Tervehdys
Taas Pikku Myyn kanssa radalla. Mukana tavalliseen tapaan Olli P, Aleksi minä ja varustamon edustaja jukka.
Eilen oli jo hieman raikkaampi tuuli, mikä ennakolta sopi paremmin "Paksu Myyn" painavalle miehistölle, kuin viikon takainen hissuttelu. Lautakunta näytti, että rata 2 olisi kiertämän...
Taas oli startin kanssa vaikeuksia
. Poijupää olisi ollut linjasta suotuisa,mutta siellähän ei sitten tuullut ja ruuhkaakin tuntui olevan. Meidän suorituksena kelpo startti (lue: hieman parempi kuin aiemmat surkeat.) Startista heti spinnu vetoon toisten takana ja tiukkaa vedon rajoilla mentiin jonossa kohti vihreää lateraalia. Subotta veti feneiden fliittiä Merellin hengittäessä niskaan Charlotan beesatessa. Me oltiin jotain 100m jäljessä jo tässä vaiheessa. Olga oli jo jäänyt meille selvästi.
Vihreällä genoa 1 ylös ja spinnu alas ja jonossa kohti Ådholmin länsipäätä ja EMK:n punaista poijua. Tajuttiin nopeasti, ettei jonossa ole kiva paskoissa "matkustaa" ja tehtiin venda Charlotan mallin mukaan paaralle. Paaralla vedettiin niin, että separaatio fliitin paskoihin oli selvä ja takaisin styyralle kohti poijua. Seuraava venda paaralle oli meidän pakko ottaa niin, ettemme olisi päässeet millään punaisesta lateraalista yli. Lopulta venda olikin tehtävä juuri punaisen yläpuolella kaikuluotaimella pohjan nousua vartioiden. Oltiin kutakuin venda styyralle tehty, kun näin miten Subbota veti kaukana edellä Haraholmin editse. Mekin kävimme ihan Haraholmin saaren rannassa vendaamassa paaralle, mutta genoan trimmiä muutettiin parilla naksulla taaksepäin latteammaksi, jotta saataisiin lisää nousukulma. Tämä auttoikin kulkuamme selvästi. Kryssi kohti puolivälin punaista kääntomerkkiä sujui meiltä toisten paskoja vältellen ja väylän leveyttä täysin hyväksi käyttäen. Vene kulki ja saavutimme selvästi edellä menijöitä
.
Puolivälin punaisella oltiin veneen mitta pari Merellin jäljessä Subbotan ollessa ollessa saman verran selvässä johdossa Merellin edellä. Alex alkoi puolustaa asemaansa Merellin ylittäessä spinnulla yläpuolelle. Me ajettiin apparentti targettia perässä, kunnes huomasin Subotan nostattelun. sanoin Jukalle pinnaan, että vedä Subbotan perän takaa. Näin päästiin toisiaa vartoivista Subbotasta ja Merellistä ohi
. Spinnuteltiin siinä ekana feneenä tuulen samalla himmatessa. Samaan aikaan takaa tulevat kevyemmässä lastissa olleet Subbota, Charlotta ja Merelli saavuttivat uhkaavasti. Miessaaren punaisen jälkeen takana tulevat hakivat ylä banaania, jotta saisivat leikattua tuuleen enemmän ja siitä vauhtia ohitukseen ja pääsivätkin sitten lopulta.
Vihreälle tultaessa genoa ylös ja spinnu alas ja taas olisi maalisuora aikaa arpoa missä tuulisi. Subota jatkoi suoraan, me vendattiin keskemmälle, mutta kivikkon kiersimme itäpuolelta. Merelli kiersi kivikon reilusti länsipuolelta ja löysi uutta tuulta. Charlotta kävi hakemassa keskemmältä korkeutta pankkiin ja jatkoi suoraan.
Jos viikko sitten kivien länsipuolelta ei löytynyt tuulta, niin eilen Merelli sen sieltä löysi ja sai selvää kaulaa. Maaliin tultiin sitten vikana tästä nelikosta Olgan ollessa turvallisesti kaukana takana.
Petri ennen kisaa raportoi Whatsappissa moottorilla pelipaikoille ajaessaan nopeuden puutteesta ja paksusta tummasta pakokaasusta. ilmeisesti oli pohja tukossa kasvustoa sekä ilman putsari tukossa. Ei tainnut kulku purjeilla olla eilen Olgalla juurikaan moottoriajoa parempaa.
Kiva iltapuhde kun vene kulki ja oli selvää yksityyppi kisaa muita Feneitä vastaan. Tuulten kanssa ei eilen ollut kisan loppuvaiheessa onnea, Mitään suuria kämmejä ei eilen muistettu tehdä... Ehkäpä viime viikkoiset olivat tarpeeksi.