Karvalakki 2009

Moderators: Petri, harald

Post Reply
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Joakim wrote:Katsotaan jaksaisiko tänä vuonna tulla kokeilemaan Haraldin vauhtia Karvalakkiin.
Älä nyt kasvata mitään suorituspaineita meille.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

harald wrote:
Joakim wrote:Katsotaan jaksaisiko tänä vuonna tulla kokeilemaan Haraldin vauhtia Karvalakkiin.
Älä nyt kasvata mitään suorituspaineita meille.
En tiedä kenelle tulee paineita ja paljonko, mutta tulossa olemme ja ilmeisesti kohtuu isolla miehistölläkin (4-6, saa nähdä).

Varjopuolena on se, että veneennosto on seuraavana aamuna, jota ennen pitäisi saada masto alas, kone huollettua jne. Ehtiiköhän Amiraalisatamaan ennen pimeän tuloa?
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Ei millään ehdi :)

Pitää soittaa sille 2m 125 kg gastille jos se tulisi mukaan... Panukin lienee vapaana?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Onko tänä vuonna muita karvalakkiin tulevia?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Panu
hyperaktiivi
Posts: 2289
Joined: Tue Apr 06, 2004 21:33 pm
Location: Espoo

Post by Panu »

harald wrote:Ei millään ehdi :)

Pitää soittaa sille 2m 125 kg gastille jos se tulisi mukaan... Panukin lienee vapaana?
Tervehdys

Vapaana toki. En ihan 2m, mutta paino kutakuin samaa luokkaa ja olen parhaimmillani, kun istun veneen laidalla. Lisäbonuksena virtaviivainen hylkeenomainen ruumiinrakenne :D
Ystävällisin veneily terveisin PR
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Joakim wrote:
Heikki wrote:
Sinänsä ei kannata suoria vertailuja tehdä tälläisestä kisasta. Jokainen ajaa (taktisesti) kuitenkin oman luokkansa veneitä vastaan, mikä saattaa johtaa esim. epäedullisen laidan valitsemiseen vahtiessa omaa/omia vastustajaa/-jia.
Ei noita tietysti voi verrata suoraan, mutta kyllä tuolla GPS Action Replayllä hyvin näkee, koska on selkeä vauhtiero ja koska ei.

Siis 6 kn kryssivauhti ei riitä Charlotan lyömiseen 1,14-veneellä. Onneksi on vielä yli kuukausi aikaa harjoitella...
Onko sitten vedetty kuutta solmua vai ei, voi katsoa viime vuoden karvalakin trackit tuosta;

http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=39

Jos ylhäältä ruksaa "Speed graph" (oikeiimmanpuolisin ruksi) saa käppyrät nopeudesta. Tai sitten "Dynamic View -> Speed (knots)" päälle. X-tas on vetänyt kisan alussa kaameet 6,1-6,3 knotsia!

No wonder että pääsivät hiukan karkuun tuossa!
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

harald wrote: Jos ylhäältä ruksaa "Speed graph" (oikeiimmanpuolisin ruksi) saa käppyrät nopeudesta. Tai sitten "Dynamic View -> Speed (knots)" päälle. X-tas on vetänyt kisan alussa kaameet 6,1-6,3 knotsia!

No wonder että pääsivät hiukan karkuun tuossa!
Jos katsoo tarkemmin eroja ei tule krysseillä lainkaan, vaan erot tulee niissä avoimemmissa kohdissa + joku 360 + joku käsittämätön koukero lähellä loppua.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

No onhan siinä ekalla kryssillä X-tasila jo puolen kilsan etumatka. Aikaa ei mennyt kuin runsas puoli tuntia.

Ekan slöörin jälkeen 1500 m, länteen palatessa 2 km.

Se koukero oli väärällä halssilla nostettu spinnu + troolaus (viikon vanha spinnu).

Mitään 360°:iä ei otettu, on varmaan GPS-datan pätkiminen joka näyttää siltä.

Maalisuoralla X-tasin etumatka 2,5 km.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Mitä sitten teitte kohdassa 7:56? Tuossa olette vasta ~50 m perässä, mutta koukeron jälkeen eroa on 200 m eli minuutin luokkaa. Sitten tulee tosiaan vielä 2 minuuttia lisää, jos toi nyt oli kaikki kryssiä (vaikea hamottaa, kun ei tiedä msisä merkit ovat).
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Tulimme paaralla kaikkien alta merkille ja jouduttiin väistämään kaikkia.

edit: lisäsin kilpailuun karttapohjan niin selkiintyy hiukan
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Eli eihän tuo alku ollut "normaalia" kryssiä, vaan välillä juoduitte tekin ajamaan yli 6 kn vauhteja kun saaria piti kierrellä. Ette siis voineet käyttää hyvää nousukykyä.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Kyllä tuossa ajettiin kryssihalssia, -skuuttia ja suuntaa. Sikäli oli kyllä vähemmän tosi-kryssiä että jotta merkille olisi päässyt niin ei tarvinnut heittää vendaa. Trutkobbenin luona kun tulemme näkee että aivan lähelle rantaa ei päässyt X-tas, vaikka Trutkobben oli tavallaan vastatuulimerkki.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

Kaikki pääsevät siltä ylämerkillä, jossa teitte silmukan niin lähelle kuin uskalsivat Rönnbuskenia. Trutkobbenilla ehkä sama juttu, vaikea sanoa. Trutkobbenilta jääpoijulle te menitte jokatapauksessa löysin skuutein, kun nopeudet yli 6 kn ja laskette selvästi kurssia eteläjääpoijun vieressä.

Tuollaisessa rajoitetussa kryssissä tilanne on aika eri kuin vapaassa.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Pakko tuossa oli ajaa löysin skuutein kun keli oli niin kova. Apparentti selvästi alle 30° koko ajan ja ihan höjdiä muistaakseni ajettiin.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11046
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply