Page 1 of 4

LYS 2011, ruotsissa SRS

Posted: Fri Mar 04, 2011 09:04 am
by harald
"Silly season" on alkanut, blur.se sivusto julkaisi muutokset SRS-taulukkoon 2011;

http://www.blur.se/2011/03/03/srs-forandringar-2011/

Sen mukaan FE83 on -0,01, ja luku kaudelle 2011 on siis 1,06. Eihän nyt ole aprillipäivä? Odotin kyllä vähän toisensuuntaista muutosta, nyt pitää vain purjehtija kovempaa!

Suomeen tullee tosin oma taulukkonsa, katotaan mitä siihen on tulossa.

http://www.avomeripurjehtijat.fi/index. ... Itemid=311
kahden taulukon sijaan tullaan käyttämään vain yhtä, Suomessa hallittavaa LYS-taulukkoa
(BOW 2011; "Ja BOWilla on myös käytössä ORCi 4: >710,1" !)

Posted: Fri Mar 04, 2011 09:33 am
by Joakim
Ruotsin muutokset, jos nuo nyt pitävät paikkansa, ovat täysin käsittämättömiä! Taatusti tulee selkeitä eroja Suomen taulukkoon. Noilla muutoksilla olisi kyllä mm. FE83, Avance 33 ja Dehler 29 täysin voittamattomia, erityisesti Inferno 31/Elan 31/First 31.7 nähden.

Posted: Fri Mar 04, 2011 10:21 am
by JKL
Koska Suomen taulukko julkaistaan?

Posted: Fri Mar 04, 2011 10:41 am
by Joakim
JKL wrote:Koska Suomen taulukko julkaistaan?
Maaliskuun aikana.

Posted: Fri Mar 04, 2011 11:51 am
by jr
Pikaisesti vilkaistuna suurin muutos suomalaisittain kiinnostaviin veneisiin on Guy 33 1,14->1,19...

Ihan hyvät luvut, mun puolesta voi kopsata sellaisenaan Suomeen :D

Posted: Fri Mar 04, 2011 14:21 pm
by Guest
Miten muuten muuttuu jos on vakioveneestä poikkeava varustus ja LYS-todistus? Nouseeko todistuksen luku samassa suhteessa? Tulee mieleen esimerkkinä viittaus edelliseen: palkintopöytien putsaaja KEO (Guy 33). Tässä esimerkissä taitaa olla myös purjehdustaidolla osuutta pokaalien pokkaamiseen.

Posted: Fri Mar 04, 2011 16:56 pm
by Petri
Ruotsalaiset ovat googlailleet liikaa Olgan seikkailuita LYS-karkeloissa ja siksi päätyneet laskemaan LYS:iä säälistä :)

Vai eivätkö sitten ruotsalaiset feneilijät saa täyttä vauhtipotentiaalia irti Feneestään/muut menevät vieläkin kovempaa, että lukua täytyy laskea.
Kieltämättä vähän sellainen fiilis tulee että Vindungenin poistuessa ja jos Antti saa venepaikan läheltä Haukilahtea niin WHC:ssa voi alkaa valmistautua FE-kolmoisvoittoon jos LYS:iä laskettaisiin...Jos sen suurempia muutoksia viime kauteen nähden ei tapahdu veneitten vauhdeissa.

Posted: Fri Mar 04, 2011 18:20 pm
by Joakim
Anonymous wrote:Miten muuten muuttuu jos on vakioveneestä poikkeava varustus ja LYS-todistus? Nouseeko todistuksen luku samassa suhteessa? Tulee mieleen esimerkkinä viittaus edelliseen: palkintopöytien putsaaja KEO (Guy 33). Tässä esimerkissä taitaa olla myös purjehdustaidolla osuutta pokaalien pokkaamiseen.
Se on jo korjattu: http://www.ssf.se/tk/SRS/tabell_detalj.asp?3048

Tietysti todistusveneiden luvut riippuvat taulukkoveneiden luvuista. Muistakaa, että Suomeen tulee kokonaan oma taulukko eli Ruotsissa tehdyt, osittain aivan järjettömältä tuntuvat, muutokset eivät tule sellaisenaan Suomeen.

Posted: Fri Mar 04, 2011 20:35 pm
by harald
No hyvä, pelkäsin jo vähän. Innolla odotellaan kauden haasteita.

Surprise

Posted: Thu Mar 10, 2011 22:42 pm
by alex
Just one year ago there were rumours LYS may rise 0,01 and now it comes -0,01...

Posted: Thu Mar 10, 2011 23:55 pm
by harald
Ahh, but we don't know yet. There's a national LYS-table coming soon, let's wait for that before we all start screaming "sail OD!!" :)

Posted: Fri Mar 11, 2011 00:56 am
by alex
Interesting that LYS change -0,01 makes FE comparably faster, but you feel it being slower. And the other way round, too. :)

Posted: Wed Apr 13, 2011 21:05 pm
by asalovuo
Suomen kansallisesta LYS taulukosta (2011):
---- Finn Express 83 1,08 SV Eivind Still ----

Jos siis joku ei ollut vielä tätä huomannut :wink:

Posted: Wed Apr 13, 2011 21:55 pm
by alex
asalovuo wrote:Suomen kansallisesta LYS taulukosta (2011):
---- Finn Express 83 1,08 SV Eivind Still ----
This is an essential step to become a true Olympic class.

http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=2511 :D

Posted: Wed Apr 13, 2011 22:22 pm
by harald
Jess, jos yhdistyksen yhtenä tarkoituksena on ollut kehittää FEneen nopeutta, niin nyt saatiin viimein virallinen tunnustus tälle työlle.

Ruotsin malli laskea pykälän verran oli mielestäni jopa loukkaavaa. Tavallaan ihan ok purjehtia scratchia H-veneitä vastaan.

Koskakohan WHC-ilmoittautuminen aukeaa?