Wallaksen huolto
Posted: Mon Aug 24, 2009 12:02 pm
Moi!
Lähetin äsken wallaksen nettisivujen kautta alla olevan palautteen. Saapa nähdä reagoivatko mitenkään. Ajattelin ensin jatkaa aiempaa webaston asennus tai isopropanolikeskustelua, mutta menköön nyt omaan topicciinsa kuitenkin.
T.
Ville
clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip
Arvoisa herra/rva Wallas,
Wallas 2400 lämmittimeni lakkasi toimimasta ja tarkoitukseni oli vaihtaa hehku ja huovat, eli käyttää sitä huoltopakkausta, jota olen kantanut mukanani vikatapausten varalle. Siinä huoltopakkauksessahan on kuulemma ohjeetkin mukana. Ryömittyäni kaksi tuntia veneeni peräkontissa ja avattuani 4 ruuvia, 8 nippusidettä, noin 6 mutteria, 2 isoa pulttia, 2 letkuklemmaria, 1 käsinkierrettävän ruuvintapaisen (kyllähän mä sen NYT tiedän että se oli se ainoa joka olisi pitänyt avata) ja irroitettuani 2 johtoa ja liittimen irti piirilevystä, laite on nyt auton peräkontissa valmiina huoltoon vietäväksi. Ja laite siis todellakin menee huoltoon, koska en vieläkään ole löytänyt sieltä sisältä sitä polttimoa, jonka sisältä ne huovat ja hehku pitäisi vaihtaa. No kyllä sen järkeilemällä arvaa mikä niistä mötiköistä on polttimo, mutta en tiedä miten sen saa auki. Tähänastinen osumatarkkuus ruuvien ja mutterien kanssa on ollut sitä luokkaa, etten viitsi enempää purkaa arpaa heittämällä. Tässä vaiheessa ei myöskään ole hirveesti hyötyä teidän huoltopakkauksen ns. ohjeista, joiden perusteella tiedän, että huovat pitäisi "trimmata tarkkaan" ja hehkua taivuttaa 2-3 millimetriä.
Olen myös tarkistanut teidän 9 kohtaisen tarkistuslistan ennen huoltoon viemistä. Suurin osa asioista on kunnossa, mutta esimerkiksi sen tarkistaminen, ettei ylilämpösuoja, kuminen reset kytkin, ole lauennut on hiukka hankalaa. Samalta se näyttää kuin aina ennenkin, kuminen mötikkä. Miltähän se mahtaa näyttää lauenneena? Samalta? Erilaiselta?
Kun vertaan oman vuodelta 1993 peräisin olevan laitteeni alkuperäistä manuaalia ja netistä löytyvää teidän uusinta manuaalia, huomaan että ne ovat identtiset.
Haluaisin myös todeta, että kuten varmaan hyvin tiedätte, veneilyssä on aika oleellista olla omavarainen. Saaristossa kun noita huoltoliikkeitä ei liiemmin ole. Tämän takia laitteiden dokumentaatio on monille oleellinen kriteeri minkä tahansa laitteiston hankinnassa. Voisin lainata eräällä netin keskustelupalstalla mainitun kommentin keskustelusta, jossa vertailtiin eri lämmittimien ominaisuuksia: "Huomaatte ehkä jo miksi valitsin webaston, teknistä materiaalia on netti pulollaan, speksejä, mittoja, suosituksia jne jne".
Ehdottaisin, että nyt kun on lama eikä kukaan osta mitään lämmittimiä kuitenkaan, niin sen sijaan että lomautatte porukkaa, niin laitatte jonkun käymään nuo käyttöohjeet läpi. Eikös semmoisen homman nyt kerran kahdessakymmenessä vuodessa voisi tehdä? Toteutuksessa voisi ehkä myös hyödyntää nykypäivän tekniikkaa, esim. firman kopiokoneen mukana tuli CD, jossa on videona esitetty ja selitetty joka ikisen kilkkeen vaihto, jonka siinä laitteessa voi käyttäjä joutua tekemään. Laitatte yhden teidän huoltomiehen töihin ja toisen kuvaamaan ja sitten maksatte pari tonnia jollekin puljulle, joka editoi siitä järkevän paketin ja laittaa teidän nettisivuille. Luulisi ettei teidän kovin montaa laitetta tarvitse myydä, että tuo maksaa itsensä takaisin.
Joka tapauksessa varsinainen pääasia on se, että wallas 2400:n mukana tulevassa dokumentaatiossa ei ole sanaakaan siitä, miten laite avataan ja miten käyttäjän tehtäväksi tarkoitetut huoltotoimenpiteet tehdään. Toivottavasti tähän asiaan tulee korjaus.
Terveisin,
Ville
clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip
Lähetin äsken wallaksen nettisivujen kautta alla olevan palautteen. Saapa nähdä reagoivatko mitenkään. Ajattelin ensin jatkaa aiempaa webaston asennus tai isopropanolikeskustelua, mutta menköön nyt omaan topicciinsa kuitenkin.
T.
Ville
clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip
Arvoisa herra/rva Wallas,
Wallas 2400 lämmittimeni lakkasi toimimasta ja tarkoitukseni oli vaihtaa hehku ja huovat, eli käyttää sitä huoltopakkausta, jota olen kantanut mukanani vikatapausten varalle. Siinä huoltopakkauksessahan on kuulemma ohjeetkin mukana. Ryömittyäni kaksi tuntia veneeni peräkontissa ja avattuani 4 ruuvia, 8 nippusidettä, noin 6 mutteria, 2 isoa pulttia, 2 letkuklemmaria, 1 käsinkierrettävän ruuvintapaisen (kyllähän mä sen NYT tiedän että se oli se ainoa joka olisi pitänyt avata) ja irroitettuani 2 johtoa ja liittimen irti piirilevystä, laite on nyt auton peräkontissa valmiina huoltoon vietäväksi. Ja laite siis todellakin menee huoltoon, koska en vieläkään ole löytänyt sieltä sisältä sitä polttimoa, jonka sisältä ne huovat ja hehku pitäisi vaihtaa. No kyllä sen järkeilemällä arvaa mikä niistä mötiköistä on polttimo, mutta en tiedä miten sen saa auki. Tähänastinen osumatarkkuus ruuvien ja mutterien kanssa on ollut sitä luokkaa, etten viitsi enempää purkaa arpaa heittämällä. Tässä vaiheessa ei myöskään ole hirveesti hyötyä teidän huoltopakkauksen ns. ohjeista, joiden perusteella tiedän, että huovat pitäisi "trimmata tarkkaan" ja hehkua taivuttaa 2-3 millimetriä.
Olen myös tarkistanut teidän 9 kohtaisen tarkistuslistan ennen huoltoon viemistä. Suurin osa asioista on kunnossa, mutta esimerkiksi sen tarkistaminen, ettei ylilämpösuoja, kuminen reset kytkin, ole lauennut on hiukka hankalaa. Samalta se näyttää kuin aina ennenkin, kuminen mötikkä. Miltähän se mahtaa näyttää lauenneena? Samalta? Erilaiselta?
Kun vertaan oman vuodelta 1993 peräisin olevan laitteeni alkuperäistä manuaalia ja netistä löytyvää teidän uusinta manuaalia, huomaan että ne ovat identtiset.
Haluaisin myös todeta, että kuten varmaan hyvin tiedätte, veneilyssä on aika oleellista olla omavarainen. Saaristossa kun noita huoltoliikkeitä ei liiemmin ole. Tämän takia laitteiden dokumentaatio on monille oleellinen kriteeri minkä tahansa laitteiston hankinnassa. Voisin lainata eräällä netin keskustelupalstalla mainitun kommentin keskustelusta, jossa vertailtiin eri lämmittimien ominaisuuksia: "Huomaatte ehkä jo miksi valitsin webaston, teknistä materiaalia on netti pulollaan, speksejä, mittoja, suosituksia jne jne".
Ehdottaisin, että nyt kun on lama eikä kukaan osta mitään lämmittimiä kuitenkaan, niin sen sijaan että lomautatte porukkaa, niin laitatte jonkun käymään nuo käyttöohjeet läpi. Eikös semmoisen homman nyt kerran kahdessakymmenessä vuodessa voisi tehdä? Toteutuksessa voisi ehkä myös hyödyntää nykypäivän tekniikkaa, esim. firman kopiokoneen mukana tuli CD, jossa on videona esitetty ja selitetty joka ikisen kilkkeen vaihto, jonka siinä laitteessa voi käyttäjä joutua tekemään. Laitatte yhden teidän huoltomiehen töihin ja toisen kuvaamaan ja sitten maksatte pari tonnia jollekin puljulle, joka editoi siitä järkevän paketin ja laittaa teidän nettisivuille. Luulisi ettei teidän kovin montaa laitetta tarvitse myydä, että tuo maksaa itsensä takaisin.
Joka tapauksessa varsinainen pääasia on se, että wallas 2400:n mukana tulevassa dokumentaatiossa ei ole sanaakaan siitä, miten laite avataan ja miten käyttäjän tehtäväksi tarkoitetut huoltotoimenpiteet tehdään. Toivottavasti tähän asiaan tulee korjaus.
Terveisin,
Ville
clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip clipeti clipeti clip