Page 1 of 1

1GM10 kannen ja pakokäyrän vaihto - venemestari 1-2014

Posted: Thu Jan 02, 2014 15:25 pm
by FE-Sillanpää
Tänään ilmestyi Venemestari, jossa on tarkasti kuvattu 1GM10 kannen ja pakokäyrän vaihto. Siitäpä oivaa talviluettavaa kaikille, jotka potevat talven aikana vierotusoireita venehommista.

Jutun lopuksi onkin iloinen toteamus "lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä ja on toiminut sen jälkeen moitteettomasti".

Posted: Fri Jan 03, 2014 11:05 am
by Artsi
Lehtijuttua en ole lukenut, mutta kannen vaihdon pari vuotta sitten tehneenä pitää korostaa erästä asiaa, ettei käy kuten minulla. :oops:
Kanteen tulevan öljyputken banjoliittimen kiinnityspultin pituus (tai uuden kannen ko. liitoksen jenkauksen pituus) saattaa vaihdella siten, että uuteen kanteen liitettäessä kierre pohjaa ennen kuin tiivisteprikka kiristyy tarpeeksi. Tästä seuraa moottoriöljyn vuotaminen konetilaan melko nopeastikin! #-o
Onneksi meillä öljynpaineen anturi toimi, eikä lopullista vahinkoa päässyt tulemaan!
Eli: heti käynnistäessä on syytä tarkistaa liitoksen pitävyys. Jengan pohjaamista ei välttämättä huomaa ennen käynnistystä. Meillä laitettiin "ensiapuna" kaksi uutta tiivisteprikkaa päällekäin ja on sen jälkeen toiminut moitteitta.

Posted: Sat Jan 04, 2014 01:13 am
by harald
Tästä olisi hyvä saada sellainen arkistokappale meidän säilytettäväksi. Nimimerkillä mm. Nokia meni ja tuli, mutta fe83.org on vielä pystyssä ja täällä on hyvä arkistoida juttuja.

Posted: Tue Jan 07, 2014 11:29 am
by FE-Sillanpää
harald wrote:Tästä olisi hyvä saada sellainen arkistokappale meidän säilytettäväksi. Nimimerkillä mm. Nokia meni ja tuli, mutta fe83.org on vielä pystyssä ja täällä on hyvä arkistoida juttuja.
http://www.venemestari.fi/artikkeli_detail.html?id=2221 tuosta sen saa ostaa pdf:nä 2 eurolla. On hintansa väärtti.