Älä nyt kasvata mitään suorituspaineita meille.Joakim wrote:Katsotaan jaksaisiko tänä vuonna tulla kokeilemaan Haraldin vauhtia Karvalakkiin.
Karvalakki 2009
En tiedä kenelle tulee paineita ja paljonko, mutta tulossa olemme ja ilmeisesti kohtuu isolla miehistölläkin (4-6, saa nähdä).harald wrote:Älä nyt kasvata mitään suorituspaineita meille.Joakim wrote:Katsotaan jaksaisiko tänä vuonna tulla kokeilemaan Haraldin vauhtia Karvalakkiin.
Varjopuolena on se, että veneennosto on seuraavana aamuna, jota ennen pitäisi saada masto alas, kone huollettua jne. Ehtiiköhän Amiraalisatamaan ennen pimeän tuloa?
Tervehdysharald wrote:Ei millään ehdi
Pitää soittaa sille 2m 125 kg gastille jos se tulisi mukaan... Panukin lienee vapaana?
Vapaana toki. En ihan 2m, mutta paino kutakuin samaa luokkaa ja olen parhaimmillani, kun istun veneen laidalla. Lisäbonuksena virtaviivainen hylkeenomainen ruumiinrakenne
Ystävällisin veneily terveisin PR
- harald
- Hallitus
- Posts: 11046
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Onko sitten vedetty kuutta solmua vai ei, voi katsoa viime vuoden karvalakin trackit tuosta;Joakim wrote:Ei noita tietysti voi verrata suoraan, mutta kyllä tuolla GPS Action Replayllä hyvin näkee, koska on selkeä vauhtiero ja koska ei.Heikki wrote:
Sinänsä ei kannata suoria vertailuja tehdä tälläisestä kisasta. Jokainen ajaa (taktisesti) kuitenkin oman luokkansa veneitä vastaan, mikä saattaa johtaa esim. epäedullisen laidan valitsemiseen vahtiessa omaa/omia vastustajaa/-jia.
Siis 6 kn kryssivauhti ei riitä Charlotan lyömiseen 1,14-veneellä. Onneksi on vielä yli kuukausi aikaa harjoitella...
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=39
Jos ylhäältä ruksaa "Speed graph" (oikeiimmanpuolisin ruksi) saa käppyrät nopeudesta. Tai sitten "Dynamic View -> Speed (knots)" päälle. X-tas on vetänyt kisan alussa kaameet 6,1-6,3 knotsia!
No wonder että pääsivät hiukan karkuun tuossa!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jos katsoo tarkemmin eroja ei tule krysseillä lainkaan, vaan erot tulee niissä avoimemmissa kohdissa + joku 360 + joku käsittämätön koukero lähellä loppua.harald wrote: Jos ylhäältä ruksaa "Speed graph" (oikeiimmanpuolisin ruksi) saa käppyrät nopeudesta. Tai sitten "Dynamic View -> Speed (knots)" päälle. X-tas on vetänyt kisan alussa kaameet 6,1-6,3 knotsia!
No wonder että pääsivät hiukan karkuun tuossa!
- harald
- Hallitus
- Posts: 11046
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
No onhan siinä ekalla kryssillä X-tasila jo puolen kilsan etumatka. Aikaa ei mennyt kuin runsas puoli tuntia.
Ekan slöörin jälkeen 1500 m, länteen palatessa 2 km.
Se koukero oli väärällä halssilla nostettu spinnu + troolaus (viikon vanha spinnu).
Mitään 360°:iä ei otettu, on varmaan GPS-datan pätkiminen joka näyttää siltä.
Maalisuoralla X-tasin etumatka 2,5 km.
Ekan slöörin jälkeen 1500 m, länteen palatessa 2 km.
Se koukero oli väärällä halssilla nostettu spinnu + troolaus (viikon vanha spinnu).
Mitään 360°:iä ei otettu, on varmaan GPS-datan pätkiminen joka näyttää siltä.
Maalisuoralla X-tasin etumatka 2,5 km.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11046
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Kyllä tuossa ajettiin kryssihalssia, -skuuttia ja suuntaa. Sikäli oli kyllä vähemmän tosi-kryssiä että jotta merkille olisi päässyt niin ei tarvinnut heittää vendaa. Trutkobbenin luona kun tulemme näkee että aivan lähelle rantaa ei päässyt X-tas, vaikka Trutkobben oli tavallaan vastatuulimerkki.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kaikki pääsevät siltä ylämerkillä, jossa teitte silmukan niin lähelle kuin uskalsivat Rönnbuskenia. Trutkobbenilla ehkä sama juttu, vaikea sanoa. Trutkobbenilta jääpoijulle te menitte jokatapauksessa löysin skuutein, kun nopeudet yli 6 kn ja laskette selvästi kurssia eteläjääpoijun vieressä.
Tuollaisessa rajoitetussa kryssissä tilanne on aika eri kuin vapaassa.
Tuollaisessa rajoitetussa kryssissä tilanne on aika eri kuin vapaassa.