WHC 3/2014
Posted: Wed May 28, 2014 21:08 pm
Keliä oli ja vahinkojakin tuli (viitaten Artsin raporttiin vastaavanlaisesta kelistä
). VAkiokeula ja trimmaaja olivat töissä joten apuun hälytettiin nuorempaa kaartia lippukunnan johtajistosta. Lähtöalueella tapahtuneessa spinnutreenailussa kävi allekirjoittaneelle syntyneen palovamman (skuutti poltti suoraan hanskasta läpi) myötä selväksi että tuossa kelissä ei oikein ole sopiva aika opettaa ihmistä spinnumanöövereihin joten paketoimme spinnun suht kuivana takaisin pussiin ja kajuuttaan.
Urhoollisesti lautakunta seisoi märällä rantakalliolla liputtaen kakkosrataa kovahkossa koillis/pohjoistuulessa.
Lähdössä meni ajoitus vähän sotkuun kun vendojenkin kanssa piti vähän opastaa miten homma menee ja en ehtinyt huomata että tuuli vaihteli rannassa merkittävästi enemmän ja ulompana poijulla olisi voinut ottaa helpomman lähdön tasaisessa tuulessa. Slöörailu meni taas vähän trimmejä yms. opettaessa ja Lissu pääsi ottamaan hyvän kaulan, muuten feneet (Subbota ja Electrippi) pysyivät paketissa.
Vihreältä olisi ollut helpohko spinnulegi suoraan myötikseen ja siinä Lissu karkasi kauas, spinnun lopulta nostanut Subbota keräsi hiljalleen kaulaa punaiselle kiertokepille asti ja Electrippikin otti meidät kiinni ja ohitti, ajelin ehkä vähän liian tiukkoja leikkauksia ilman spinnua.
Kryssillä kuitenkin taas varustelu&ehkä kokemus auttoi, electrippi tippui kyydistä ensimmäisten parinsadan metrin matkalla ja 10 min kryssin jälkeen Subbotakin oli tiputettu, eteläinen laita taisi toimia paremmin ja tuuli olla vapaampi.
Loppukryssi vihreälle meni Tyynen paskoja vältellessä ja pitäessä veneen aisoissa, paitsi sitten juuri ennen vihreää keppiä kun levangin kiinnitykset pamahtivat. Onneksi olimme snadisti yli leikkarin joten pystyimme vielä kädellä skuutaten vetämään merkin yli ja kohti maalisuoraa.
Skuutti ensin laitavinsseille, sieltä sitten paremman muodon saamiseksi levankikiskon alakautta vinssille ja menoksi. Selvät ohjeet miehistölle "tehkää jotain" ja maalipätkä oli pitkä kissahiiri-leikki Subbotan kanssa mutta lopussa paistoi aurinko, kundit korjasivat levankihässäkän dyneemalla samaan aikaan kun isoa trimmattiin kisamoodissa ja Subbota pystyttiin pitämään takana.
Tyyne sai varmasti liikaa etumatkaa tuossa episodissa, mutta kolmossija sitten napsahti tasoituksiakaan laskematta. Minuutista kiinni, ei suuri ero, mutta ei nyt pienikään tuossa 7 solmun speedway-kisassa.

Urhoollisesti lautakunta seisoi märällä rantakalliolla liputtaen kakkosrataa kovahkossa koillis/pohjoistuulessa.
Lähdössä meni ajoitus vähän sotkuun kun vendojenkin kanssa piti vähän opastaa miten homma menee ja en ehtinyt huomata että tuuli vaihteli rannassa merkittävästi enemmän ja ulompana poijulla olisi voinut ottaa helpomman lähdön tasaisessa tuulessa. Slöörailu meni taas vähän trimmejä yms. opettaessa ja Lissu pääsi ottamaan hyvän kaulan, muuten feneet (Subbota ja Electrippi) pysyivät paketissa.
Vihreältä olisi ollut helpohko spinnulegi suoraan myötikseen ja siinä Lissu karkasi kauas, spinnun lopulta nostanut Subbota keräsi hiljalleen kaulaa punaiselle kiertokepille asti ja Electrippikin otti meidät kiinni ja ohitti, ajelin ehkä vähän liian tiukkoja leikkauksia ilman spinnua.
Kryssillä kuitenkin taas varustelu&ehkä kokemus auttoi, electrippi tippui kyydistä ensimmäisten parinsadan metrin matkalla ja 10 min kryssin jälkeen Subbotakin oli tiputettu, eteläinen laita taisi toimia paremmin ja tuuli olla vapaampi.
Loppukryssi vihreälle meni Tyynen paskoja vältellessä ja pitäessä veneen aisoissa, paitsi sitten juuri ennen vihreää keppiä kun levangin kiinnitykset pamahtivat. Onneksi olimme snadisti yli leikkarin joten pystyimme vielä kädellä skuutaten vetämään merkin yli ja kohti maalisuoraa.
Skuutti ensin laitavinsseille, sieltä sitten paremman muodon saamiseksi levankikiskon alakautta vinssille ja menoksi. Selvät ohjeet miehistölle "tehkää jotain" ja maalipätkä oli pitkä kissahiiri-leikki Subbotan kanssa mutta lopussa paistoi aurinko, kundit korjasivat levankihässäkän dyneemalla samaan aikaan kun isoa trimmattiin kisamoodissa ja Subbota pystyttiin pitämään takana.
Tyyne sai varmasti liikaa etumatkaa tuossa episodissa, mutta kolmossija sitten napsahti tasoituksiakaan laskematta. Minuutista kiinni, ei suuri ero, mutta ei nyt pienikään tuossa 7 solmun speedway-kisassa.