Sähköperämoottori pääkoneeksi
Posted: Thu Nov 11, 2010 09:47 am
Tuli kesällä kokeiltua halpis-sähköperämoottoria Micro Classin perässä ja täytyy sanoa, että sellainen sopii tyynen kelin apukoneeksi, mutta vastatuuleen pitää luovia. Mekaaninen totetus oli myös mallia "rimpula". Ei viitsitty ottaa sitä konetta kesäksi FEneeseen mukaan, edes kumiveneleluksi.
Kun pistää hintaa pienen dieselmoottorin verran, saisi Torqeedon. Malli Cruise 2.0 maksaa n. 2.200 eur. Isot geeliakut 2 kpl lisäksi.
http://www.torqeedo.fi/?p=3&s=3
Tässä voisi olla mahdollisuus pääkoneeksi FE:henkin. Sähkömoottorista sisäkoneen korvaajaksi keskusteltiin runsaasti tuolla http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=1107, mutta entäs peräprutku?
Väitteitä Torqeedon sivulta:
# Ideaali moottori purjehtijoille ja katamaraaneihin,
kun tehon tarve on max. 6 hv
# Ideaali varamoottori veneissä, joiden paino on alle 3 tonnia.
H-veneen luvataan kulkevan 5.3kn, ja "12,5 m purjealus 2.000 – 2.500 kg" (katamaraaniko?) hiukan hitaammin.

Kun pistää hintaa pienen dieselmoottorin verran, saisi Torqeedon. Malli Cruise 2.0 maksaa n. 2.200 eur. Isot geeliakut 2 kpl lisäksi.
http://www.torqeedo.fi/?p=3&s=3
Tässä voisi olla mahdollisuus pääkoneeksi FE:henkin. Sähkömoottorista sisäkoneen korvaajaksi keskusteltiin runsaasti tuolla http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=1107, mutta entäs peräprutku?
Väitteitä Torqeedon sivulta:
# Ideaali moottori purjehtijoille ja katamaraaneihin,
kun tehon tarve on max. 6 hv
# Ideaali varamoottori veneissä, joiden paino on alle 3 tonnia.
H-veneen luvataan kulkevan 5.3kn, ja "12,5 m purjealus 2.000 – 2.500 kg" (katamaraaniko?) hiukan hitaammin.
