsimen muotit muutama vuori sitten. Yhteystietoja en ole säilyttänyt, mutta muistaisin, että Närpiön kunnan puhelinvaihteen hoitaja tiesi kaverin ja antoi puhelinnumeron.

Posted: Wed Nov 06, 2002 10:14 am
by harald
Hei kiitos Ilona,

tuosta tipistä saattaa joillekin tulla oikeesti hyötyä vielä. Ainakin jos katsoo meidän
kvasi-tieteellistä tutkimusta peräsimen "täplästä"...

Uutta vihiä muoteista

Posted: Thu Jan 09, 2003 22:26 pm
by Ilona
Selvittelin ihan vaan uteliaisuudesta Ilonan omistushistoriaa ja sillä retkellä sain yhteyden Ilonan ekaan omistajaan (itse olen kolmas). Hän kertoi nähneensä Ruotsissa joskus -85 jälkeen rakennetun FE:n. Hän oli ymmärtänyt, että se oli myös tehty Ruotsissa, joten jos juttu pitää paikkansa saattavat muotit olla naapurin hallussa.

Mukavaa talventuiverrusta vaan kaikille Feneilijöille. Ei tässä ole oikeestaan kuin kaksi kuukautta kun saa taas kölin kastella. :P

Re: Uutta vihiä muoteista

Posted: Wed Mar 29, 2017 20:09 pm
by Tero
Ilona wrote:Selvittelin ihan vaan uteliaisuudesta Ilonan omistushistoriaa ja sillä retkellä sain yhteyden Ilonan ekaan omistajaan (itse olen kolmas). Hän kertoi nähneensä Ruotsissa joskus -85 jälkeen rakennetun FE:n. Hän oli ymmärtänyt, että se oli myös tehty Ruotsissa, joten jos juttu pitää paikkansa saattavat muotit olla naapurin hallussa.

Mukavaa talventuiverrusta vaan kaikille Feneilijöille. Ei tässä ole oikeestaan kuin kaksi kuukautta kun saa taas kölin kastella. :P
Moro! Nostetaan todella vanhaa topiccia kun en parempaakaan kysymysalustaa kysymykselleni löytänyt nopealla selauksella :) Elikkäs minulle jäi isältäni perintönä fe83, joka on ollut meillä vuodesta 1989. Kysymys siis kuuluu, että mikä on virallinen kasikolmosten valmistusmäärä? Kyseisen veneen vuosimalli on 1985 ja vesillelasku 1986, valmistenumero 223 ja alkuperäisessä isopurjeessa punainen s, jonka alla sininen x kirjain kyljellään. Perimähuhun mukaan muistelen, että veneitä olisi virallisesti tehty alle 223? Ja purjeen s/x merkintä olisi viitannut siihen että venettä olisi ollut tarkoitus viedä Ruotsiin sunwind äxän, tai expressin nimellä? T. Tero Hakkarainen Kuopio
s/y Merilla

Posted: Wed Mar 29, 2017 22:53 pm
by Olli
Valmistusmääristä ei taida varmaa tietoa olla. Monesta veneestä ei edes löydy valmistusnumeroa.

Tuolta löytyy jotain tietoa Sunwind Expressistä, jos toinen kotimainen taipuu: www.sunwindexpress83.se

Tuolla nimellä noita on kai Ruotsissa myyty, mutta näköjään ainakin yksi on päätynyt Suomeenkin, jos teillä tuollainen on. Tervetuloa foorumille kuitenkin, oli merkki mikä tahansa!

Posted: Sun May 14, 2017 22:23 pm
by Erno
Meidän veneen pentterissä olevassa tarrassa lukee 229 ja vuosi 1984. Mielenkiintoista sinänsä.

Posted: Mon May 15, 2017 18:50 pm
by KaleviHarkonen
Huimia ovat silti valmistusmäärät olleet kun niitä vertaa nykyaikaan. Tarfin tilastojen mukaan vuonna Suomessa 2015 rekisteröitiin 22 uutta purjevenettä, seuraavana vuonna 29 kpl - siis kaikki merkit ja mallit yhteensä.