FE83 "MERIFE" Myytävänä- MYYTY
Posted: Mon Apr 25, 2005 15:40 pm
Perheessämme kymmenkunta vuotta palvellut FE 83 myytävänä perheen 2+2 "venymisen" -jalat kasvaaaaa yms ... - takia. Juuri kun ihan kaikki alkaa oikeasti toimia...
VENE : 1982 (runkonumero 174), raidat poistettu eli "valkoinen" .
PURJEITA yms: Läpilatta-iso, G1 (Mylar) , G2 (Mylar) , Triradial spinnu ovat SHORESAILS 90 luvulta. ST fokka on FOGH (alkuperäinen). FURLEX A5 jolle Rouhiainen /ELVSTRÖN on modifioinut kaikki keulapurjeet. Vinssinvapauttajat 2*2 Spinlock ja 2*3 Easylock (eli 5+5) . Lewmarin pienet vinssit katolla ja 2 nopeuksiset laidalla. Levanginsäätö- HARKEN plokit ja lukot laidoille. "LAZY" - naru+kuminauha syteemi.
KONE : Yanmar 1GM 1982. Käy hyvin / Siisti. Viime vuosina ventiilit säädetty ja suutinpaine säädätetty (Diesel Oteko). suodattimia sekä öljyä (ja sinkki ) vaihdettu säännöllisesti . Varasiipipyögä ja lukemattomia tiivisteitä yms löytyy.... Ja YANMAR SERVICE MANUAL (mappi) .
NAVIGOINTI: Veneessä on SILVA NEXUS network mittarit (3 multicontrol näyttöä eli ohjelmoitavissa ja 1 tuulensuuntanäyttö eli viisari). Antureita on Tuuli, loki, kaiku. Kaikki mittarit on luukun etulaidan yläpuolella olevassa teak laatikossa jossa on myös Suunto B- "joku uusinumero
" kompassi. Siis vanha B110 on irti ja tilalla on ikkuna. GARMIN 45 GPS (sisällä, ulkoantenni takana tolpan päässä) on NMEA 183 yhteydellä NEXUS systeemiin ja multicontrol:eissa näkyy True heading, HTW, DTW, XTE. Voisi näkyä muutakin...
Pinnapilotti (2003 ) on Raytheon ("autohelm") 2000 plus ja sekin on kiinni NMEA 183:lla. Pinnapilotti siis ohjaa myös tuulikulmalla. GPS:nkin voi laittaa komentamaan pinnapilottia.
LÄMMITIN: Wallas 2400. Viime vuosina sekä palo, että pääpuhallin vaihdettu. Huoltosarja löytyy.
WC: Brydon (se uudempi jonka pumpun saa auki päältä), septitankki RST sekä imutyhjennys (imu asennettu 23.4.2005
)
KEITIN: Origo 3000 tasapinokannattimilla ja kattilanpitimillä..
AKUT : 2 * 75 Ah EXIDE
Sähköä, valoa : niitä peruspitkulaisia valoja löytyy alkupeäisten lisäksi WC, yksi sivukaappi, pistopunkka ja vasen istumalaatikon laatikko ( se iso) ja lisäksi pentterissä säädettävä halogeeni. Sitlooran toisessa laatikossa vedenpitävä pistorasia.
ANKKURIT yms: takana BRUCE 7,5 ja 50 m ATLANTIC liina RST kelalla. Poijukoukku jonka voi kiinnittää samaan liinaan. Ankkurilaatikossa keulassa "bruce" ja 50 m ankkuriköyttä...
SEKALAISIA: Keulaportaat, Kello, ilmapuntari, lämpö+ kosteusm., Luukun tilalle purjehdus ja satamakäyttöön kevyt sivulta saranoitu ovi (polykarbonaatti ruutu) . Venepukki tietysti ja vanha lainapeitteen osa aluspuineen... Kaikkiin laitteisiin löytyy manuaalit jos sellaiset on ollut !
PUUTE ? : olut ja valkoviini juodaan tilanteen mukaan sopivanlämpöisenä.
Kylmälaatikkoa ei ole ! Se on ainoa joka jäi toteuttamatta. Puuteistaan huolimatta ei pöllömpi- kulkeekin melko mukavasti, yleensä
Vene on runkokatsatusta vailla vesillelaskukunnossa espoossa. Ensimm. HS ilmoitus kirjoitusvirheineen oli su 24.4.
hinta 19800
Puh, Esa: 040 5050587

VENE : 1982 (runkonumero 174), raidat poistettu eli "valkoinen" .
PURJEITA yms: Läpilatta-iso, G1 (Mylar) , G2 (Mylar) , Triradial spinnu ovat SHORESAILS 90 luvulta. ST fokka on FOGH (alkuperäinen). FURLEX A5 jolle Rouhiainen /ELVSTRÖN on modifioinut kaikki keulapurjeet. Vinssinvapauttajat 2*2 Spinlock ja 2*3 Easylock (eli 5+5) . Lewmarin pienet vinssit katolla ja 2 nopeuksiset laidalla. Levanginsäätö- HARKEN plokit ja lukot laidoille. "LAZY" - naru+kuminauha syteemi.
KONE : Yanmar 1GM 1982. Käy hyvin / Siisti. Viime vuosina ventiilit säädetty ja suutinpaine säädätetty (Diesel Oteko). suodattimia sekä öljyä (ja sinkki ) vaihdettu säännöllisesti . Varasiipipyögä ja lukemattomia tiivisteitä yms löytyy.... Ja YANMAR SERVICE MANUAL (mappi) .
NAVIGOINTI: Veneessä on SILVA NEXUS network mittarit (3 multicontrol näyttöä eli ohjelmoitavissa ja 1 tuulensuuntanäyttö eli viisari). Antureita on Tuuli, loki, kaiku. Kaikki mittarit on luukun etulaidan yläpuolella olevassa teak laatikossa jossa on myös Suunto B- "joku uusinumero

Pinnapilotti (2003 ) on Raytheon ("autohelm") 2000 plus ja sekin on kiinni NMEA 183:lla. Pinnapilotti siis ohjaa myös tuulikulmalla. GPS:nkin voi laittaa komentamaan pinnapilottia.
LÄMMITIN: Wallas 2400. Viime vuosina sekä palo, että pääpuhallin vaihdettu. Huoltosarja löytyy.
WC: Brydon (se uudempi jonka pumpun saa auki päältä), septitankki RST sekä imutyhjennys (imu asennettu 23.4.2005

KEITIN: Origo 3000 tasapinokannattimilla ja kattilanpitimillä..
AKUT : 2 * 75 Ah EXIDE
Sähköä, valoa : niitä peruspitkulaisia valoja löytyy alkupeäisten lisäksi WC, yksi sivukaappi, pistopunkka ja vasen istumalaatikon laatikko ( se iso) ja lisäksi pentterissä säädettävä halogeeni. Sitlooran toisessa laatikossa vedenpitävä pistorasia.
ANKKURIT yms: takana BRUCE 7,5 ja 50 m ATLANTIC liina RST kelalla. Poijukoukku jonka voi kiinnittää samaan liinaan. Ankkurilaatikossa keulassa "bruce" ja 50 m ankkuriköyttä...
SEKALAISIA: Keulaportaat, Kello, ilmapuntari, lämpö+ kosteusm., Luukun tilalle purjehdus ja satamakäyttöön kevyt sivulta saranoitu ovi (polykarbonaatti ruutu) . Venepukki tietysti ja vanha lainapeitteen osa aluspuineen... Kaikkiin laitteisiin löytyy manuaalit jos sellaiset on ollut !
PUUTE ? : olut ja valkoviini juodaan tilanteen mukaan sopivanlämpöisenä.


Vene on runkokatsatusta vailla vesillelaskukunnossa espoossa. Ensimm. HS ilmoitus kirjoitusvirheineen oli su 24.4.
hinta 19800
Puh, Esa: 040 5050587