Startti temppuilee 1GM10:ssä. Solenoidi toimii oikein mallikkaasti, mutta startti ei itsessään jaksa vääntää. Vika vaikuttaisi olevan siis siinä kytkimessä joka annostelee virtaa itse moottorille. Kytkinpinnoissa voisi olla hapettumaa yms.
Starttia kun hetken tutkin, niin vaikuttaisi siltä, että se moottorille sähköä annosteleva kytkin on rakennettu osaksi solenoida. Solenoidia näyttäisi olevan rakenteeltaan "huoltovapaa", eli sitä ei voi purkaa.
Onko kukaan ronkkinut vastaavaa starttimoottoria? Saako sen solenoidin itse kappaleiksi?
1gm10 starttimoottori kappaleiksi
- FE-Sillanpää
- luti
- Posts: 568
- Joined: Mon Mar 26, 2007 16:04 pm
- Location: Itä-Uusimaa
Tuossa on pohdintaa sähkön kulkemisesta starttimoottorille sekä hiilipölystä. http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=1432
Sähkönkulun varmistuksia kannattaa tehdä myös ilman sähköjä ohmimittarilla ja käynnistellessä volttimittarilla. Jos joku väli ei vaikka päästäkään virtaa riittävän paksulti läpi?
Sähkönkulun varmistuksia kannattaa tehdä myös ilman sähköjä ohmimittarilla ja käynnistellessä volttimittarilla. Jos joku väli ei vaikka päästäkään virtaa riittävän paksulti läpi?