Page 1 of 5

Kevätkunnostus alkoi

Posted: Sun Mar 28, 2010 10:40 am
by FE-Sillanpää
Kevätkunnostus alkoi. Falli uusittu (masto kaivettu lumesta esiin) ja uusi Origo-hella on asennettu. Kevään tuloa kelpasi juhlia myös salongin puolella, kun laittoi turkkilevyt paikalleen ja myrskylyhdyn ja sähkölämppärin lämmittämään :-)

Image

Posted: Sun Mar 28, 2010 12:37 pm
by rpuustin
Well, well. Teillä on prioriteetit olleet kohdallaan. Ennusmerkeistä voisi vetää johtopäätöksen, että edessä on nautittava kausi edessä.

Joko teidän kauden suunnitelmat ovat tarkentuneet?

t. Raimo

Posted: Sun Mar 28, 2010 14:44 pm
by Olli
Tuossa on kyllä tyyliä! Onko tämänkaltainen juhla muodostunut jo perinteeksi, vai oliko kyseessä ensimmäiset jokavuotiset kevätkunnostuksen aloitusbileet?

Näillä eväillä mennään

Posted: Mon Mar 29, 2010 21:56 pm
by FE-Sillanpää
Olli wrote:Onko tämänkaltainen juhla muodostunut jo perinteeksi, vai oliko kyseessä ensimmäiset jokavuotiset kevätkunnostuksen aloitusbileet?
Tämä oli ensi kerta näin mutta perinteeksihän tämän on muodostuttava ns. "näillä eväillä".

Tulevan vuoden seilauksia suunnitellaan Itä-Uudenmaan ja Länsi-Turunmaan väliselle alueelle. Keskitymme oleelliseen myös purjehtiessamme, :-({|= \:D/ joten maileja ei aina kerry vaikka päiviä kuluisikin. Siis Höga Kusten tuntuu kevätkunnostustunnelmissa kovin kaukaiselta

Kelit suosineet

Posted: Thu Apr 15, 2010 13:53 pm
by FE-Sillanpää
On kelit suosineet veneenkunnostajaa tässä pari päivää. Toivottavasti muutkin ovat muistaneet ettei kevään harvinaisia maalauskelipäiviä sovi hukata!

Meillä oltaisiin nyt laskuvalmiita, mutta jäät ovat vielä edessä. Vieressä muuten katti, joka on nyttemmin vakuutusyhtiön lunastama. Siitä vauhdikas kakkosvene FEneilijälle pikkuvaivalla :-)

Image

Posted: Thu Apr 15, 2010 16:06 pm
by Petri
Sää suosi, huom mennyt muoto. Nyt tuleva viikko ei sitten olekaan niin suosiollinen. Olgassa köli metallia myöten paljas, joten nyt pitää miettiä alkaako askarrella teltan kanssa vai odottaako lämpimämpiä aikoja.

Mikään kauhea kiire ei toki ole kun varmojen tietojen mukaan WHC:kin alkaa vasta 19.5.

Posted: Fri Apr 16, 2010 20:37 pm
by Petri
Tuli muuten tuossa mieleen kun nämä Islannin tulivuorituhkat laskeutuvat sitten jossain vaiheessa tänne ihmistenkin ilmoille että olikohan se sittenkään niin fiksu juttu ottaa pressua pois...

Kun tietää miltä veneet näyttävät kesän jäljiltä Suomenojalla, niin saapahan siis putsailla kantta asenteella jos pahin skenaario toteutuu.
Eli kiirehtiminen ei ehkä kannatakaan tänä kautena.

Maanantaina!!!

Posted: Thu Apr 22, 2010 13:37 pm
by Sinisilmä
Pikku Myy menee maanantaina veteen, kunhan pressu on ensin revitty päältä pois. :D

Posted: Thu Apr 22, 2010 15:29 pm
by harald
Hmm, pitäisikö käydä raottamassa pressua jo hiukan? Nereida on näköjään tuossa vierellä aivan valmiina jo, meneekö huomenaamulla ehkä veteen jo. Jäätkin lähti satamasta sopivasti eilen tai toissapäivänä.

muoks: tänään oli näköjään eka lasku.

Laskupäivä

Posted: Thu Apr 22, 2010 21:34 pm
by FE-Sillanpää
harald wrote:muoks: tänään oli näköjään eka lasku.
Juu, niin oli, mutta mitäs nuo jääpalat tuossa vielä ajelehtii? Onko tänä kesänä cooleriin jäät poimittavissa merestä?
Image

Posted: Wed Apr 28, 2010 23:33 pm
by harald
No nyt on vartiovuoro saatu suoritettua pois, ja samalla tuli kipattua pressu ja sen teline alas sekä pestyä vene. Huitaisin painepesurilla kantta ja samalla irtosi ruffikaton teipit yhdellä kaukaisella vedolla. Taitaa Charlottasta tulla nakuvene kohta.

Maalitkin odottelevat tuossa eteisessä, viimeksi kun maalattiin pohja se tehtiin juuri ennen Emäsalon lenkille lähtöä. Sen jälkeen ei olla käyty sitä saarta kiertämässä ja tänä vuonna se on taas ohjelmassa. Enne uudelle alulle?

Posted: Thu Apr 29, 2010 07:37 am
by Olli
harald wrote:Huitaisin painepesurilla kantta ja samalla irtosi ruffikaton teipit yhdellä kaukaisella vedolla. Taitaa Charlottasta tulla nakuvene kohta.
Hahaa, sinne meni vauhti! Kaksi raitaa ruffikatossa on tunnetusti nopein väritys, varsinkin jos ne ovat punaisia.

Myös Lisbethin kevätkunnostus on alkanut. Kaksi lomapäivää on vietetty veneen alla, ja myrkkymaalit on suurin piirtein poistettu isoista pinnoista. Tänään olisi ohjelmassa evät ja muut hankalat paikat. Syynä projektiin on vaihto kovaan maaliin.

Posted: Thu Apr 29, 2010 09:55 am
by Panu
Olli wrote:
harald wrote:Huitaisin painepesurilla kantta ja samalla irtosi ruffikaton teipit yhdellä kaukaisella vedolla. Taitaa Charlottasta tulla nakuvene kohta.
Hahaa, sinne meni vauhti! Kaksi raitaa ruffikatossa on tunnetusti nopein väritys, varsinkin jos ne ovat punaisia.

Myös Lisbethin kevätkunnostus on alkanut. Kaksi lomapäivää on vietetty veneen alla, ja myrkkymaalit on suurin piirtein poistettu isoista pinnoista. Tänään olisi ohjelmassa evät ja muut hankalat paikat. Syynä projektiin on vaihto kovaan maaliin.
Tervehdys

Tuo punaisten raitojen menetys lienee kova takaisku nopeudelle? No ainakin toivotaan niin. Toisaalta Olli taitaa uskoa vanhaan ideaan, missä kova maali yhdistetään kovaan vauhtiin... :?

Posted: Thu Apr 29, 2010 11:27 am
by harald
Hard Racing?

Posted: Thu Apr 29, 2010 12:15 pm
by Panu
harald wrote:Hard Racing?
Tervehdys

Ei liene tarpeeksi kova ja siten nopea... :? :?: Arvaan, että Ollin valinta taitaa mennä Seaspeedin puolelle, jonka kovempana maalina TÄYTYY kulkea myös kovempaa :roll:...?