Page 1 of 1
Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.
Posted: Mon Nov 19, 2012 22:31 pm
by Ari
Moro!
Olen siirrättämässä Finn Express 83 purjevenettä Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle. Olen saanut yhden tarjouksen Tampereen seudun kulj.liikkeeltä. Matkaa siirrolle tulee hiukan yli 100 kilsaa ja he pyysivät tästä urakasta 1100 euroa. Kuulostaa hiukan kalliilta ja ajattelinkin kysellä vielä parista kuljetusliikkeestä täältä pääkaupunkiseudulta. Nyt otettaisiin vastaan hyviä vinkkejä luotettavasta kuljetusliikkeestä, joka on kuljettanut myös purjeveneitä ja hinta olisi kohtuullinen.
Re: Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.
Posted: Tue Nov 20, 2012 09:59 am
by FE-Sillanpää
Ari wrote:Moro!
Olen siirrättämässä Finn Express 83 purjevenettä Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle. Olen saanut yhden tarjouksen Tampereen seudun kulj.liikkeeltä. Matkaa siirrolle tulee hiukan yli 100 kilsaa ja he pyysivät tästä urakasta 1100 euroa. Kuulostaa hiukan kalliilta ja ajattelinkin kysellä vielä parista kuljetusliikkeestä täältä pääkaupunkiseudulta. Nyt otettaisiin vastaan hyviä vinkkejä luotettavasta kuljetusliikkeestä, joka on kuljettanut myös purjeveneitä ja hinta olisi kohtuullinen.
Kysäise Sipoosta Reffe Oy:ltä / 0400 451 662
On nosteltu ja siirrelty paatteja ja löytyy asianmukainen purjevenekuljetusvaunu.
(Mutta eikö T:reella olisi kiva purjehtia?)
Posted: Tue Nov 20, 2012 10:08 am
by asalovuo
Minä käytin tätä
http://www.kuljetuspekkajokinen.fi/ .
Vene siis siirtyi Raisiosta Helsinkiin. Kuljetus sovitettiin siten, että kuskilla oli jokin toinen keikka Turun suuntaan ja olisi muutoin ajellut tyhjällä autolla takaisin...
Posted: Tue Nov 20, 2012 15:14 pm
by Handy
Jos veneeseen on kunnollinen kiinteä pukki niin vaihtoehtoja on enemmän. Jos pukkina on kolmijalat niin sitten pitää olla auto/kärry jossa on tuet itsessään. Esim
Karttusella on autoissa tassut lavalla.
Näillä "erikoiskyydeillä" kilometrihinta on todennäköisesti tuplat tavalliseen autoon.
Kunnon kuljetuskehto pitää olla
Posted: Wed Nov 21, 2012 09:30 am
by FE-Sillanpää
Viime keväisestä keskustelusta:
http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=2777
Valaiseva linkki
Posted: Wed Nov 21, 2012 23:28 pm
by Guest
mulla tuli fe tampereelta espooseen viime keväänä transmittlinen kyydissä. saatiin sovittua aikataulu siten, että toiseenkin suuntaan oli vene kyydissä joten hinta oli huomattavasti edullisempi. kannattaa siis selvitellä kyydin tarvitsijoita vastakkaiseen suuntaan. palvelu oli hyvää ja osasivat hommat. suosittelen.
t. ville (lilie)
Re: Veneen siirto Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle.
Posted: Thu Nov 29, 2012 14:14 pm
by Kalle
Ari wrote:Moro!
Olen siirrättämässä Finn Express 83 purjevenettä Valkeakoskelta pääkaupunkiseudulle. Olen saanut yhden tarjouksen Tampereen seudun kulj.liikkeeltä. Matkaa siirrolle tulee hiukan yli 100 kilsaa ja he pyysivät tästä urakasta 1100 euroa. Kuulostaa hiukan kalliilta ja ajattelinkin kysellä vielä parista kuljetusliikkeestä täältä pääkaupunkiseudulta. Nyt otettaisiin vastaan hyviä vinkkejä luotettavasta kuljetusliikkeestä, joka on kuljettanut myös purjeveneitä ja hinta olisi kohtuullinen.
Vuosi sitten keikka Espoo-Lahti-Espoo, vene kyydissä molempiin suuntiin, kustansi selvästi alle1t¤.
Käytin Parppeita, 0400-501 327, jolla on hydrauliset tuet.
Ei kannata riskeerata käyttämällä veneen omaa pukkia.
Jos siirron ajankohta on joustava, voi hinnasta luultavasti neuvotella.
Posted: Wed Dec 19, 2012 23:22 pm
by Riksi
No nyt on tullut muutama tarjous kuljetuksesta, hintahaitarilla 650 - 1100.
Nyt on alkanut vain mietityttämään pakkasen vaikutus veneen rakenteille noston ja kuljetuksen aikana. Kannattaako yleensäkkään lähteä siirtelemään venettä talvipakkasilla?
Posted: Thu Dec 20, 2012 10:05 am
by Make
Riksi wrote:No nyt on tullut muutama tarjous kuljetuksesta, hintahaitarilla 650 - 1100.
Nyt on alkanut vain mietityttämään pakkasen vaikutus veneen rakenteille noston ja kuljetuksen aikana. Kannattaako yleensäkkään lähteä siirtelemään venettä talvipakkasilla?
Hyvä pointti; kannattaa kyllä selvittää. Vaikka luulisi ettei pakkasella ole vaikutusta jos ja kun lasikuitu ei ole imenyt vettä niin myös terästen esim. raksalla harjateräkset) iskusitkeys alenee kovilla (>-20 astetta) pakkasilla niin, ettei niitä suositella taivutettavaksi.