WHC 4/2012

Moderators: Petri, harald

Panu
hyperaktiivi
Posts: 2289
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

harald wrote: Parempaa ei markkinoilla edelleen ole. Meillä tuo erikoislaminaatti ruffikatossa vaimentaa melkein kaikki GPS:ät juuri tuolla tavalla. Väliaine lienee kryptoniittia tjms.
...Kuvassa pitäisi vielä olla Bajan, piilossa jossain?
Tervehdys

Ensiksi en muista mitä luokkasäännöt sanoo tuosta kryptoniitista. Pitänee tutkia... Hmmm. :?

Kyllä tuossa ilmeisesti, kännyllä otetussa, "suttukuvassa" Bajankin löytyy. Mielestäni se on tuo vene myötiksellä ilman spinnua vasemmalla. Oltiin aika hyvissä asemissa, joka missattiin pieneen rikauksessa tapahtuneeseen virheeseen, jonka tekijä otti hienosti koko poliittisen vastuun tapahtuneesta. Hän raportoineen asiasta lisää, kunhan tuska on laskenut.

Todetaan vaan, että meille tänään tarjottiin Bajanille kakkospaikkaa ihan purjehtimalla. Vain luontainen vaatimattomuutemme esti tämän tapahtumasta :oops: .
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
pone
kokelas
Posts: 88
Joined: Thu Sep 19, 2002 15:12 pm
Location: Helsinki
Contact:

Post by pone »

harald wrote:Ponella tai Fredalla ei tainnut olla sportstrackeria tjms päällä?
Fredasta en tiedä, mutta minulla ei.
Pone (s/y Charlotta, FIN-2674)
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

harald wrote:Valitan trackin huonoutta, kännykkä oli sisällä ja trekbuddy ei oikein saanut aikaiseksi hyvää jälkeä. Pitäisi pitää känny farkun taskussa kuten tähän asti, olen näköjään läpinäkyvä gpsän aallonpituudella.
Oliskohan jollain yhdistyksellä lainata sulle ihan oikeaa loggeria :idea: Ne kyllä toimivat kryptoniitinkin läpi, meillä on aina loggeri sisällä läppärissä kiinni.
Olli Niemi
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Meillä oli veneessä Mikko ja Jankka. Kipparista paras terä poissa flunssan takia. Kellään ei ollut aurinkolaseja matkassa, joten voitte kiittää meitä siitä, että aurinko paistoi koko kisan ajan.

Neljäs henkilö olisi tässä kelissä ollut huomattava apu, etenkin 1 kpl trimmaajia olisi helpottanut elämää. Nyt oli vähän opettelemista uusissa rooleissa. Sinänsä virkistävää ja hyvä välillä treenata näinkin, mutta vähän meillä vendat ja muut manööverit venyivät. Välttelin sitten etenkin spinnutellessa lähitilanteita, ettei tule lisäjännitystä.

Lähdössä jäätiin suunnilleen viimeiseksi, paikka viivalla ei ollut paras, muttei huonoinkaan, vauhtia vain olisi pitänyt ottaa enemmän, olisi auttanut siinä pienessä nostattelussa... Karikon kohdalla olisi pitänyt vain rohkeasti mennä sekaan sinne pohjoisen puolen karkeloihin, kierto etelän puolelta ei tainnut olla kovin hyvä ratkaisu.

Leikkari ylämerkille tosiaan arvottiin vähän pieleen, joka johti pieneen sähläykseen zonella. Vihreälle kepille tultiin surkeassa paikassa, ja kun merkillä oli ruuhkaa, jouduttiin kiertämään uloimpana. Siinä sitten ajeltiin suoraa reittiä maaliin. Olgan ja Merellin ohi ei oltaisi siinä enää päästy, vaikka mitä olisi tehty.
Olli Niemi
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Olli wrote:
harald wrote:Valitan trackin huonoutta, kännykkä oli sisällä ja trekbuddy ei oikein saanut aikaiseksi hyvää jälkeä. Pitäisi pitää känny farkun taskussa kuten tähän asti, olen näköjään läpinäkyvä gpsän aallonpituudella.
Oliskohan jollain yhdistyksellä lainata sulle ihan oikeaa loggeria :idea: Ne kyllä toimivat kryptoniitinkin läpi, meillä on aina loggeri sisällä läppärissä kiinni.
Meillähän ei ole ollut edes läppäriä veneessä, kun tuo pentriprojekti on vienyt kaiken ajan. Eiköhän me saada jotain aikaiseksi sitten kun pentri on keittokunnossa.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 903
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Merellissä eilen mukana Rea, Jarmo ja Ville. Starttilinjalle saavuttiin tällä kertaa varsin hyvin ajoituksen osuessa aika nappiin. Lähdimme siis matkaan linjan keskeltä ja saimme pidettyä paikkamme kohtuulisesti aina matalikolle asti jossa olimme puolipakotettuja ajamaan kivikasan eteläpuolitse... Kivikon jälkeen olisi pitänyt nostaa ehdottomasti spinnu eikä jäädä katselemaan muiden ohittelua :(
Asetelmat vihreälle tultaessa eivät siis olleet kovin hyvät meidän näkökulmasta saimme tyytyä katselemaan muiden Feneiden peräpeilejä.

Kryssi kulki niin hyvin kuin se sotketuissa tuulissa voi kulkea eli olimme kokoajan jonkun veneen puristuksessa eikä sijoituksen paranemiseen juuri ollut toiveita. Muutama suuren luokan moka vendoissa piti myös osaltaan huolen siitä ettei sijoitus paranisi... Syy mokiin löytyy varmaan tehtäväjaon sekoittamisella ja loppukädessä syy on siis kipparin joka tehtävät jakoi ;). Ensimmäisellä punaisella, jokin laiturin näköinen ns. "KAUPPA-ALUS" alkoi vaatia tilaa ja sen enempää miettimättä teimme vendan paaralle ja lähdimme kohti ns. ylämerkkiä. Jatkoimme paaralla vapaissa tuulissa Bicen hiostaessa takana ja kun kerran nousukulmamme oli parempi Bice valui pikkuhiljaa alapuolelle eikä pystynyt jyräämään yläpuolelta ohi.

(Rannassa mietin tilannetta uudelleen ja tulin siihen päätelmään ettei meillä olisi ollut mitään syytä väistää ko. proomua. Olisi pitänyt vain soittaa torvea takaisin.)

Ajoimme leikkarin hieman pitkäksi mutta kun kerran olimme melko kaukana merkistä tämä oli odotettavissa.

Punaisella saimme hyvän paikan lähtiessämme laskettelemaan spinnulla kohti vihreää ja vielä kun saimme sopivasti sisäpaikan seuraavalla kääntömerkillä, sijoitukset jaettiin uudelleen. Vihreälle saavuimme tiukassa kolmen veneen vartioinnissa (Olga, Bajan ja Lisbeth). Käännös sujui hyvin ja saimme pidettyä muut takana.
Maaliin ajeltiin jonossa lähinnä Olgaa tarkaillen.

Tracki on veneessä ja saattaa olla etten ehdi hakemaan sitä mutta yritän kuitenkin.

Kisan jälkeen ilta jatkui mastokranalla Rean ja Panun avustaessa maston kaadossa. SUURET kiitokset taasen avusta yksin tuo pultin kiristys ei olisi mitenkään onnistunut.
Kotona olin puoliltaöin....taas.

Kiitokset miehistölle!

mode edit (hh): maston ongelmista oma aihe tuossa.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Paparazzi oli taas rannalla, eli Antti Tassbergin kuvia
http://www.flickr.com/photos/atassberg/ ... 068212072/

Missä se poiju on :shock: No, kai siihen keulan ja linjan väliin joku puoli veneenmittaa jäi, oli vaan starttikello pari sekkaa pielessä joten vähän kylmäsi koko ajan varastuksen kanssa.
http://www.flickr.com/photos/atassberg/ ... 068212072/
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Voin pistää kysymystä eteenpäin, tosin Antti taitaa itsekin näitä foorumeita seurailla joten VSSR:n jälkeen ehkä vastauskin voi tulla automaattisesti.

Btw. lisäilin Blue Cafen trackin H-venenettiin mutta joku siinä mättää, tiedosto on jotenkin todella oudon muotoista ja en GPSBabelilla ole vielä osannut konvertoida sitä oikein, ilmeisesti ongelma on GPX 1.0-1.1 versiopuolella ja timestamppi pitäisi muokata oikeanlaiseksi mutta en ainakaan suoraan saanut sitä tapahtumaan babelilla...liekö vaatiiko tuo jotain käpistelyä manuaalisesti kun aikaleimat ovat mitä ovat.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tuo välitallennus PCX-muotoon on hoitanut monen asian minulle, mm. sen että jotkut tallettavat tuhannesosatkin vaikkei se kuulu speksiin (?).

Code: Select all

gpsbabel -t -i gpx -f 683.gpx.xml -o pcx -F bluecafe1.gpx

gpsbabel -t -i pcx -f bluecafe1.gpx -x track,title="Blue Cafe" -o gpx -F bluecafe2.gpx
Noilla rupesi minulla toimimaan. Uppasinkin sen trackin.

Ähh.. ei sekään toimi. Noi aikamääreet on niin sekaisin että PCX-välitallennuksen jälkeen ei ole niitä aikaleimoja ollenkaan.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Blue Cafén GPX ei ole track vaan waypoint-lista. Silloin siinä ei ole niitä aikamääreitä. Katson mitä voin tehdä, sillä tuossa on kuitenkin salakavalasti <name>-tageissa päivämäärät.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Joo mutta toi nyt on helppo muokata replacella oikeaksi. Kokeilin jo sitä mutta sitten timestamppien väärä muoto tuli ongelmaiksi.

ts. <wpt>-><trkpt>
Kokeilin myös <name>-><time> mutta se formaatti kosahtaa.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Korvaa kaikki wpt -> trkpt tiedostossa.

Korvaa kaikki name -> time tiedostossa.

Ähh, en mä jaksa. Pitäisi ajaa tuo sen jälkeen vielä esim. PHP-skriptin läpi ja tehdä muotoilukonversio date-kenttään muodosta "6.6.2012 15:25:22" -> "2012-06-06T15:25:22Z".

Millä toi data on tuotettu?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Varmaan Expeditionilla, Trekbuddy kännykässä on nääs varmaan liian proletariaatillista toimintaa ;)
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11047
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Onneksi on kommunistien kehittämät gpsbabel, php ja perl jolla sitten korjaa kaiken.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply