Sen mukaan FE83 on -0,01, ja luku kaudelle 2011 on siis 1,06. Eihän nyt ole aprillipäivä? Odotin kyllä vähän toisensuuntaista muutosta, nyt pitää vain purjehtija kovempaa!
Suomeen tullee tosin oma taulukkonsa, katotaan mitä siihen on tulossa.
Ruotsin muutokset, jos nuo nyt pitävät paikkansa, ovat täysin käsittämättömiä! Taatusti tulee selkeitä eroja Suomen taulukkoon. Noilla muutoksilla olisi kyllä mm. FE83, Avance 33 ja Dehler 29 täysin voittamattomia, erityisesti Inferno 31/Elan 31/First 31.7 nähden.
Miten muuten muuttuu jos on vakioveneestä poikkeava varustus ja LYS-todistus? Nouseeko todistuksen luku samassa suhteessa? Tulee mieleen esimerkkinä viittaus edelliseen: palkintopöytien putsaaja KEO (Guy 33). Tässä esimerkissä taitaa olla myös purjehdustaidolla osuutta pokaalien pokkaamiseen.
Ruotsalaiset ovat googlailleet liikaa Olgan seikkailuita LYS-karkeloissa ja siksi päätyneet laskemaan LYS:iä säälistä
Vai eivätkö sitten ruotsalaiset feneilijät saa täyttä vauhtipotentiaalia irti Feneestään/muut menevät vieläkin kovempaa, että lukua täytyy laskea.
Kieltämättä vähän sellainen fiilis tulee että Vindungenin poistuessa ja jos Antti saa venepaikan läheltä Haukilahtea niin WHC:ssa voi alkaa valmistautua FE-kolmoisvoittoon jos LYS:iä laskettaisiin...Jos sen suurempia muutoksia viime kauteen nähden ei tapahdu veneitten vauhdeissa.
Anonymous wrote:Miten muuten muuttuu jos on vakioveneestä poikkeava varustus ja LYS-todistus? Nouseeko todistuksen luku samassa suhteessa? Tulee mieleen esimerkkinä viittaus edelliseen: palkintopöytien putsaaja KEO (Guy 33). Tässä esimerkissä taitaa olla myös purjehdustaidolla osuutta pokaalien pokkaamiseen.
Tietysti todistusveneiden luvut riippuvat taulukkoveneiden luvuista. Muistakaa, että Suomeen tulee kokonaan oma taulukko eli Ruotsissa tehdyt, osittain aivan järjettömältä tuntuvat, muutokset eivät tule sellaisenaan Suomeen.