Page 1 of 1

1gm10 starttimoottori kappaleiksi

Posted: Sun Mar 09, 2014 20:48 pm
by Kman
Startti temppuilee 1GM10:ssä. Solenoidi toimii oikein mallikkaasti, mutta startti ei itsessään jaksa vääntää. Vika vaikuttaisi olevan siis siinä kytkimessä joka annostelee virtaa itse moottorille. Kytkinpinnoissa voisi olla hapettumaa yms.
Starttia kun hetken tutkin, niin vaikuttaisi siltä, että se moottorille sähköä annosteleva kytkin on rakennettu osaksi solenoida. Solenoidia näyttäisi olevan rakenteeltaan "huoltovapaa", eli sitä ei voi purkaa.

Onko kukaan ronkkinut vastaavaa starttimoottoria? Saako sen solenoidin itse kappaleiksi?

Posted: Mon Mar 10, 2014 09:09 am
by THakala
Meillä vastaava ongelma hoitui startin liittimien uusimisella ja/tai tarkastuksella. Lisäksi voi koittaa hieman asemoida starttia uudelleen, pultit vain hiukan löysään ja pikku siirto. Jos siis starttia ei ole vielä penkissä testattu ongelmalliseksi.

Posted: Mon Mar 10, 2014 11:28 am
by FE-Sillanpää
Tuossa on pohdintaa sähkön kulkemisesta starttimoottorille sekä hiilipölystä. http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=1432

Sähkönkulun varmistuksia kannattaa tehdä myös ilman sähköjä ohmimittarilla ja käynnistellessä volttimittarilla. Jos joku väli ei vaikka päästäkään virtaa riittävän paksulti läpi?