Page 1 of 1

Norjan rannikon merikartat

Posted: Thu Jan 07, 2010 20:24 pm
by Guest
Moro,
Osaisiko kukaan neuvoa, löytyisikö netin bittiavaruudesta mitään vastaavaa karttaa Norjan rannikosta, kuten meidän kotoinen karttapaikka.

Jussi

Posted: Thu Jan 07, 2010 20:51 pm
by jr
Käviskö toi: http://kart.norge.no/

Posted: Thu Jan 07, 2010 22:23 pm
by Olli
Tää on kai niiden karttapaikkaa vastaava, mutta ei kyllä näy väylät eikä ole kovin paljon syvyysmerkintöjäkään. Tuollahan on kyllä joka paikassa puoli kilometriä vettä, eli ei niitä ehkä tarvitakaan 8)

http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html

Ruotsistahan löytyy hyvät kartat tuolta: http://kartor.eniro.se/ mutta se ei ihan yllä norjaan asti...

Posted: Thu Jan 07, 2010 22:26 pm
by jr
Itseasiassa toi on parempi: http://www.geonorge.no/Portal/ptk
Ja sitten sivun alalaidasta "Til norgeskartet"

Posted: Thu Jan 07, 2010 22:44 pm
by Olli
Joo, mutta tää on paras, sieltä saa syvyydet ja väylät päälle kun klikkaa Farled Fyr og Merke-otsikon alta dybdedata ja farled päälle...

http://kart.kystverket.no/default.aspx?gui=1&lang=2

Posted: Thu Jan 07, 2010 22:46 pm
by Olli
Tää on myös aika hieno, joskin hidas:

http://www.mareano.no/kart/viewer.php

Posted: Fri Jan 08, 2010 12:33 pm
by Guest
Kiitoksia kaikille, näyttäisihän noita olevan :shock:

Jussi

Posted: Fri Jan 08, 2010 13:07 pm
by rpuustin
Hei,

oletko Jussi aikeissa mennä veneellä Norjan rannikolle? Jos olet, niin olisi kiintoisa kuulla suunnitelmistasi. Kokemuksia ja vinkkejä saat meiltä viime kesän reissusta: http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=2071 .

t. Raimo

Posted: Fri Jan 08, 2010 15:41 pm
by Guest
Moi,
Keväällä olen lähdössä Narvikin lähistölle tutustumaan veten alaiseen mailmaan. Hermann Kunneen ja muihin aluksiin.
Kartat auttavat suunnitelmien teossa.
Kesällä sitten Feneillään tutulla Päijänteellä.

Jussi

Posted: Tue Jan 19, 2010 08:55 am
by rpuustin
Hei,

silmiini osui muhkea paketti Norja tietoutta: http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/n ... tml#Lautat . Siellä on paljon muutakin tietoa kuin mitä tiedoston nimi antaa ymmärtää.

t. Raimo