Page 1 of 1
Ke 10.6.2015: WHC tai Twilight?
Posted: Mon Jun 08, 2015 09:38 am
by alex
Subj. Twilight lists only one FE still...
Posted: Mon Jun 08, 2015 10:39 am
by Petri
I'm out of country so no sailing at all

(same applies for 17th but my crew might be able to attend WHC on their own)
Posted: Mon Jun 08, 2015 22:03 pm
by JIm
ElecTrip osallistuu WHC:n.
Posted: Tue Jun 09, 2015 22:58 pm
by harald
Charlotta WHC
Posted: Wed Jun 10, 2015 21:57 pm
by harald
En muista että A) olisin ajanut WHC:n reivillä ja B) ilman spinnua. Veneessä minä, Pone ja uusi tuttavuus Felix. Felix jäi valitettavasti pieneen rooliin kun tuota spinnua ei sitten käytettykään.
ykkösrata, 34 kn puuskissa. Kivaa oli, yllättävän vähän märkää. Melkin kohdalla oli vielä Hai-2000, NF, First 27.7, Maxi999 edessä. Perälaudassa Sans Rival, ja Vital26 + kolme muuta FEnettä aika lähellä.
Kryssi oli vaikea saada toimimaan kun aallokko oli melko rauhaton ja reivilläkin oli vähän liian vähän punttia. Lisbeth näytti kulkevan samaa vauhtia mutta korkeampaa. Puolen tunnin kryssimisen jälkeen olimme sitten jo kakkosena. Ei viitsitty tällä miehistöllä edes nostaa spinnua rönnkobbenin kohdalla kun puuskat oli reippaasti 20+kn.
Harmaja;
Code: Select all
2015-06-10 20:00:09 12(13) SW
2015-06-10 19:50:07 11(13) SW
2015-06-10 19:40:10 12(13) SW
2015-06-10 19:30:08 12(14) SW
2015-06-10 19:20:09 12(14) SW
2015-06-10 19:10:08 13(15) SW
2015-06-10 19:00:08 14(16) SW
2015-06-10 18:50:10 13(16) SW
2015-06-10 18:40:09 13(14) SW
2015-06-10 18:30:08 13(15) SW
2015-06-10 18:20:08 12(15) SW
Kakkosena byyrissä, saa nähdä mitä se tarkoittaa tuloksissa tasoitusten jälkeen.
Kalustovahingot näyttivät rajoittuneen pieneen repeämään isossa saalinki-pätsin yläpuolella. Sekin käyttövirhe kun purettiin reivi tokalla vikalla legillä kun Lissu lähestyi kokka kohisten ja spinnu pulleana.
Posted: Wed Jun 10, 2015 23:03 pm
by Olli
Mekin oltiin tänään kolmen hengen miehistöllä liikenteessä. Kiitokset Mikolle ja Heikille!
Tuulta oli vähemmän kuin viime keskiviikkona, mutta nyt on jaksanut puhaltaa sen verran pitkään putkeen, että aallot oli isompia.
Alkukisa oli vähän jonossa ajelua, mutta kryssillä alkoi tulla eroja. Yritettiin käydä oikeassa laidassa katsomassa olisiko rysäkarin takana vähän pienempää aaltoa, mutta ei siinä isoa eroa ollut. Harmi että mulla ei tainnut tracki tallettua, ihan en usko tuohon Haraldin havaintoon, että oltaisiin tultu samaa vauhtia mutta ylemmäs, koska kuitenkin jäätiin koko ajan tasaisesti hieman tossa kryssilläkin. Muihin tehtiin siinä kuitenkin kaulaa.
Rönnkobbenilla nostettiin spinnu, ja katseltiin kauhulla isomman luokan veneen (olikohan Touch Down) spinnuongelmia. Toivottavasti eivät käyneet kivillä, näytti aika hurjalta.
Charlottaa saatiin tasaisesti kiinni, varmaan olisi sielläkin spinnu noussut, jos oltaisiin tultu liian lähelle, mutta nyt ei matka riittänyt. Mekin purettiin reivi siinä spinnutellessa. Loppukryssillä oli tuuli jo aika paljon moinannut.
Kovin paljon ei mitään kilpailutilanteita syntynyt, mutta hauskaa oli. Saisi vaan tuo ilma vähän lämmetä, kohtahan eletään keskikesää...
Posted: Wed Jun 10, 2015 23:05 pm
by Olli
...ja Twilight Race oli taas peruttu. Olisi siellä Melkin rata-alueella ollut tekemistä pitää poijuja paikallaan...
Posted: Thu Jun 11, 2015 09:24 am
by harald
Ihmeen kauan kestää tuloksissa.
Meinaatko Olli että jäitte siinä ekalla halssilla jääpoijun jälkeen? Kuikuilin vain ajoittain taaksepäin, mutta jäi sellainen muistikuva että hilasitte itsenne koko ajan korkeammalle.
Posted: Thu Jun 11, 2015 10:34 am
by pone
harald wrote:Ihmeen kauan kestää tuloksissa.
No, todellakin!
Posted: Thu Jun 11, 2015 12:10 pm
by harald
Tulihan ne sieltä:
http://se.itmill.com/ilmoittautuminen/r ... esults=315
1. Charlotta, 2. Lisbeth. Jännää että meidän aika olisi riittänyt isonkin luokan voittoon, vaikka ajettiin lenssi-slöörit ilman spinnua. Lisbeth ja Arielkin oli nopeampi tasoitetussa ajassa kuin ison luokan nopein. Olisiko sitten tyyntynyt?
Nyt pitäisi vielä keksiä mitä tehdä kun aina jos me ei lähdetä niin joku muu voittaa.
Posted: Thu Jun 11, 2015 12:36 pm
by Petri
Joo, ei mennyt ihan tuloslaskenta putkeen kun en saanut internettiä toimimaan hotellihuoneessa ja en kehdannut alkaa roamaamaan läppärillä kun on kaikenlaisia synkkaavia systeemeitä päällä jotka todnäk vetäisivät sata gigaa latauksia sekunti yhteyden avaamisen jälkeen - >¤¤¤.
Posted: Thu Jun 18, 2015 22:20 pm
by JIm
Kauden toinen WHC viime viikolla meni melkein yhtä kovassa kelissä kuin ensimmäinenkin. Tuulen suunta, aallokko ja rata olivat samoja. Ennen lähtöä ihmettelin kilpakumppaneitten reivattuja purjeita. Myötäsellähän tuo rata alkaa. Itse purimme turhat reivit pois ja lähdimme kohti taistoa. Täyden isomme voimin pysyimmekin aivan muun fleetin peräpeilissä kiinni. Melkin kääntömerkillä reivasimme kakkoseen ja muut karkasivat auringonlaskuun.
Ylämäessä Melkiltä Rysäkarille pinnan ranteesta loppui ruis ja vaihdoimme uutta verta tilalle. Paaralla vene kulkikin erinomaisesti, mutta styyralla vauhti hukkui aallokkoon ryskyttäessä. Tällä kertaa iso luokka ohitteli meitä vasta aivan Rysäkarin kupeessa ja viimeinen iso vene kiilasi vasta Rysäkarin jälkeen. Kehitystä on siis tapahtunut. Rysäkarin ohitettuamme nostimme ison takaisin toppiin. Keulapurjekin olisi pitänyt vaihtaa heti isompaan. Rönnkobbenilta myötäselle käännyttäessä tuuli laantui ja Haukilahden selällä se oli enää 8 m/s paikkeilla. Tuossa vaiheessa miehistön usko ja voimat olivat palautuneet tarpeeksi G1:n käyttöönottoon. Maalissa 20:31. Purjehdusaika 2h 21min ja voitimme jopa jonkun muun kuin oman kerhon veneen.
Positiivista WHC:n järkkäreille ja osallistujille että kisaa ei peruuteta kovan kelin takia. Brouchailusta viisastuneena lisätään inhaulerit veneeseen. Noilla vene nousee korkeammalle ja kallistus vähenee.
Kiitokset taas kerran kaikkensa antaneelle miehistölle W., G., V., ja K.
-S/Y ElecTrip