Kölin mallikaaret

FE-vene ja yhdistys / FE-båten och föreningen

Moderators: Petri, harald

Panu
hyperaktiivi
Posts: 2287
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Re: Kölin mallikaaret

Post by Panu »

Jouko wrote: Tue Feb 14, 2023 23:28 pm Lokakuun 18 päivä viime vuonna olen jäsenanomuksen lähettänyt ... ei ole sen jälkeen mitään kuulunut.
Tervehdys

Vasta 4 kk kulunut #-o . Saisikohan tuota mitenkään nopeutettua?
"Onkohan Supo jo antanut lausuntonsa... :^o "
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11021
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Re: Kölin mallikaaret

Post by harald »

Jouko wrote: Sat Feb 11, 2023 20:55 pm sitten kölin tasoitus ja jos löydän lainaksi jostain mallikaaret niin saan muodonkin oikeaksi (mitä kittejä / tasoitteita olette käyttäneet ?)
--luulisi että autokititkin käy, tuleehan kitin alle epoksimaali ja kitin päälle riittävät vesieristekerrokset
En käyttäisi autokittejä/polyesterikittiä veden alla. Tuppaa halkeamaan ja viemään sitten mukanaan myös vesieristeet.

Itse käytin Nils Malmgrenin NM205 kevyttä epoksipakkelia. Kova ja kestävä kuin mikä, ja lastalla voi vetää kitin melkein läpinäkyväksi ilman että se rullaantuu. Tämän saatavuus on vain vähän niin ja näin. Miten olisi Bilteman Epoksikitti? Sitä olen käyttänyt paikkailuun, ja vaikkei aivan yhtä ohut ole niin on pysynyt. Toinen vaihtoehto on että ostaa Westin epoksia ja siihen sekoittaa piituhkaa ja/tai mikropalloja.

Onko kaarista kuulunut mitään?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2287
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Re: Kölin mallikaaret

Post by Panu »

harald wrote: Thu May 04, 2023 12:44 pm
Jouko wrote: Sat Feb 11, 2023 20:55 pm sitten kölin tasoitus ja jos löydän lainaksi jostain mallikaaret niin saan muodonkin oikeaksi (mitä kittejä / tasoitteita olette käyttäneet ?)
--luulisi että autokititkin käy, tuleehan kitin alle epoksimaali ja kitin päälle riittävät vesieristekerrokset
En käyttäisi autokittejä/polyesterikittiä veden alla. Tuppaa halkeamaan ja viemään sitten mukanaan myös vesieristeet.
Tervehdys

Itse tein kölin profiloinnin keväällä -05 käyttäen epoksihartsia ja mikropalloja (piituhkaa en tuolloin edes osannut kysyä sitkoa lisäämään).
Lopulta kaiken epoksin ja mikropallojen päälle vetelin Bilipaliteman hienotäyte polyesteripakkelia, kun sen kovettumista ennen hiontaa ei tarvinnut odottaa älyttömän pitkään. Hionnan jälkeen vedin vielä pintaan kaksi kerrosta epoksi pohjamaalia. Ei ole Bilipaliteman polyesteripakkeli halkeillut 18v aikana ei.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Post Reply