WHC 8/2012

Moderators: Petri, harald

User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuulennopeus oli ainakin oikein :)

Taisit tietää ettei lautakunnalla ollut venettä käytössä (taaskaan)?

Eikö EMK:lla ole edes soutuvenettä? SIlläkin olisi nimittäin ehtinyt punaiselle poijulle ennen nopeinta venettä.

Ilahduttavaa että radalla oli 12 venettä, harmi että ne tulevat vain kun kelit on tällaisia. Tällaisina iltoina pitäisi voittaa, sillä pisteitä on jaossa.
Last edited by harald on Wed Aug 15, 2012 23:12 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

harald wrote:Kerrottakoon Ollillekin että kaikille tuli DNF tällä kertaa.
Voi kuinka kurjaa, mua todella harmittaa, että jouduin ryystämään punaviiniä Hugo Junkers loungessa sillä aikaa kun te kelluitte pläkässä... \:D/

Tämä nyt oli jo toinen kerta tällä kaudella kun olen matkoilla ja käy näin. Kukaan tuskin enää uskoo, että se on puhdasta sattumaa... Tuonko tuulen tullessani ens viikolla?
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Yes Please!

Onkohan Ville Lilié-stä jo löytänyt tänne?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Tuulennopeus oli ainakin oikein :)

Taisit tietää ettei lautakunnalla ollut venettä käytössä (taaskaan)?
No sanotaan niin että tiesin kyllä Lauttian Timon veneen olleen telakalla ainakin viime viikon, tästä viikosta en ollut varma ja siksi päätimme kiikaroida kallioille.
Eikö EMK:lla ole edes soutuvenettä? SIlläkin olisi nimittäin ehtinyt punaiselle poijulle ennen nopeinta venettä.
On mutta ne ovatkin sitten EMK:n avainten takana jne.
Ilahduttavaa että radalla oli 12 venettä, harmi että ne tulevat vain kun kelit on tällaisia. Tällaisina iltoina pitäisi voittaa, sillä pisteitä on jaossa.
Sehän se, sitten kun on 8m/s ja sataa niin radalla on 6 fenettä ja jos kisaa ei voita niin pistesaalis on yhtä tyhjän kanssa vs. joku alemman keskitason sijoitus tällaisessa kisassa. Pitäisi varmaan alkaa jakamaan pisteitä ihan ilmoittautuneitten määrän pohjalta, eipähän tulisi kenellekään intoa jättää kisoja väliin vain sen takia ettei keli sovi/muut saisivat enemmän pisteitä.
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2289
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

Tervehdys

Tänään miehistössä mukana kellumassa Juha, Jani ja Harri. Jani ajeli ja minä keskityin keulassa rentoutumaan.

Starttialueelle tullessa tuulta oli vielä hyväänkin kisaamiseen, mutta heti statttipaukun jälkeen joku väänsi tuulelta virrat pois. Siinä sitten kelluttiin ja hikoiltiin. Seitsemän aikoihin totesin illan menetetyksi ja vedin genoan alas ja koneen käyntiin. Kävimme morjestamassa lautakuntaa ja suuntasimme kotiin. Meidän osalta pakolliset kuviot jäivät siis kesken.

Ehkä illan sykähdyttävimmän hetken koin sitten ysin pintaan puhelimessa, kun keskustelin erään "kellujakolleegan" kanssa heidän iltapuhteesta. Minulle kerrottiin erään kilpailijan soittaneen lautakunnalle ja kysyneensä radan lyhennystä. Tähän hän oli saanut kieltävän vastauksen, kun ei ole venettä käytössä. Siis miten tämä homma nyt oikein menikään tiedottamisesta :shock: ? Jos tilanne olisi ollut toinen, missä vastaus olisi ollut "joo tuo lyhennyksen suorittava vene on jo tulossa". Miten olisi oikeus kohdellut niitä kippareita, jotka tästä tietämättömänä olisivat keskeyttäneet ja tiedon saanut vene ajanut tietoon luottaen miltein ylhäisessä yksinäisyydessä maaliin?

Olisikohan pienen skarppaamisen paikka :?:
Ystävällisin veneily terveisin PR
Arttu
alokas
Posts: 40
Joined: Tue Jun 05, 2012 20:54 pm

Post by Arttu »

harald wrote:

Pikkuhiljaa rupesi sitten ohjailuvauhdinkin välillä hävittyä muissa veneissä tippumaan purjeita alas. Me olimme katsovinamme että poijun luona on joku vene, joten jatkoimme purjehtimista. 20:15 oli aikaraja milloin oluet korkataan ja kokka suunnataan kohti koivusaarta. Mutta kun olimme enää pari venettä välillä nousi pieni tuulenvire luoteesta, ja yhtäkkiä meillä oli 1,6 kn vauhtia ja toivo siitä että rata lyhennettäisiin poijulle heräsi. Juuri ehtisimme.
:lol: Katsottiin samaa venettä, mutta tajuttiin sen olevan väärällä puolen poijua ja Hiljakin paineli siitä ohi. Niinpä pistettiin pillit pussiin puoli yhdeksältä. Meni vähän meidän nuorimman gastin (9kk) ilta liian pitkäksi... Kait kisajännityksestä johtuen ei pystynyt nukkumaan edes koneajossa kotilaituriin.

Ei muuten oikeassa laidassakaan juuri tuullut, mutta keskellä kohti pohjoiskeppiä saatiin reilusti toista solmua vauhtia ja vendakin tehtyä kelvollisesti. Ekassa vendassa sen sijaan loppui kaikki muu vauhti paitsi pyörimisliike...
Jankka
kokelas
Posts: 114
Joined: Wed Jun 15, 2005 14:04 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by Jankka »

harald wrote:Pääsikö muuten joku tori-osuudessa ilmoittautuneista gasteista radalle?
S/Y Valpurissa oli Torilta napattu Suski kuviokellumassa radalla Jounin, Jarin ja allekirjoittaneen kanssa. Valpuri otti lähdön lautakunnan puoleisesta päästä. Ajatuksena oli kai saada vauhtia vapaista "tuulista" ja mahdollisesta merituulesta. Ei kaiketi ollut yhtään pöllömpi ajatus, kun sininen kahvilakin tuli samaan suuntaan. Tuulta ei vaan ollut. Kaljan korkkasin 19:10 ja purjeet laskin 20:10 - piti lähteä venekerholle väijymään. Upea ilta kuitenkin.

-Jankka-
suviljan
alokas
Posts: 8
Joined: Tue Aug 14, 2012 19:31 pm

Post by suviljan »

"Valpurin" ja miehistön ansiosta menetin eilen kisaneitsyyteni (jos niitä muutamia kertoja lapsena ja teininä isukin kanssa skabaamassa ei lasketa). Kiitokset Jankalle, Jounille ja Jarille kivasta illasta - tunti merellä on kivempaa kuin päivä maissa.

Varmasti lähden vielä uudestaankin kisaamaan - paljon kivempaa siitä varmasti tulee, kun on tuulta ja vene liikkuukin johonkin.

Kiitokset myös Réalle, joka yllytti minut mukaan. Olen itse enemmänkin matkapurjehtija, ja pidän avomeripurjehduksesta, mutta kokemus se oli tämäkin ja ensi keskiviikkona uudestaan!

- Suski -
Lilie
kokelas
Posts: 88
Joined: Fri Aug 17, 2012 09:59 am

Post by Lilie »

[quote="harald"]Yes Please!

Onkohan Ville Lilié-stä jo löytänyt tänne?[/quote]

Joo, oon löytäny tänne jo joitain vuosia sitten mutta lähinnä satunnaisen lukijan ominaisuudessa. Kiitos vaan hienosta foorumista, täältä on saanu hyviä veneenlaittovinkkejä.

WHC8: vinkin kisasta sain täältä foorumilta ja ajateltiin tulla katsomaan meininkiä kun mukana tuntui olevan monta FE:tä. Oli vähän erilainen tuo lähtölinja, lähtö menikin sitä ihmetellessä kun oltiin rata-alueella turhan myöhään. Lähtö jostain 3. rivistä kun tuulen heikkous "yllätti" (= oma moka). Kunniakierroksen jälkeen matkaan, mutta tuuli oli mitä oli ja laitettiin kone käyntiin kun meni ohjattavuus veneestä.

Petri: ei mitään epäkohteliasta, ite olisin varmaan tehnyt samoin. :)
Harald: hieno lähtö. katsoin jo että jäät poijulle jumiin, mutta niinpä sieltä punnersit muiden edestä.

Näyttäis että päästään ens viikolla myös. Toivottavasti tuuli vähän reippaampi.

t. Ville
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kiva että tulitte mukaan! Tervetuloa mukaan!

Suosittelen että siivoat keulaboksin ankkureista jne ja laitat spinnun siihen. Sisävesipurjehtijoilta mekin opittiin aikoinaan hyöty siitä että pussi on keulassa (Sans Rival). Aika nopeasti keksittiin että ankkuriboksi on vielä parempi!

Käy samalla läpi ruuvit ja kaikki terävät kohdat ettei tule yllätystä kun revitte spinnun ylös boksista.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply