Page 1 of 1
dieselkonevaihtoehto: Farymann 18W
Posted: Mon Aug 29, 2005 10:20 am
by harald
Saksalainen kone. Kevyt n 60kg+. Markkinoiden pienimpiä. Luotettavan
koneen maineessa.
http://www.farymann.de/english/enginedata/18w.htm
Suomen edustaja Promotor sahaajankadulla sanoi että sen hinta "puhelimitse"
on alle 3000 ¤.
Hmm, mielenkiintoista.
http://www.dieselpower.co.uk/Vektor18WMarProdSpec.htm
http://www.dieselpower.co.uk/images/18wmartech.gif
Sen mitat näyttää olevan kxlxs 427x404x420mm. Yanmar 1GM taitaa
olla luokkaa 458x410x554. Kokoero ei ole huomattava mutta Farymann
näyttää olevan lyhyempi. Tämä sopisi oikein hyvin tuplapunkan
kanssa
Kunnollista laturia tuossa ei kyllä ole, valitettavasti.
Re: dieselkonevaihtoehto: Farymann 18W
Posted: Mon Aug 29, 2005 11:00 am
by Panu
harald wrote:Saksalainen kone. Kevyt n 60kg+. Markkinoiden pienimpiä. Luotettavan koneen maineessa.
Tervehdys
Nettisivujen mukaan paino kuivana vain 37kg. Tuntuu kevyeltä. Onko tuohon mainitsemasi 60kg:n paino kone + merivaihteisto?
harald wrote: Suomen edustaja Promotor sahaajankadulla sanoi että sen hinta "puhelimitse" on alle 3000 ¤.
Yleensä halvalla ei saa hyvää, mutta edulliselta tuntuu. Ei hinta tosin vielä pärjää noille kiinan moottoreille.
harald wrote:Kunnollista laturia tuossa ei kyllä ole, valitettavasti.
Kaiketi siihen laturin voi tavalla tai toisella virittää. On otettava myös huomioon, että jos itsellä ei ole taitoa / riittäviä välineitä joutuu tämän sovittelun ostamaan ja sehän maksaa...
Posted: Mon Aug 29, 2005 11:05 am
by harald
Kyllä se merivarustelty on jo 60kg ja rapiat. Tuohon on kyllä kohtuullisen
vaikea virittää laturia kiinni kun kampiakselia ei edes näy. Kampiakselin
päässä taitaa olla merivesipumppu.
Mistä niitä "kiinan moottoreita" sitten saa? Promotorkin puhui näistä,
kuulemma löytyy ihan 1GM-kloonikin.
Leikin myös ajatuksella 1GM SD-koneesta:
Ei kellään ole SD-laitetta myydä?
Posted: Mon Aug 29, 2005 12:02 pm
by Panu
harald wrote:Kyllä se merivarustelty on jo 60kg ja rapiat. Tuohon on kyllä kohtuullisen
vaikea virittää laturia kiinni kun kampiakselia ei edes näy. Kampiakselin
päässä taitaa olla merivesipumppu.
Tervehdys
Eikös sitten luonnollinen vaihtoehto ole ottaa se vesipumppu pois ja laittaa tilalle hihnapyörä, joka välittää hihnalla voiman sekä laturille että vesipumpulle?
harald wrote: Mistä niitä "kiinan moottoreita" sitten saa? Promotorkin puhui näistä, kuulemma löytyy ihan 1GM-kloonikin.
No Kiinasta tietenkin. Tarkemmat yhteystiedot voi kysyä esim Kiinan lähetystön kaupalliselta sihteeriltä, taikka laittaa google hakemaan. Ovela kaveri käy tarjoustalossa katsomassa Kiinalaisia diesel agrigaatteja ja kirjoittaa käyttöoppaasta valmistajatiedot ylös ja lähestyy faksilla kysyen moottoria venekäyttöön. Uskoisin, että jonkinlaisen vastauksen saat mistä voit lähteä kelaamaan asiaa eteenpäin. On nimittäin henk.koht. kokemusta, että kaukoidän yritykset välittävät kyselyt varsin hövelisti eteenpäin jos eivät itse voi auttaa.
harald wrote: Leikin myös ajatuksella 1GM SD-koneesta:
Eikös tuon SD:n kanssa voisi säästää tilaa ja kääntää SD:n koneen etupuolelle. Tällöin tietysti normaalit huoltotoimenpiteet vaikeutuvat ellet tee sinne tuplapunkan puolelle isoa huoltoluukkua.
Posted: Mon Aug 29, 2005 12:33 pm
by harald
Panu wrote:
Eikös tuon SD:n kanssa voisi säästää tilaa ja kääntää SD:n koneen etupuolelle. Tällöin tietysti normaalit huoltotoimenpiteet vaikeutuvat ellet tee sinne tuplapunkan puolelle isoa huoltoluukkua.
Voisi, mutta noinpäin jää vaihteisto uuden punkan pääpuolen tason alle,
joten pituudessa säästää eniten noin.